Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Helt fra jeg var 13 til nå når jeg er 27 har jeg slitt med kviser i ansiktet. I perioder er det ikke så ille, men særlig i stressperioder er det ille. Huden har imidlertid klart å fornye seg, og jeg har ikke fått så mye arr tidligere. problemet er imidlertid at jeg nå begynner å få en eldre hud, den er tørrere og det har blitt veldig synlige arr etter kviser jeg har hatt den siste tiden. Jeg håper jo jeg skal klare å bli kvitt hudproblemene, men disse arrene vil jo være i huden for alltid. Jeg lurte på om det er mulig å fjerne arrene, har hørt om laser? Og er det mulig å få dekket dette via folketrygden? (Jeg har ikke ønske om å se ut som en modell, men å ha kviser mer enn halve livet gjør jo at selvtillitten min er på bånn og ikke liker å vise meg ute. Jeg prøver å tenke at det bare dreier seg om utseendet, at det ikke er så viktig. Likevel tenker jeg alltid etter jeg treffer noen for første gang om jeg har skremt dem bort med det fæle pizzatrynet mitt...)
Gjest Tigerjente Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Hei! Jeg ville hørt med en hudpleier eller hudlege. De vet endel om det. Jeg husker vi prøvde en gang med krystallsliping på skolen (hudpleielinjen) og at læreren da sa det hjalp på arr. Men jeg har aldri fått bevist det og egentlig ikke tenkt mer over det. Også hudpleier/lege vet litt om hva som dekkes av trygdekontoret. Det er ikke så mye som skal til før de dekker det faktisk. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Tviler på at du får det dekket gjennom trygdekontoret. Har aldri hørt om det tidligere i alle fall. Du trenger ikke så mange behandlinger heller om det er sånn at huden din nå har roet seg. Har den ikke det foreslår jeg at du prøver å finne årsaken til problemet og jobber derfra til huden din har roet seg og er stabil, og deretter ta laser på de arrene du har da. Om du tar laser nå får du bare nye arr om du får kviser igjen med en gang etterpå.....
Saeria Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 Hvis du fremdeles plages med kviser kan legen hjelpe deg med preparater mot dette. Om du får dekket laser vet jeg ikke. Du får nesten høre med legen din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå