Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan får dere vakre negler? Bruker dere mye tid på stell av dem (hvor ofte?) og hvilke produkter bruker dere?

Neglene mine fliser seg og knekker lett. Men etter en mnd ferie i solen rundt nyttår var neglene mine sterke, fine og lange. Så etter det har jeg vært flink å stelle, med filing, kremer, lakker som forsterker osv... Men nå har tydeligvis soleffekten forsvunnet, for neglene mine fliser og knekker igjen...

Det er bare 7 uker til jeg skal gifte meg nå og jeg lurer på om jeg må få satt på falske. Uansett få manikyr før dagen. (jeg er sikkert så opphengt i at dette betyr noe den dagen fordi jeg alltid har hatt litt kompleks for neglene mine...) Men så har jeg hørt at man bør sette på negler lang tid i forveien for en slik dag for å bli vant til dem. I tillegg har jeg hørt skrekkhistorier om sopp mellom ekte og falsk negl osv...

Vel, det jeg ønsker meg er råd fra dere sånn generellt om hvordan jeg kan få pene negler, og så selvsagt til den store dagen...

På forhånd takk!

Puff :lol:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker neglelakk stort sett hele tiden, for da er det lettere for meg å la være å gnage på neglene. En gang i uken fjerner jeg all neglelakk og skyver neglebåndene tilbake. JEg har en spesiell tang som jeg fjerner død hud med. Deretter polerer jeg neglene med poleringsfil, og gnir inn nelger og neglebånd med en olje som jeg har kjøpt på neglesalong (Solar Oil). Den er kjempegod og drøy. Når oljen har trukket godt inn i neglene, legger jeg på ny neglelakk. Alt dette tar omtrent tjue minutter.

Jeg hadde kjempestygge negler og neglebånd før, men etter at jeg begynte å gjøre dette en gang i uken har de blitt veldig fine.

Skrevet

Jeg har hørt at neglekvaliteten er noe vi er født med.

Akkurat som om at noen er født med hår som lett blir flisete og stygt mens andre er født med hår som er blankt og holder seg pent med en klipp en gang i blant.

Negler er ikke en levende del av kroppen, derfor kan du egentlig ikke gjøre så mye med de neglene du har, men du kan spise vitaminer og pleie neglene så langt det lar seg gjøre. Negler blir slitt av neglelakk osv. slik er det bare.

Jeg er født med sterke negler som ikke fliser seg så lett. Dem brekker heller ikke uten grunn. Jeg "pleier" ikke neglene på noe annet vis enn at jeg filer og klipper dem i ny og ne. Neglelakk bruker jeg en sjelden gang...

Skrevet

Spør Milla, hun har sikkert et godt råd til deg!

Gjest Duchess
Skrevet

Som notorisk neglebiter bruker jeg kunstige negler.

Skrevet

Jeg har alltid hatt myke og svake negler som deler seg i lagene, og lett brekker.

Jeg har funnet to ting som virkelig gjør en stor forskjell for neglene mine:

*Solaroil: snappet opp et tips her inne (takktakktakk til tuji...). Jeg masserte den inn morgen og kveld over en to-tre ukers periode, samtidig med at jeg fant:

*mineralfil fra Artdeco: en neglfil som er mye finere i strukturen enn noen andre filer jeg har vært borti. Enden på neglen blir helt glatt og tett og uten rifter. Da trekker heller ikke neglen til seg fuktighet, for det er av de tingen som gjør neglen skjør.

Nå bruker jeg oljen skjeldnere, et par-tre ganger i uken, og filer med en gang jeg ser antydning til at neglen deler seg eller har fått en pitteliten rift. Og neglene har holdt seg fine i mange måneder!! Det er helt utrolig til meg å være.....

*Lisa*

Skrevet

Takk alle sammen! :D

Jeg har faktisk en sånn Solar Oil men har ikke vært flink til å bruke den i det hele tatt :oops: . Nå skal den graves fram igjen.

Dere som har erfaring med "kjøpenegler", noen råd til meg? Vil dere anbefale meg å få satt på negler til bryllupet om sju uker nå f.eks?

Puff

Gjest Duchess
Skrevet

Det er flott med støpte negler til bryllupet :lol:

Franske negler for eksempel, hvis du ikke foretrekker den mer naturlige varianten, da.

Glassnegler er også fint. (syns jeg)

Skrevet

Du bør vente til rett før bryllupet med å sette på falske negler. Hvis du gjør det nå, kommer dine egne negler til å vokse så mye at det blir et stygt skille mellom naturneglen og kunstneglen.

• 6 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Hvilken neglesalonger i oslo selger solar oil ?

Skrevet
Du bør vente til rett før bryllupet med å sette på falske negler. Hvis du gjør det nå, kommer dine egne negler til å vokse så mye at det blir et stygt skille mellom naturneglen og kunstneglen.

Jeg synes definitivt motsatt. Sett på nå og fyll på rett før bryllupet. Synes det er myyyye finere når det hvite vokser litt ut og kommer på riktig plass. Mange som ser ut som de har en halv cm rosa på neglen bare og resten hvitt. Det er, etter min mening, dritstygt!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg synes definitivt motsatt. Sett på nå og fyll på rett før bryllupet. Synes det er myyyye finere når det hvite vokser litt ut og kommer på riktig plass. Mange som ser ut som de har en halv cm rosa på neglen bare og resten hvitt. Det er, etter min mening, dritstygt!

Hva med oss stakkarer som har sånne negler fra naturens side da? Altså at det hvite begynner for langt ned. :(

Skrevet

Tviler på at det hvite begynner før halve neglen din? Det er nemlig sånn det blir på endel som setter på negler. For at tippen skal få feste settes den jo et stykke nedpå den naturlige neglen. Og derfor blir det finere når det får grodd seg til litt.

Gjest Gjest
Skrevet
Tviler på at det hvite begynner før halve neglen din? Det er nemlig sånn det blir på endel som setter på negler. For at tippen skal få feste settes den jo et stykke nedpå den naturlige neglen. Og derfor blir det finere når det får grodd seg til litt.

De begynner ganske langt nedpå jo. Er for korte og brede. :( Ser sånn ut:

http://i44.tinypic.com/e8ahkl.jpg

Gjest Gjest
Skrevet

Så fine blanke negler du hadde da. :o

Mine er sånn flisete og hakkete og nekter å bli noe lange i det hele tatt.

Skrevet

Du har jo hvite tupper, begynner ikke langt nede de da! De var fine=)

Tror kanskje ikke du skjønte hva jeg mente med det første jeg skrev..

Skrevet

Strange.. lagde et innlegg om mine tips rundt negler i dag =) Kan leses her

• 1 år senere...
Skrevet

er det noen som vet hvor man får kjøpt solar oil og mineral fil fra artdeco?? :)

Skrevet

Det mest basic man kan gjøre er å slutte å bite og pille på neglene. Spis sunt! Og klipp neglene minst annenhver uke, gjerne rett over med en "negletang". Ellers er det meste genetisk dessverre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...