Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 3. juni 2007 #1 Skrevet 3. juni 2007 Jeg ser for meg at denne tråden kan spore av på ganske mange måter, og at det kommer til å hagle litt pepper fra forskjellige kanter - derfor er jeg altså gjest i dag. Saken er den at jeg setter familieverdier veldig høyt - noe jeg har fått inntrykk av at ikke alle kvinner med norsk kulturbakgrunn tar like høytidelig. Derfor har jeg beveget meg inn på tanken om at sjelefrenden min kanskje har en annen bakgrunn enn meg. Kort og godt så virker Vietnam som et interessant sted å lete etter henne. Er det noen som kan opplyse meg om hvordan utlendinger som meg blir vurdert som ektemenn der? I følge en annen tråd her på forumet som omhandler Thailand, så er det bare "utstøtte" og/eller "frafalne" thai-kvinner som omgås, og eventuelt gifter seg med, utenlandske menn. Er det slik i Vietnam også? I det hele tatt er jeg interessert i saklige innlegg om temaet. Gjerne lenker til andre steder på nettet med utfyllende informasjon. Takk.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juni 2007 #2 Skrevet 3. juni 2007 Det er mange nordmenn som tydeligvis tror at det bare er å dra til østen og finne seg den store kjærligheten og så lever de lykkelig alle sine dager til ende. Det er et par men her: De jentene som du evt. treffer på i østen er som oftest så desperat etter å komme vekk fra fattigdom at de gjør det meste, inkludert erklære sin udødelige kjærlighet til deg og at snø halve året selvsagt ikke er noe problem. Pipen får ofte en annen lyd når de har vært her noen vintere. Disse jentene er vokst opp i en helt annen kultur og med en helt annen religion enn vi nordmenn. Skal du virkelig dra dem ut av sitt hjemmemiljø for å finne deg en kvinne med "familieverdier"? Det het seg før at man dro til østen for å finne seg "en tam en". Det viser seg ofte at de ikke er så "tam" og "føyelig" som det kunne ønskes, spesielt kanskje hvis de omgås nordmenn (i f.eks. jobbsammenheng) og ser hvordan andre har det. Plutselig oppdager de at de har rettigheter de også. Selvsagt finnes det eksempler på ekte kjærlighet mellom vestlige og østlige personer. Men det finnes også en haug av eksempler på jenter som kommer og blir her for å få barn innen de 3 årene de må være her for å få varig oppholdstillatelse. Men den settingen som du legger opp til, dra til østen for å finne en jente med "familieverdier" (kjekt med en definisjon her ... jeg ser for meg noe som kanskje ikke stemmer) virker på meg ganske nedlatende overfor kvinner generelt også de fra østen.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg visste ikke at det sto så dårlig til med norske kvinner. De er kanskje ikke spesielt familieorienterte? Noen må vel være det? Slik jeg tenker er at norske menn får det de vil ha, men det er ettersom hva de selv utsråler. Hvis norske menn viser at de verdsetter kvinnen og familie, så får de det...hvis norske menn utstråler at de vil prioritere jobb foran alt annet, at de ikke vil ha barn, ikke vil binde seg, ikke vil gifte seg, er ute etter ONS og ikke noe mer, og generelt vegrer seg for hva et samliv byr på, så får de det: careless kvinner som lever deretter. Den norske kvinnen mangler en mann som kan bekrefte at hun er kvinne. Hver dag. Slikt finnes ikke i Norge og dermed får mannen slike kvinner som vi ser i Norge i dag.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Det er en vanlig antakelse blant norske menn som 'importerer' kona fra andre verdensdeler at de er opptatte av familieverdier, og gjerne fornøyde med å være hjemme og stelle med mann og barn og ikke så opptatte av å ha et liv utfor hjemmet. Men saken er at de kvinnene som er villige til å gifte seg med en mann som kommer fra en helt annen kultur og flytte en halv jordklode vekk fra sin egen familie gjerne ikke er av de mest konservative. Ofte er dette damer som vet at likestilligen i vesten har kommet lengre enn den har f.eks i Vietnem, og da blir det krasj når de flytter inn hos en nordmann med reaksjonære holdninger...
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #5 Skrevet 3. juni 2007 Saken er at de kvinnene som er villige til å gifte seg med en mann som kommer fra en helt annen kultur og flytte en halv jordklode vekk fra sin egen familie gjerne ikke er av de mest konservative. Ofte er dette damer som vet at likestilligen i vesten har kommet lengre enn den har f.eks i Vietnem, og da blir det krasj når de flytter inn hos en nordmann med reaksjonære holdninger... Det tror jeg stemmer bra, det du sier der. Jeg kan ikke forstå annet enn at mange av de norske menn som ser etter mer hjemmekjære koner fra utlandet har stagnert og gitt opp å finne seg en norsk? Kan det være fordi disse norske mennene ikke har hatt hell i kjærlighet her og vil derfor søke lykke ved å importere utenlandske hit? Jeg tror dere kommer til å oppleve at lykken ikke kan bestilles. De problemene dere har med norske kvinner vil ikke forsvinne med de utenlandske...Dere bør heller endre egne holdninger og verdier og forsøke å minne dere selv på at dere må jobbe for kjørligheten og forhold. Dere må altså opp av sofaen, dessverre alle late menn...
