Gå til innhold

Har dere klart å tilgi??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Dere som har opplevd utroskap - hvordan har dere klart å tilgi og komme videre?

Hvordan klarer dere å "fjerne bildene" om hva den andre har gjort fra hodet? Er det mulig??

Hvis dere har møtt den partneren deres har vært utro med - hvordan var det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde HARDT, men greide det ikke...greide ganske enkelt ikke å stole på ham igjen, var mistenksom og på vakt...og det ødela selvfølgelig for oss. I ettertid så skjønner jeg at det var like greit, fant ut han hadde vært utro flere ganger - med forskjellige damer. Å tilgi utroskap er vanskelig, og kommer an på personene og hvert enkelt tilfelle tror jeg.

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg gjorde det, og det skjedde igjen. Nå ser jeg at jeg er merket for livet av å ha vært så dum at jeg tilga. Jeg er nå veldig usikker i forhold, og vet at jeg kommer aldri til å godta noe slikt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del ville hatt lettere for å tilgi dersom han selv fortalte meg at han hadde vært utro med en gang etter at han hadde vært det.

Jeg tror jeg ville hatt problemer med å stole på en gutt igjen dersom han holdt noe slikt skjult for meg over lengre tid.

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tilgitt (se tråden om utroskap) og truffet hun ene flere ganger etter at jeg fikk vite det. Hun vet at jeg vet og var nærmest livredd meg de første gangene, men jeg bærer ikke nag til henne. Min mann "lurte" henne,(fortalte ikke at han var gift og han visste at hun var begistret for han). Hun er en flott jente som jeg mange ganger ønsker at jeg hadde møtt på en vanlig måte.

Hilsen Bobla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var utro mot meg en gang, og jeg valgte å tilgi. dette angret jeg aldri på. grunnen til at jeg kunne tilgi, var at han faktisk hadde det verre enn meg. han bla fysisk syk av det han hadde gjort, og kastet opp i flere dager. Jeg stolte faktisk mer på han etterpå. han kunne aldri gjort noe sant igjen, verken mot meg eller seg selv. Alternativet var heller ikke så kult, for jeg hadde faktisk ikke lyst at det skulle bli slutt. skulle jeg gjøre det slutt kun av premiss!? vi fikk mange gode år ilag etter dette. Jeg tror alt kommer an på reaksjonen til mannen, man kan lese mye ut fra den.

Det gjelder å bruke både sunn fornuft og hjertet.

Arven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også tilgitt, snart 3 år siden nå, og vi er fortsatt sammen. Har vel nesten kommet over det nå, tenker ikke like mye på det, ser ikke så ofte scenen for meg. Og det uungåelige spørsmålet" var hun bedre en meg?" Men ja, det sitter litt fortsatt.

Det skjedde i begynnelsen av forholdet, startet med en krangel utifra en misforståelse, og vi var borte fra hverandre en liten stund. Det var det første han sa til meg når vi møttes igjen. Nyforelsket valgte jeg å tilgi, måtte bare ha ham tilbake akkurat da.

Også følte jeg litt at dette var "straffen" min da jeg har vært gjentatte ganger utro i tidligere forhold uten å si noe (ikke dette!)

Møtte henne 1års tid senere på bussen da vi var på vei til en fest og det var ikke noe koselig møte. Visste ikke hvem hun var fra før og hun var jo såklart så mye penere enn jeg hadde håpet.

Men uansett er jeg ikke enig at engang utro alltid utro. Det kan jeg si av både egen erfaring og hittil, forhåpentligvis for alltid, utifra min kjæreste.

Men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kunne ha klart å tilgi en gang til. For etter så lang tid vil det nok sitte mye dypere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tilgitt, snart 3 år siden nå, og vi er fortsatt sammen. Har vel nesten kommet over det nå, tenker ikke like mye på det, ser ikke så ofte scenen for meg. Og det uungåelige spørsmålet" var hun bedre en meg?" Men ja, det sitter litt fortsatt.

