Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere å ta bort hårene på lårene ? Hvis så, dere som epilerer- epilerer dere der? Jeg synes epilering på leggene er helt ok, men på lårene blir det litt for vondt ... Vanlig å fjerne hår på lårene ? (jeg har relativt lyse hår, til tross for at jeg er mellommørk)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ikke å ta lårene, har lyse hår der uansett. Dessuten.. ÆVV! :overrasket:

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet

Jeg pleier å epilere lårene, men ikke like ofte som leggene fordi hårene vokser saktere der. Men det er vondt og jeg vil ikke anbefale deg å barbere lårene hvis du har lyse hår der. Mine har blitt mørkere pga barberingen og nå kan jeg ikke bare slutte.

Og gal som jeg er epilerer jeg av og til bikinilinjen også. DET er sinnsykt vondt.

Gjest Shayla
Skrevet

Sånn apropo epilering.. Jeg har aldri gjort det, men mine hår på leggene vokser så sykt fort ut igjen etter barbering at jeg begynner å bli litt lei... Derfor har jeg tenkt tanken på å anskaffe meg en epileringsmaskin... Er dette veldig vondt? Noen som har den fra Braun med nybegynner kit og sånn hanske?

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet
Sånn apropo epilering.. Jeg har aldri gjort det, men mine hår på leggene vokser så sykt fort ut igjen etter barbering at jeg begynner å bli litt lei... Derfor har jeg tenkt tanken på å anskaffe meg en epileringsmaskin... Er dette veldig vondt? Noen som har den fra Braun med nybegynner kit og sånn hanske?

Det er jo vondt å epilere, men jeg synes at det er så verdt det at jeg gjerne gjør det på hele beina, noe som fort tar en time. Men du som kun skal epilere leggene kommer til å bli fort ferdig, og dessuten er det minst vondt å epilere leggene. Jeg har ikke prøvd Brauns nybegynner kit, men har selv brukt min Braun silkepil i 7 år snart og er veldig fornøyd. Kan tenke meg derfor at de nyere modellene er enda bedre.

Synes du skal gå for det. Det er så delig å være hårfri i flere dager i strekk, ingen skjeggstubber, og hårene vokser ikke så tett som ved barbering. Men vær obs på at de første gangene med epilering vil være vonde for deg fordi du har barbert før.

Skrevet

hmm, aldri tenkt på at det finnes sånn epilasjons-maskin ting som du kan bruke selv.. noen som har noen som er gode? Funker de bra? :)

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet
hmm, aldri tenkt på at det finnes sånn epilasjons-maskin ting som du kan bruke selv.. noen som har noen som er gode? Funker de bra? :)

Jeg har Braun Silkepil - Supersoft Plus, men den er gammel så finnes sikkert nyere modeller. Men Brauns epilatorer skal være bra. Og de funker veldig bra! Maskinen kostet 600kr for 6 år siden. Har virkelig fått mye for pengene der :)

Skrevet

Hei "epilerere"

Det er vondt i begynnelsen, men hårene blir tynnere og sitter "løsere" etterhvert.

MEN...jeg får røde nupper etterpå som er veldig plagsomt. Har dere noen råd?

Gjest Shayla
Skrevet

Røde nupper vil jeg jo ikke ha...

Hvor lange må hårene være for at det skal kunne virke?

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet
Hei "epilerere"

Det er vondt i begynnelsen, men hårene blir tynnere og sitter "løsere" etterhvert.

Røde nupper får jeg ikke noe særlig av. Tror det er mer vanlig hvis man har litt lys og sensitiv hud. Har noen venninner som er røde på bena et døgn etterpå. Hvor lang tid går det før nuppene er borte? Vet ikke om det hjelper, men jeg pleier å ta alkohol (ren sprit fra apoteket) og "vaske" av maskinen etter hver barbering. Kanskje det kan hjelpe litt? Når hårene fjernes med roten er jo hårsekken åpen og hvis maskinen har masse bakterier kan disse lettere irritere hårsekkene. Men dette er er bare rene antakelser fra min side

altså :) . I tillegg har jeg merket at hvis jeg smører bena godt dagen før jeg planlegger å barbere blir det mindre vondt og irriterende for huden.

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet
Røde nupper vil jeg jo ikke ha...

Hvor lange må hårene være for at det skal kunne virke?

