Gå til innhold

ville dere vært sammen med en blind person

Anbefalte innlegg

Gjest Rasputin Guevara
Skrevet

Kunne dere her inne bli sammen med en person som er blind ?

personlig kunne jeg nok det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det blir litt for løsrevet til at jeg helt klarer å svare på det. Men om jeg falt pladask for en som tilfeldigvis var blind, så kan jeg ikke se for meg at det hadde gjort at jeg hadde latt være å bli sammen med ham. Men samtidig så skal jeg vel innrømme at jeg i utgangspunktet ville blitt litt skeptisk til å bli sammen med en med store handikap.

Skrevet

Ja, det hadde jo bare vært praktisk.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Det er vanskelig å svare på. Det umiddelbare svaret er nei. Ikke fordi blinde mennesker er dårlige mennesker, men fordi det gir begrensninger og begrensninger har jeg nok av selv.

Likevel, når jeg kjenner odrentlig etter, så tror jeg nok at jeg kunne vært sammen med en blind om jeg ble oppriktig glad i den som var blind. Det ville nok blitt mange utfordringer, og livet ville blitt anderseldes, men ikke nødvendigvis dårlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Sannsynligvis. Men har arvelig dårlig syn selv, så det er mulig jeg hadde blitt litt skeptisk om det viste seg at her var det dobbelt opp med arvemuligheter for dårlig syn/blindhet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis kjæresten min ble blind eller fikk andre funksjonshemninger, ville han fortsatt vært min elskede kjæreste. Det ville ikke forandret mine følelser for han.

Jeg hadde nok også blitt forelsket i han hvis han var blind da vi traff hverandre.

Skrevet

Hadde en jeg vært sammen med blitt blind hadde jeg selvfølgelig ikke gått fra han.

Men ellers tror jeg nok det ville vært litt vanskeligere å bli sammen med ensom allerede var blind. Hadde han vært verdens nydligste gutt, hadde det sikkert ikke stoppet meg. Men jeg vet ikke..

• Nyttig 1
Gjest Gjest
Skrevet

tenk fordelene man kan jo kline med noen rett foran dem man kan ha sex og de vil aldri finne det ut fordi de ikke kan se noe

det er mange fordeler med å være sammen med noen som er blinde

Gjest StockDama
Skrevet

ha sex forran? de er blinde...ikke døve =p

men uansett, ja, jeg kunne sikkert falt for en som var blind, blinde er mer resursterke enn folk flest skulle tru, så så lenge han klarer å holde seg selv gående, så ser jeg ikke no hindring i det.

Gjest Gjest_Labellamia_*
Skrevet
tenk fordelene man kan jo kline med noen rett foran dem man kan ha sex og de vil aldri finne det ut fordi de ikke kan se noe

det er mange fordeler med å være sammen med noen som er blinde

Dette sier jo mye om moralen din. Du vil altså være sammen med en blind mann så du kan rote med andre og tro du slipper unna med det.

Hvis min sambo hadde vært blind når jeg traff han ville jeg likevel falt for han. Ikke noe problem å leve sammen med blinde, det gir noen utfordringer men ting bruker å gå seg til.

Skrevet

Ja det ville jeg. Hvorfor ikke? Blir like fjernt for meg som at noen spurte "ville du blitt sammen med en mann med blondt hår".

Skrevet

Selvfølgelig! Man tar utgangspunkt i den man er glad i, dyrker relasjonen og fokuserer på mulighetene. Blinde og svaksynte er ofte meget gode på andre sanser, og er ikke det en mulighet, vet ikke jeg.

Skrevet

Definitivt IKKE! Har vært gift med en, og det, dessverre, anbefales ikke.

Skrevet
Definitivt IKKE! Har vært gift med en, og det, dessverre, anbefales ikke.

Hvorfor ikke? Er du sikker det var pga blindheten og ikke hans personlighet som kanskje ikke gjorde at han taklet det så godt som gjorde at det skar seg?

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, aldri!

Jeg er avhengig av å ha en mann som kan se med øynene. Ellers ville jeg ha følt meg som hjelper/støttekontakt. Den rollen kler meg dårlig.

Gjest Stevie
Skrevet

Ja det må være fælt å måtte hjelpe til, til en forandring!

I just call to say I love you; "Sorry wrong number!" Well fuck you to, try calling a number with your nose!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ønsker meg (selvsagt, regner jeg med) først og fremst en frisk mann uten vesentlige handicap. Men hvis man først blir glad i noen, tror jeg nok ikke at blindhet ville være av de vanskeligste tingene å akseptere for meg. Det ville nok være en skikkelig tilvenningsjobb å klare seg uten øyenkontakt, og uten at han kunne tolke noe av ansiktsuttrykk og mimikk hos meg. At han ikke merker om jeg ser ømt på ham. Men jeg er ikke helt skremt for tanken. Blinde utvikler vel gjerne kompenserende mekanismer for denne mangelen.

Skrevet
Hvorfor ikke? Er du sikker det var pga blindheten og ikke hans personlighet som kanskje ikke gjorde at han taklet det så godt som gjorde at det skar seg?

Ja.

Skrevet

Å være blind er noe jeg i utgangspunket ikke ville sett som ett problem, så lenge fyren er selvstendig av natur. Menn som bruker sitt handikapp som en unnskyldning for å bruke meg som hushjelp ville jeg ikke vært sammen med, men det har jo mindre med handikappet å gjøre,og mere med mannens personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...