Det skjedde i begynnelsen av forholdet, startet med en krangel utifra en misforståelse, og vi var borte fra hverandre en liten stund. Det var det første han sa til meg når vi møttes igjen. Nyforelsket valgte jeg å tilgi, måtte bare ha ham tilbake akkurat da.

Også følte jeg litt at dette var "straffen" min da jeg har vært gjentatte ganger utro i tidligere forhold uten å si noe (ikke dette!)

Møtte henne 1års tid senere på bussen da vi var på vei til en fest og det var ikke noe koselig møte. Visste ikke hvem hun var fra før og hun var jo såklart så mye penere enn jeg hadde håpet.

Men uansett er jeg ikke enig at engang utro alltid utro. Det kan jeg si av både egen erfaring og hittil, forhåpentligvis for alltid, utifra min kjæreste.

Men jeg er temmelig sikker på at jeg ikke kunne ha klart å tilgi en gang til. For etter så lang tid vil det nok sitte mye dypere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mannfolk er mannfolk - vi tar det som byr seg. Hvis ikke dere fikser det - så er det deres problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: det nekter jeg å tro på!! Det må nødt til å være mange menn som vier seg til den han elsker. Alle menn er ikke utro. Jeg tror ikke alle menn tar det som byr seg. Et utsangt som ditt sier nok mer om deg, det kan umulig være representativt for resten av mannfolka....

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tiga så dum som jeg var men fant ut etter 2 år at han holdt på hele tiden.

Har blitt litt ødelagt følelsesmessig men vet at ikke alle menn er sånn. Min tidligere samboer var utro en gang og slet forferdelig i ettertid. Angrer bare at jeg gikk fra han til en skikkelig drittsekk.

Nå vet jeg forskjellen på utroskap og utroskap. Dersom han forteller det selv selv om det hadde vært liten sjangse at du ville fått vite det, ser du at han sliter tilgi.

Får du vite det gjennom andre eller finner ut av det på annen måte, dropp han omgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å tilgi han.. Han fortalte det dagen etter at det hadde skjedd. Bare klining på en fest. Masse alkohol inne i bildet.. Var borte fra hverandre to dager, og så skulle vi "prate" Gikk ikke så veldig bra, jeg ble fysisk syk av å høre han si unnskyld og gråte. Da han ga meg en klem spøy jeg som en gris. Sier seg selv hvordan dette endte. Klarte ikke å høre på han og gjorde det slutt den kvelden. Tror aldri jeg kunne klart å tilgi samboeren min hvis han hadde vært utro mot meg. Men man skal aldri si aldri, har ikke vært oppe i en sånn situasjon med han. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd utroskap og synes dette var det mest vonde som kunne skje meg.

Hun fortalte det ikke til meg, men jeg tok dem på fersken. jeg synes det å være utro mot sin partner er det styggeste man kan gjøre. hvis det i forholdet som ikke fungerer så enten tar man det opp og prøver å rette på det eller så gjør man det slutt før man begynner å treffe andre.

Jeg hadde ikke klart å tilgi utroskap i det hele tatt da jeg føler at dette går så mye på tilit til hverandre som man må ha for å være i et forhold. og tror at denne tiliten ville vært ødelagt for alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utroskap er ikke noe man kan glemme.

Det går an å leve videre med det, men tanken og bildene vil "alltid" være der. Så hvis du velger å prøve på nytt med den som sviktet deg - ta med det i betraktningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis blekner bildene etterhvert som du får tilbake tilliten til den som har vært utro. Helt borte blir de ikke og det tror jeg er bra. Man kan tilgi, men man kan ikke (og skal ikke) glemme!

Jeg ser fortsatt bildene, men de gjør ikke vondt mer. Det tok jo noen år, men nå kan jeg leve med det uten at det plager meg. faktisk er det han som tar det opp og angrer i blant. Det plager ham mer enn det plager meg. Jeg har tilgitt ham, men han kan aldri tilgi seg selv tror jeg. Gresset var ikke grønnere på den andre siden.

Dette var vår store prøve og jeg tror at vi lærte mye av det. Vi bestod prøven og kan leve videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...