Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 joda, såpe og vann! det skjønner jeg og. men det funker da så dårlig. fikk et tips om å ta i litt sukker, men boblene sprekker før de er blitt en boble- kjedelig! så, noen scjærringråd der ute?
monja Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 1 kopp oppvaskemiddel 12 kopper vann 3/4 kopp glyserol Og blandingen kan gjerne stå noen dager.
fuerza Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 jeg brukte zalo og vann når jeg var liten. Funket fint det. 2
wind-up bird Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 glyserol er som nevnt bra, og det får man på apoteket
wind-up bird Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 forskjellige blandingsforhold man kan bruke finner du her: http://www.nrk.no/programmer/tv/sommermorgen/4884425.html
Tabris Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Vi brukte bare zalo og vann, vi også. Funket helt fint.
Gjest =tentacle= Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Vi brukte bare zalo og vann, vi også. Funket helt fint. Vi også, men det ble mye dårligere bobler av det enn av det originale boblevannet.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Zalo og vann og sukker og salt, vet ikke hvorfor, men av en eller annen morsom grunn ender jeg alltid opp med bobler som pent hopper bortover på bakken.
Gjest Miss Cutie Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Har dere sett de boblene som du kan ta på uten at de sprekker? De er stilige.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 Zalo og vann og sukker og salt, vet ikke hvorfor, men av en eller annen morsom grunn ender jeg alltid opp med bobler som pent hopper bortover på bakken. hmm, kanskje salt er tingen ja, det er jo et bindemiddel så. må prøves!
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 Har dere sett de boblene som du kan ta på uten at de sprekker? De er stilige. Blander man riktig på oppskriften jeg har så kan de fint hoppe over hånda di og rulle bortover, men kommer de så vidt nær en gjenstand som skiller seg ut så sprekker de. De ruller bortover teppet på verandaen hjemme og det er sånt grønt teppe som ser ut som sånn gres (ja, jeg er super på og forklare.)
Gjest mirandamiller Skrevet 3. juni 2007 #14 Skrevet 3. juni 2007 joda, såpe og vann! det skjønner jeg og. men det funker da så dårlig. fikk et tips om å ta i litt sukker, men boblene sprekker før de er blitt en boble- kjedelig! så, noen scjærringråd der ute? Såpebobler er morsomme, vi brukte sterkt Zalo-vann og grønnsåpe. Grønnsåpe gir nydelige bobler med flotte fargespill. Har dere lyst på kjempebobler? Bland ei bøtte med mye Zalo, Yes eller Fairy og grønnsåpe ig pisk det litt opp (har aldri prøvd med salt, kanskje det da funker enda bedre?), dypp en teppebanker av plast nedi og la vinden blåse scwææære bobler. Eller du kan løpe med den og få en hale av digre bobler etter deg! Våre unger elsket det. (og vi også).
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #15 Skrevet 3. juni 2007 Såpebobler er morsomme, vi brukte sterkt Zalo-vann og grønnsåpe. Grønnsåpe gir nydelige bobler med flotte fargespill. Har dere lyst på kjempebobler? Bland ei bøtte med mye Zalo, Yes eller Fairy og grønnsåpe ig pisk det litt opp (har aldri prøvd med salt, kanskje det da funker enda bedre?), dypp en teppebanker av plast nedi og la vinden blåse scwææære bobler. Eller du kan løpe med den og få en hale av digre bobler etter deg! Våre unger elsket det. (og vi også). hihi, morsomt! kan tenke meg det er populært ja.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 hmm, da er jakten på et bra såpeboblevann i gang! jeg har tilsatt zalo, sukker, salt og vann. resultatet ble bedre, men ikke wow! boblene holder litt, og så sprekker de. altså, fortsatt litt skjør. ooog, det som er irriterende, er at vannet er så rennete, blir jo klissevåt. (har øvd mens jenta er i barnehagen!) synes det var "fastere" med det vannet en kjøpte. joda, vann er vann, men...
måneperle Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Jeg bruker bare zalo og vann, men har ganske mye zalo i da. Fungerer veldig bra syns jeg (og barna:-)
wind-up bird Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 hmm, da er jakten på et bra såpeboblevann i gang! jeg har tilsatt zalo, sukker, salt og vann. resultatet ble bedre, men ikke wow! boblene holder litt, og så sprekker de. altså, fortsatt litt skjør. ooog, det som er irriterende, er at vannet er så rennete, blir jo klissevåt. (har øvd mens jenta er i barnehagen!) synes det var "fastere" med det vannet en kjøpte. joda, vann er vann, men... Glyserol/glyserin er mer viskøst enn vann, så jeg tror at tilsetting av det kan gjøre at det ikke blir like mye søl
Cilla Skrevet 6. juni 2007 #19 Skrevet 6. juni 2007 Hvis noen finner vidunderoppskriften så vil jeg gjerne prøve for å få skikkelig store bobler. Inntil videre kjøper jeg ferdig boblevann på BRleker, 59 kr for 2 liter.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #20 Skrevet 7. juni 2007 Hvis noen finner vidunderoppskriften så vil jeg gjerne prøve for å få skikkelig store bobler. Inntil videre kjøper jeg ferdig boblevann på BRleker, 59 kr for 2 liter. hm, det tror jeg også at jeg skal gjøre. de funker vel fint da? har forresten fortsatt med å blande... litt morsomt da vi hadde oppi litt vel mye sukker, boblene forvandlet seg til slappe fallskjermer, hihi. bortsett fra det, så funka det sånn passelig. men ikke så gøy som kjøpevann, eller hva jeg skal kalle det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå