Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer på hvordan folk flest stiller seg til billigprodukter som Firstprice.. Har noen venner som alltid skal ha merkevarene, mens jeg som fattig tenåring tenker mer på pris. Om varene smaker tilnærmet likt, hvorfor ikke kjøpe det billige??

Lurte derfor på om dere kjøper for eksempel Firstprice varer. Eventuelt om det dere har prøvd har smakt sånn helt ok? Hva burde man holde seg unna av for eksempel Firstprice?

Jeg er hvertfall for å alltid prøve det billigste alternativet, og om det ikke er noe tess, gå tilbake til de dyre merkevarene. Hva med dere? Må dere ha merkevarene?

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Noen billigvarer er for billige, de er rett og slett dårlige i smak og konsistens. Da blir man skeptisk til merket. Det er å overreagere, for f.eks syltetøy og pasta har jo ingenting med hverandre å gjøre, selv om begge er merket med First Price. Bare prøv det ut og se hva du synes er godt/greit nok. Sjekk også hva varen inneholder, så du ikke får i deg billig fyllstoff som kanskje er lite sundt.

Gjest ~Alwa~
Skrevet

Det kommer litt ann på hva slags produkter det er snakk om. Noen er minst like bra som det andre merkevarer er, og first price er som du sier gull værdt for oss studenter.

Skrevet

Samboer og jeg er begge studenter, og vi kjøper ikke Firstprice eller lignende billige merker hvis vi kan unngå det. I flere tilfeller er maten av dårligere kvalitet (f.eks så er eurpshopper's pommes frites helt forferdelig - smaker og ser ut som tørre avkapp). Vi fokuserer mer på å kjøpe lokalt og økologisk. Dyrere, ja, men selv som studenter så har vi faktisk stort sett råd til det.

Gjest lillebøll
Skrevet

Synes all spagetti, pasta, syktetøy osv er ok. Shampo er ikke bra. Håndsåpe er ok. Bomull, qtips, dopapir ok. Du må prøve deg litt fram.

Skrevet

Er helt enig, prøve seg frem. Men flere av vennene mine er negetiv til ting som ikke er kjente merkevarer=P

Gjest lillebøll
Skrevet

Firstprice er jo kjent og et merke. Så kjent merkevare.. (fancy kjent merkevare derimot..)

Skrevet

Hvitløksbauettene til first price mistenker jeg å være produsert av Hattings. De smaker helt likt.

Jeg kjøper en del First Price, bl a juice, reker i lake, hvitløksbaguetter da selvfølgelig, bomullspads, gulost, youghurt. Det er det jeg kommer på i farta.

En del av merkevarene til kjedene er produsert av fabrikker som selger varene sine til høyere pris med sitt merke. Vi tror butikkens eget merke er dårligere kvalitet fordi det er billigere. Men slik er det nødvendigvis ikke.

Skrevet

Elsker juicen dems jeg da, syntes den er den beste som finnes.

Gjest Sativa
Skrevet

Jeg har ingen problemer med billigvarer sånn generellt, men man må jo prøve seg fram for å se hva som funker. Jeg kjøper for eksempel laksefilet og kyllingfilet fra First price, og det smaker jo samme som andre dyre merker.

Å avstå fra en vare fordi den er billig, vil jeg kalle for jåleri.Jeg kan for eksempel minne om norges mest kjente kjøttvaremerke som faktisk førte til at mange mennesker ble alvorlig syke etter å ha spist det for ikke så lenge siden.

Skrevet

Har ingenting imot Firstprice. Synes flere av produktene er fine, andre holder jeg meg derimot unna fordi jeg ikke synes de er noe. Fint at det er litt billigere, for da forsvinner ikke hele studielånet med en gang. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Mange av produktene er helt greie, men om jeg vil ha litt ekstra er det ikke det merket jeg velger..... Men daglige ting som bomull, håndsåpe, osv er helt greit.

Syltetøy og ost vil jeg ike kjøpe, men det er mest fordi jeg syns de er tamme på smak...

Skrevet

Jeg er positiv til firstprice og andre billigmerker. Som oftest er det "orginalvarer" i en annen innpakning. Smaken er derfor den samme som en eller annen orginalvare.

Som for sammenlikningens skyld husker jeg det ble gjort en test av batterier for 2-3 år siden. Firstprice batteriene hadde både lavest pris OG lengst holdbarhet.

Gjest Gjest
Skrevet

I mange butikker har du faktisk ikke noe valg lenger, enkelte produkter har de kun i first price innpakning. På kiwi her om dagen fant jeg bare first price tunfisk. Nå skal det sies at eneste grunnen til at jeg der og da var ute etter eldorado var at den ikke trenger boksåpner for å åpnes, ellers kjøper jeg alltid firstprice.

Kjøper ellers alt ejg kan komme over av billigprodukter, slik som hermetikk, tamponger, bomull, ketsjup, juice osv. Men nå skal det sies at hvis man kjøper de økologiske maisene på boks smaker man virkelig forskjell, så jeg kjøper de når jeg skal slå på stortromma. Produkter som teposer, shampoo, tannkrem, syltetøy, godteri, brus osv kjøper jeg dyrere merker.

Skrevet

Jeg styrer unna alt av såpe fra dem, jeg reagerer på håndsåpen, shampoo, sjkyllemiddel, vaskepulver. Så jeg lurer på hva de har i produktene sine, for jeg er ikke så følsom.

Og prøver å la vær å kjøpe ost derfra. For jeg lager mye mat der osten skal smelte, og den smelter sånn rart. Og ser litt plastik ut.

Men ellers har jeg vel ikke noe å si på produktene dems og har ikke noe i mot å prøve eller kjøpe!

Skrevet

I følge ei venninne er te fra Firstprice grusom...

Gjest Frysepulver
Skrevet

Mye er utrolig dårlig, men maisen funker, q-tips kjøper jeg også.

En jeg kjenner kjøpte konsekvent First Price-produkter, og da blir det litt gæren for meg. Sorry, men First Price-cola smaker ikke godt...

Har prøvd dusjsåpen i trange tider, men den skummer jo ikke og da føler jeg meg ikke ren.

Gjest Neria
Skrevet

Håndsåpe, grønnsakene, kyllingfileten, tomatsuppa og laksefileten er firstpricevarer jeg syns er helt ok.

Hvitløksbaguettene er kjempegode.

Vårrullene og fiskepinnene syns jeg smakte skikkelig rart.

Skrevet

Jeg kjøper mye first price produkter og jeg har ingen dårlig erfaring med noen av de.

Jeg jobber på en fabrikk der vi pakker matvarer for euroshopper, det er ingen forskjell på varen det er kun etiketten som blir byttet ut. Det samme er nok tilfelle med first price sine produkter også så jeg er ikke redd for å kjøpe noe av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...