Gjest Norsk dame Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Her var det mye kritikk, men jeg er enig i det meste. Men hvorfor ikke prøve om han vil dette selv? Følger litt med på en som har giftet seg med en dame fra Afrika, og en som snart får besøk av en dame fra østen igjen. Han er veldig skeptisk pga. hennes holdninger. Nå har han bestemt seg for å si fra og fortelle at det ikke blir noe mer, om ikke hun kan vise litt forståelelse for den kulturen som er her. Men hun blir også møtt av holdninger hun aldri har møtt før. Blant annet mobbing og fordømmelser.
Gjest Blondie65 Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vil gjerne understreke at jeg fordømmer INGEN pga hudfarge eller kultur eller ønske om å komme til vesten pga bedre levevilkår. Jeg skjønner også hvor vanskelig det er å finne en ordentlig partner når man kanskje ikke er løven på byen. Jeg singel selv og vet at det ikke er lett. Jeg tror bare at det ikke blir så lett å skjelne lykkejegere fra den ekte kjærligheten med asiatiske jenter heller.
Caracal Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Selvfølgelig blir det mye kritikk siden dette er et forum som det stort sett er kvinner fra Norge som bruker. Blir det sagt familie verdier så tolkes det ofte dit at du vil ha en kone som går mellom oppvaskbenken, barna og senga. Ser en mann andre steder en Norge etter damer så er det han det er noe galt med. Mens finner en norsk dame seg en kar fra Australia eller USA, så er det bare koselig. Mye av denne kritikken mot men kan selvfølgelig legitimeres når en 50 år gammel mann kommer hjem med en dame på 20 år. Det blir jo feil, men i stedet for å begynne med kritikk og alle de tingene som kan gå galt, går det ikke an å være litt optimistisk. Folk finner hverandre på tross av grenser hele tiden. Hva er så galt med det? Hvis du har tatt en seriøs vurdering av hva du er ute etter så gå for det. Jeg gjorde det samme, og for min del ble det Russland. Om du har satt deg inn i hva kvinner fra Vietnam står for, eller holder på å gjøre det nå, syntes jeg er lurt. Da kan du på forhånd lese deg til en del kunnskap som vil gjøre avgjørelsen din lettere. Har for øvrig ikke noe linker eller info til sider du kan bruke, men jeg vet det finnes thai sider der ute men hvor mye de har tilfelles med Vietnam vet jeg ikke. Caracal
Gjest Gjest_dalila_* Skrevet 4. juni 2007 #9 Skrevet 4. juni 2007 Ehem, det er kjærlighet du er ute etter sier du? Da vil jeg tro at det tar like lang tid å finne den i Vietnam som i Norge. Det å være føyelig og ha "familieverdier" har ikke noe med kjærlighet å gjøre vet du. Kjærlighet er noe som vokser frem over tid, ut av gjensidig respekt og beundring. Det mest patetiske jeg vet om er mannfolk som reiser til asiatiske land i 14 dager for å finne den store kjærligheten... Hallo? Kjærlighet ved første blikk eksisterer nok i Vietnam som andre andre steder i verden, men er nok ikke særlig vanlig der heller..
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #10 Skrevet 4. juni 2007 Jeg ser for meg at denne tråden kan spore av på ganske mange måter, og at det kommer til å hagle litt pepper fra forskjellige kanter - derfor er jeg altså gjest i dag. Saken er den at jeg setter familieverdier veldig høyt - noe jeg har fått inntrykk av at ikke alle kvinner med norsk kulturbakgrunn tar like høytidelig. Derfor har jeg beveget meg inn på tanken om at sjelefrenden min kanskje har en annen bakgrunn enn meg. Kort og godt så virker Vietnam som et interessant sted å lete etter henne. Er det noen som kan opplyse meg om hvordan utlendinger som meg blir vurdert som ektemenn der? I følge en annen tråd her på forumet som omhandler Thailand, så er det bare "utstøtte" og/eller "frafalne" thai-kvinner som omgås, og eventuelt gifter seg med, utenlandske menn. Er det slik i Vietnam også? I det hele tatt er jeg interessert i saklige innlegg om temaet. Gjerne lenker til andre steder på nettet med utfyllende informasjon. Takk. Hvis du ser på kulturen i Asia, er Thailand, Vietnam, Laos, Cambodsja svært anderledes en vår kultur. Phillipinene har flere likhetstrekk, og phillepinske kvinner lever for mannnen og setter sin ære i å ha ordentlige forhold i hjemmet på alle måter. Vietnamesere er ofte slu, kalkulernede og beregnende, muligens Thaiene og. Det finnes en del nettsteder, engelsk språklige forum for fjerndating i Asia .
Gjest Vietnameser Skrevet 5. juni 2007 #11 Skrevet 5. juni 2007 Vietnamesere er ofte slu, kalkulernede og beregnende, muligens Thaiene og. Oi...Makan til generalisering da! Jeg kan ikke akkurat kjenne meg igjen i den beskrivelsen der. Jeg har da møtt folk fra andre folkeslag som har oppført seg på den måten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå