Gå til innhold

Oppblåst mage etter mat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir så sint og irritert!! Jeg har jo egentlig en mage jeg er veldig fornøyd med, men etter at jeg har spist, så eser den ut! Klarer ikke å finne noe system ut i fra hva jeg har spist heller... Ingenting hjelper!

Noen som vet hva det kan komme av? Og viktigst, hva man kan gjøre med det?!

Vil ikke ha oppblåst mage!! :frustrert::tristbla::sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Selv tåler jeg ikke gluten og melk, men det var tydelig etterhvert.

på de tyske forumene og engelske så e r det nå man ge som har fått diagnose at de tåler noen sukkerarter dårlig, hva het det igjen?

Og jeg vewt om en dame som har trommemage og endelig gikk til privat klinikk (fastlegen ga henne alltid lykkepiller som hun ikke ville ha lenger) og hun ble endelig sendt til undnersøkelser, gasltroskopi, rtg med kontrast, koloskopi og de sa det var divertikulitter hos henne. Ble satt på noen tabletter som senker syrenivået og det hjalp fra første dag-ikke konstant diare dagen lang som hun hadde i 10-15 år som legen bahandlet med lykkepiller....

(hun gikk til Aleris private klinikk)

Jeg selv spiser konsekvent lavkarbo men jeg et at jeg ikke tåler spor av melk heller ellers blir jeg øm og oppblåst.

det fins også noe somheter IBS som er mer en samlebetegnelse men de har tabletter for sånt også.

(Somac het det son hjalp hos henne, men du finner hele gruppen slike midler under A02B i www.felleskatalogen.no

Gjest Gjest
Skrevet

Har du prøvd med og uten fiber/sukker/gjær osv? Dersom du skal finne et system må du prøve systematisk og over tid. Se og på mengden du spiser og om du spiser for fort.

Overse gjest over her, ingen grunn til å begynne å frykte det ene eller det andre, ei heller i å begynne å medisinere seg selv (og det finnes ikke tabletter mot irritabel tykktarm).

Skrevet

Hei, og tusen takk for svar! Jeg har ikke gluten eller melkeintoleranse, det har jeg blitt sjekket for før.

Blir ganske rådvill, for rundt om på det glade internettet står det jo ting som; "ikke spis frukt","ikke spis belgfrukter", "ikke spis mel", "ikke drikk melk", føler at det ikke er så fryktelig mye igjen å spise.. spesielt for meg som ikke spiser kjøtt.. Men jeg har vært det lenge uten at det har vært noe problem!

Jeg spiser jo variert og sunt, har byttet ut hvetemel med spelt for lengst, drikker masse vann og jeg har alltid spist sakte... skjønner det bare ikke.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...