Gå til innhold

Den hvite blindheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagens Næringsliv skriver om boken "One Perfect Day: The Selling of the American Wedding" av Rebecca Mead. Salon.com har også omtalt den. Interessant artikkel om en bok om moderne bryllup og hvordan bryllupsindustrien har vokst fram.

Rebecca skriver blant annet at "Den yngre generasjonen søker en slags talismansk beskyttelse mot å gjøre de samme feilene som foreldrene. Fantasien om at bryllupet er en lykkeamulett som kan sikre ekteskapets fremtid, er sterk", og hun antyder at en generasjon av Barbie- og prinsessejenter har blitt voksne, uten å ha klart å kvitte seg med barnedrømmene.

Bransjen skal ikke prøve å få deg tilbake, men prøver å tyne mest mulig ut av den store dagen. Retorikken er at om du kutter i priser på bryllupet, kutter du i kjærligheten. "Det er bare én gang i livet, hvorfor skal du ikke ha det aller, aller beste?"

Selv om vi i Norge kanskje ikke er helt på amerikansk nivå ennå, kan det være interessant lesning. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det slutter aldri å overraske meg hvor mye amerikanerne bruker på bryllupene sine.. :overrasket:

Og en ting er at de bruker mye, men de tjener langt mindre enn oss så mange tar faktisk opp lån for å ha råd til bryllup.

Det ville jeg aldri ha gjort.

Skrevet

Helt enig! Jeg ville heller aldri ta meg opp lån for å betale bryllupet. Da får en heller spare litt lenger...syns jeg da :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...