Det hjelper hvis det er litt lengde på hårene, minst 3mm kan jeg tenke meg. Da blir det mye lettere for pinsettene på maskinen å ta tak i hårene. Det går med mindre også men tar kanskje litt lengre tid "å ta tak i håret". Best utbytte av epilering får man hvis det er litt lengde på hårene. Hårene vokser i ulike faser så for å unngå å epilere ofte er det best at de fleste fasene er vokst ut når de blir epilert. Uff, dette var kronglete forklart . Bare spør hvis det er noe som er uklart. :)

Skrevet
Jeg smører aloe vera-gel på etterpå, da blir nuppene og rødheten borte nesten med en gang. :)
Skrevet

å epilere er vondt i starten synes jeg, eller ubehagelig, vet ikke om det egentlig er vondt..

men nå etter å ha gjort det i flere år, og jeg tar gjerne litt pause på vintern og tar ikke alltid epilator, synes jeg det knapt nok er ubehagelig engang.... så i aller høyeste grad å anbefale.

pleier ikke å ta lårene, men har prøvd litt av og til, og synes ikke det gjør spesiellt mye vondere, men ser ikke helt behovet for det dog.

Gjest Shayla
Skrevet

Hvor legne er leggene hårfrie??

Mine vokser generelt fort ut igjen ved barbering.. Da må jeg gjøre det hvertfall 2 ganger i uken om jeg skal ha helt fine legger....

Skrevet
Hvor legne er leggene hårfrie??

Mine vokser generelt fort ut igjen ved barbering.. Da må jeg gjøre det hvertfall 2 ganger i uken om jeg skal ha helt fine legger....

Epileringsmaskinen min er litt gammel, og da er jeg hårfri ca 4dager etter epilering, jeg tror nok de nyeste maskinene til Braun er bedre sånnsett, dem sier man er hårfri ca 4uker, men det tror jeg ikke noe på.. etter 1uke eller litt lenger vil jeg tro håret begynner å gro..

Skrevet

Jeg epilerer leggene om sommeren og synes det gjør grusomt vondt. På lårene har jeg helt lyse og myke hår så der gjør jeg ingenting. Ser for meg at det må være enda vondere :overrasket:

Blir veldig rød på beina etterpå, men det går over dagen etter.

Men epilering er effektivt. Jeg er hårfri i 3-4 uker.

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet

Er totalt hårfri i ca. 2 uker før de første hårene begynner å komme ut. Men de vokser sakte og ikke så "tett". På sommeren epilerer jeg kanskje hver 15-20 dag. Om vinteren sjeldnere.

Gjest Gjest_Lotta82_*
Skrevet

Og et godt tips til dere som skal bruke epilator: HUSK Å PEELE HUDEN OFTE!! Ellers får man ofte inngrodde hår og stygger røde arr... det anbefales også å smøre seg inn med en bra krem etterpå som forhindrer betente hårsekker og inngrodde hår. Jeg bruker både "Ingrow go" fra Skindoctors og MD formulations "Vit A Plus Hand and body creme". Hvis man har grove/tykke hår kan det også være lurt å bruke en krem som gjør hårene mykere, f.eks "Slowgrow" fra Skindoctors.

Ellers vil jeg bare anbefale epilering! Så utrolig deilig å slippe de harde skjeggstubbene etter barbering. ;)

Gjest Shayla
Skrevet

Da var det gjort.. Kjøpte epilator i går..

Det var VONDT! Men overlevde jo, leggen er nå silkemyke, hvertfall så godt som. Håper de holder seg noen dager nå da:) Jeg fikk røde nupper men de gikk bort med litt aleo vera:) Så da er jeg kjeme fornøyd... Ser ikke frem i mot neste gang, men om det blir mindre vondt for hver gang er det greit :)

Gjest Gjest_fiffi_*
Skrevet
Da var det gjort.. Kjøpte epilator i går..

Det var VONDT! Men overlevde jo, leggen er nå silkemyke, hvertfall så godt som. Håper de holder seg noen dager nå da:) Jeg fikk røde nupper men de gikk bort med litt aleo vera:) Så da er jeg kjeme fornøyd... Ser ikke frem i mot neste gang, men om det blir mindre vondt for hver gang er det greit :)

Gratulerer :) Ser aldri fram til neste gang, men så blir man så stolt etter at jobben er gjort. Du kommer til å venne deg til smerten. Dessuten tåler jo vi kvinner smerte mye bedre enn menn ;) . Vi har god trening :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...