Gå til innhold

Stekepanner og kjeler

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal kjøpe kjeler og stekepanne for første gang, og derfor vil jeg gjerne ha tips til hva jeg skal se etter.

Ser de selger veldig mye billig rundt her, men alt kan vel ikke være like bra?

Trenger hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Har inntrykk av at de stort sett er like bra, så lenge de er tykkbunnede. Så et innslag på tv for et par-fire uker siden der de sammenlignet et kjelesett til 30.000,- med kjeler til en brøkdel av prisen fra en kjent billigkjede, og kokken merket ikke forskjell på kjelene.

Skrevet

kommer an på hvilken type komfyr du har. Jeg har ikke veldig dyre kjeler...har endel fra IKEA 365 serien og noe fra Til Bords.. jeg har induksjon og må passe på at kjelene er magnetiske. Du bør klare deg bra med en sautepanne m lokk, en stekepanne, gjerne i titan.. helst m lokk hvis ikke noen av de andre lokkene passer... , en liten 1,5 liters kjele m lokk, og etpar kjeler på 3- 5 liter feks. Jeg har og en støpejerngryte, en 8l og en diger kjele til feks pinnekjøtt, krabbekoking, kraft ol, den er på 15 l. Wok kan og være ok..men eg bruker sautepannen min til stirfries..Mange har jo en tendens til å fylle kjøkkenskapet med masse kjeler som aldri blir brukt.. jeg har kvittet meg m endel kjeler i årenes løp.

Gjest Gjest
Skrevet

Hmm.. aner ikke hva slags komfyr det er. Men om jeg kjøper magnetisk er jeg kanskje safe uansett?

Takk for svar begge to!

Skrevet

Jeg ville kjøpt kjeler på IKEA om jeg var deg. Jeg har hatt en lett blanding av stålkjeler fra IKEA og diverse Tefal og andre typer teflonkjeler. IKEA-kjelene overlever alt omtrent, mens de andre blir stygge etter hvert.

IKEAS stekepanne har også kommet langt opp når de har blitt testet.

Mener at de har en slags startpakke på IKEA som inneholder de vanligste størrelsene + stekepanne. Kjøp heller etter hvert som du merker at du trenger dem.

Gjest vimselot
Skrevet
Skal kjøpe kjeler og stekepanne for første gang, og derfor vil jeg gjerne ha tips til hva jeg skal se etter.

Ser de selger veldig mye billig rundt her, men alt kan vel ikke være like bra?

Trenger hjelp!

Jernpanne koster mer enn teflon, men er verdt pengene. Du kan finne en på loppemarked også, eller om du er student og har lite penger kan du spørre dine foreldre om du kan få det (en tidlig julegave liksom...)

Kjeler i stål, med tykk bunn. Det koster også, men du sparer strøm og svidd potetmos... Kjeler uten tykk bunn, kan bare brukes til å koke egg med, hvis du ikke foretrekker å røre for å unngå brent mat...

Gjest -eline-
Skrevet
IKEA 365+-serien har kjempegode kjeler til en rimelig penge. Tykk bunn og veldig holdbare. Har akkurat kjøpt stekepanne i samme serie, var litt skeptisk, men de hadde salg på den så jeg tenkte jeg skulle prøve (kostet 49 kr!), og foreløpig er jeg absolutt vel så fornøyd som jeg var med Gastroluxpanna jeg betalte flerfoldige hundrelapper for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...