^me^ Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 (endret) mine kaker: -den berømte bryllupskaka (tante) -suksesskake (min yndlingskake) (mamma) -konfektkake (mormor) -vaniljekake (min kjæres yndlingskake) (svigermor) -snickerskake (mamma) -skumkake (tante nr.2) -kransekake (?) Endret 2. juni 2007 av ^me^
MayaM Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Har ikke tenkt så mye på det enda, men noe er selvsagt. Verden beste (mamman til mannens forlover) Iskaka fra svigermor Kransekaka fra tanta til mannen Snicerskake fra min forlover Bløtkake med gele fra tanta til mannen Bryllupskake fra ei veninne Det er de kakene som er selvsagte
mavir07 Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Hei Vi har Verdens beste: Mamma Sjokoladekake : Mamma Hvetekringle: Mamma kransekake: Svvigermor og jeg Vannbakkels: Svigermor Ostekake: Svigermor Mandelbunn: jeg Tror det var det som var bestemt akkurat nå. Eneste som kjøpes er bryllupskaken.
Frey Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Vi skal ha: * bryllupskake (tre etg, en lukket valnøtt, en sjokoladekake med hvit sjokoladekrem og en krydderkake, alle dekt med hvit marsipan og pyntet med eggehviteblonder) - mamma lager * Håvets tårta (litt som verdens beste men med sjokoladebunn, skojoladekrem og banan) - slektning * kransekake - tante * ostekake - venninne * gulrotkake - venninne * frukt og vaniljepai - venninne
Arkana Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 - Verdens beste/Kvæfjordkake - ostekake - gulrotkake - suksessterte
Gjest vimselot Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 mine kaker: -den berømte bryllupskaka (tante) -suksesskake (min yndlingskake) (mamma) -konfektkake (mormor) -vaniljekake (min kjæres yndlingskake) (svigermor) -snickerskake (mamma) -skumkake (tante nr.2) -kransekake (?) Ja takk. Alt du har nevnt her nå... Jeg har ikke tenkt på kaker, men når du lister opp slik, ja da må jeg spise iskrem.... mangelvare kake her...
BIRE Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Vi skal ha en fem egtasjes bryllups kake..blander da med div.smaker .skogsbærmouse-sjokoladekake-bringebærmouse-skokoladekake en annen type-og vanilje creme brule-alt med ising uten på.. I tilegg en stor konfekt kake-min søster bake en oste kake -en vennine bake frukt og litt is..mere en nok..he he Bire
Branna Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg vil ha - Ostekake - Eplekake - Gulrotkake - Verdens beste - Mørk sjokoladekake - Bløtkake Men ingenting er bestemt ennå. Bryllupskaken skal sannsynligvis være hvit sjokolade.
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Bryllupskake (marsipan med syltetøy) i 2 etasjer Kransekake Tiramisukake Verdens beste Eplekake Sjokoladekake Pai-kake Snickerskake Ostekake eller en annen kake
~Minni~ Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 • Bryllupskake • Lukket valnøtt • Ostekake • Gulrotkake • Eplekake • Firkløverkake • Fransk sjokoladekake • Verdens beste • Mandelkake • Kransekake • Mini-eclairs med vaniljefyll Mmmm...
Malama Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Min "must-have" liste er i alle fall *bryllupskake med marsipan og ulikt fyll i de ulike etasjene *tropisk aroma *Fransk rullekake (med marsipantrekk og kokt sjokoladekrem inni) *Iskake med marengsbunn og daimbiter Men den totale kakelista inkluderer ostekake, suksessterte, snikerskake, skumkake, verdens beste, bløtkake med jordbær, pærekake og mye mer, pluss en del desserter da. Siste opptelling var så vindt jeg vet 15 eller 16 kaker i tillegg tilø den 4 etasjes bryllupskake (hvorav bare tre skal spises da, den øverste skal jo spares) Kaker må man ha! (summørsk kakebord må vite, synes ikke det er uvettes mye med 20 kaker til 70 gjester nei, slett ikke, er det nok lurer nå jeg på...)
t-schnuppa Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Oreo cake skal jeg hvertfall ha 2 av! namnam.. De andre er ikke helt klart ennå.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har ikke så mye konkrete kakenavn å komme med enda, men har veldig lyst på ulike fruktkaker med masse fruktpynt, fruktpaier, ostekaker og bestemors nøttekake med sjokoladelokk.
