Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så lei av å shave leggene mine og har sett de reklamerer for en ny veet hårfjerningskrem.

Problemet er at jeg har kjøpt de før, men de har ikke fjernet ett eneste hår på meg og jeg lurer på om det er noen av dere andre som har erfart det samme, eller er det bare meg?

Vurderer også å lete frem epilatoren min som jeg kjøpte for to tre år siden og jeg ikke orket å bruke da det gjorde drit vondt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den virker på meg hvis jeg har den på lengre enn det står i bruksanvisningen :)

Skrevet

Veet har funket rimelig greit for meg, når det gjelder å fjerne hår. Den hadde dog en uheldig bieffekt; tørr, irritert, SÅR hud. Gikk over til voks strips i stedet.

Da jeg fant Veet på en liste over selskaper som tester på dyr kuttet jeg ut alt jeg VET er fra Veet

Skrevet

Funka ikke på meg. Jeg ble kjempesår, og den fjernet liksom på samme måte som barbering, altså var det ingen vits i å gjøre det på den måten. Foretrekker voks. Gjør dritvondt i starten, men blir bedre etter hvert :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du tenker på den reklamen med "hårfjerning mens du dusjer", så styr langt unna den. Det renner bort uansett hvor nøye du er med å ikke få vannstrålen "direkte" på området - som det så fint står i bruksanvisningen. I tillegg tror jeg dette er en sterkere type enn den vanlige. Bena mine holdt iallefall på å svi bort av den.

Gå heller på butikken og kjøp den "vanlige" Veet kremen til halve prisen.

Skrevet

Jeg har testet både den Veet-kremen som varer i 5-10 minutter, og den som er i dusjen.

Den 5-minuttersgreia fungerte greit for meg. Brukte den i hvertfall ikke mer enn 10 minutter, som er max-grensa. Det tok det meste av håret, i hvertfall hvis jeg fikk smørt på nok krem. Resultatet holdt seg lenger enn barbering.

Kjøpte den du kan dusje med sist. Jeg ventet i 2-3 minutter før jeg gikk inn i dusjen, og så vasket jeg håret mens jeg sto foroverlent. Da kom det ikke så mye vann på. Neste gang vil jeg heller vente litt lenger før jeg går inn i dusjen, og så la vannet renne dit det vil.

Det skal sies at jeg ikke har veldig kraftig hårvekst, så det er kanskje derfor det funker bedre for meg enn et par av de andre som har svart.

Skrevet

funker igrunnveldig bra, og trenger ikke la virke så lenge som det står.

Skrevet

Har ikke testet den i dusjen enda, men den vanlige veet-kremen fungerer fint på meg i hvert fall.

Gjest Gjest
Skrevet

Lenge siden jeg har brukt denne typen hårfjerning, men kremen fungerte fint på meg (hadde ikke sjekket at de tester på dyr..).Har mindre tro på den som skal funke i dusjen. Dessuten, når jeg tenker meg om syns jeg også det er litt ekkelt å påføre huden kjemikalier som er såpass at de smelter bort/løser opp hår...

Epilerer nå, og synes resultatet blir bra, særlig etter å ha gjort det noen ganger.

Skrevet

Har god erfaring med det, men det er en dyr måte å fjerne uønsket hårvekst på...

Skrevet

Veet har aldri funket på meg, og i tillegg STINKER alltid kremen.

Skrevet

Den funker på meg. Det er det eneste jeg kan bruke på bikinikanten uten å få nupper og kløe. Men jeg må alltid ha den lenger på enn det som står på pakningen. Den som skal være på i tre minutter har jeg på i 5-6 minutter, og den som skal være på i fem minutter pleide jeg å ha på i nærmere ti.

Kremen lukter ikke så veldig godt akkurat, men du bør jo uansett vaske deg grundig etterpå, sånn at du er sikker på å få bort restene av kremen.

Men - resultatet blir jo likt som hvis du barberer, og håret kommer tilbake like fort også. Så hvis det funker for deg å barbere leggene, så går det både fortere og er mindre klin.

Skrevet

Hm, ser det er delte meninger her.

Så håret kommer like fort tilbake som ved shaving? Da vet jeg ikke helt om det er noe vits i da, da jeg virkelig misliker lukten på veet...

Jeg får vel begynne å vurdere noen voks typer som ikke klisser så veldig... :sur:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med veet. velg heller det andre merket, jeg husker ikke hva det heter. veet er en katastrofe for huden min, den tåler ikke veet. men den andre går.

Men egentlig er det like greit å shave. Du slipper så harde stubber, men håret kommer like fort tilbake.

Skrevet
Den virker på meg hvis jeg har den på lengre enn det står i bruksanvisningen :)

Samme her. Men da fikk jeg veldig utslett; litt hovne kuler på leggene... ;)

Epilator er jævlig vondt ja, men veldig greit når man blir vant. Bruk den dagen etter at du har brukt høvel, og da noen dager på rad. Da er det ikke så ille. Og IKKE bruk den dagene før mens, da har man gjerne lavere smerteterskel.

Skrevet

æsj, den funker ikke og stinker heelt for jævlig, stanken henger igjen 4ever :forvirret:

Skrevet

Lukter ikke akkurat roser, nei ;)

Skrevet
Jeg får vel begynne å vurdere noen voks typer som ikke klisser så veldig... :sur:

Om du bruker voksen på riktig måte, klisser den ikke. Du må bare dra fort og hardt, uten å nøle ;)

(Ikke at jeg er noen mester selv, jeg vegrer meg for hvert drag... ;) )

Skrevet

På meg kommer hårene senere tilbake ved bruk av hårfjerning enn ved barbering. Og så kommer hårene spinkle tilbake, i stedet for med stubber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...