♥Mirella♥ Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 Oreo cake skal jeg hvertfall ha 2 av! namnam.. De andre er ikke helt klart ennå. Kjenner du noen som har oppskrift og skal bake denne eller skal du kjøpe den ferdig? Jeg også digger denne kaka, men det er jo helt umulig å oppdrive en oppskrift på den "riktige" Oreo cake (og da mener jeg sånn som den de har på Peppes)
♥Mirella♥ Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Jeg kunne jo svare på TS sitt spørsmål også når jeg først var inne og skrev et innlegg da Har foreløpig denne kakelisten: -Bryllupskake med Marshmellows Fondant glasur (heter det det?), vet ikke hva den skal fylles med enda -Sjokoladekake -Oreo Cake -Kransekake -Marsipankake -Ostekake -Verdens Beste
mamma_mia Skrevet 21. juni 2007 #16 Skrevet 21. juni 2007 Skal ha følgende ihvertfall: - 3 etasjers bryllupskake med forskjellig smak.. - kransekake - mamma`s sjokoladekake - 2 ulike ostekaker - marsipankake - dronning kake - krokankake Og noen flere, har ikke full oversikt
Gjest Miss Guided Skrevet 22. juni 2007 #17 Skrevet 22. juni 2007 (endret) sikle, sikle..... Her var det mange bryllup jeg gjerne skulle vært gjest i ja, med sunnmørsbryllupet som nr.1. Å, så sulten jeg ble. Endret 22. juni 2007 av Miss Guided
Hobgoblin Skrevet 22. juni 2007 #18 Skrevet 22. juni 2007 Hvorfor gikk jeg inn i denne tråden? Jeg ble så kaaakeesuuulteeen! Høres ut som dere skal ha fantastisk mye godt, alle sammen! For meg ville must-haves ha vært: Valnøttkake (marsipankake, altså) Mørk konfektkake Engelsk bryllupskake Sachertorte Bountykake Suksessterte Mandelbunn med sjokoladekrem Og så ville jeg ha hatt Pascals pasjonsfruktkake...
t-schnuppa Skrevet 22. juni 2007 #19 Skrevet 22. juni 2007 Jeg har ikke så mye konkrete kakenavn å komme med enda, men har veldig lyst på ulike fruktkaker med masse fruktpynt, fruktpaier, ostekaker og bestemors nøttekake med sjokoladelokk. Hei! Første gang jeg i d hele tatt smakte oreo cake ble jeg helt i ekstase. D var i bursdag og tremeningen til min kjære hadde lagd den. Jeg kan ikke sammenligne den m de på div. serveringsteder siden dette er den eneste jeg har prøvd! Men knallgod er den hvertfall Jeg lagde den selv i vår sønn sin dåp! Den var borte på et blunk! Så i bryllupet skal jeg få tremeningen til å lage for meg, siden jeg regner med at all min tid går med til alt annet enn kakebaking de siste dagene. Anbefaler deg å prøve ut denne..Oreo Dream Cake Ca. 450 g Oreo Cookies 100 g smeltet smør 2 pk. Tine kremost naturell (eller 1 pk Phildelphia 225 g) myknet 2,5 dl melis ca 3,5 dl pisket krem 2,5 spiseskjeer sukker 1 pose sjokolademousse Toro 3 dl melk til moussen 1/4 del av oreo kjeksene legges for seg i seg i en skål og brekkes opp i småbiter. Ta restene av kjeksen og putt i en pose, og smuldre de opp til veldig små biter! Smelt smør, og hell det over kakesmulene i en bolle og bland det godt til det kan smøres ut i en form. Bruk en 24 cm rund form. Mix kremosten med melis med en mixer så det blir en luftig og kremete masse. Mix krem med sukker, og bruk ca halvparten av den stivpiskete kremen til å røre forsiktig inn i den ferdige ostemassen. Smør massen over kakebunnen og legg oppi halvparten av kakebitene du har satt til side. Sett i kjøleskap 30 minutter. Mix opp sjokolademoussen i henhold til pakningen! Rør inn de siste kakebitene i moussen. Smør massen over kaken og sett i kjøleskap ytterligere 1 time. Legg et lag med krem på toppen til slutt, og pynt eventuelt med flere kakesmuler og smeltet sjokolade som bare ”spres” over kaken m en gaffel. La kaken stå avkjølt ytterligere noen timer, og aller best blir den om den får stå nesten ett døgn før man skjærer rundt kanten og løsner formen og spiser! Hadde det vært opp til meg, kunne jeg gjerne ha lagd 4 slike å stablet på stativ, med et brudepar på og vips hatt bryllupskaka!
♥Mirella♥ Skrevet 22. juni 2007 #20 Skrevet 22. juni 2007 Hei! Første gang jeg i d hele tatt smakte oreo cake ble jeg helt i ekstase. D var i bursdag og tremeningen til min kjære hadde lagd den. Jeg kan ikke sammenligne den m de på div. serveringsteder siden dette er den eneste jeg har prøvd! Men knallgod er den hvertfall Denne har jeg laget noen ganger, den er kjempegod, men ikke som den på peppes.. Jeg har også prøvd å lage en brownies-kake med den oste-kremen med oreo biter som fyll, det ble også kjempegodt! Men jeg leter fortsatt etter den "ekte" oreo oppskriften..sukk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå