Gjest Hurii Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Jeg bor langt vekk fra kjæresten min... Det er dyrt å reise til hverandre, så jeg tenkte at vi kanskje kan møtes i utlandet et sted, bare for en helg. Fredag-søndag, evt kanskje torsdag eller mandag også. Hører stadig om billige flybilletter til f.eks Amsterdam, London og København. Nå trenger jeg raske tips til hvor jeg bør lete etter billige reiser til steder som helst ligger kun 1 1/2 - 2 timer fra flyplassene ved Norges største byer. Tur/retur med fly og overnatting for tilsammen mindre enn en tusenlapp for en person... Er det mulig, tro? Hjelp!
Gjest Piper Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Jeg tror du skal få lete lenge, om du skal ha reise + overnatting i flere døgn til under tusen kroner.
Badlands Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 Jeg bor langt vekk fra kjæresten min... Det er dyrt å reise til hverandre, så jeg tenkte at vi kanskje kan møtes i utlandet et sted, bare for en helg. Fredag-søndag, evt kanskje torsdag eller mandag også. Hører stadig om billige flybilletter til f.eks Amsterdam, London og København. Nå trenger jeg raske tips til hvor jeg bør lete etter billige reiser til steder som helst ligger kun 1 1/2 - 2 timer fra flyplassene ved Norges største byer. Tur/retur med fly og overnatting for tilsammen mindre enn en tusenlapp for en person... Er det mulig, tro? Hjelp! Hmm det blir nok vanskeleg. Amsterdam er i allefall berre å gløyme, der er det dyre hotell, og det er ikkje så gøy å møte kjæresten etter lang tid og så sove på sovesal på ungdomsherberge. Dersom ein bur i nærleiken av ein flyplass der lavprisselskap flyr, er ein heldig. Ryanair flyr jo dritbillig frå Torp, etc. Kanskje dei har avtalar med billige hotell? Men det er så mange kostnadar som kjem i tillegg når ein reiser med fly - berre flybuss tur retur flyplassen er jo nesten eit par hundre kroner, og om ein køyrer bil er ikkje parkeringa noko billegare, tvert imot.
*Annie* Skrevet 3. juni 2007 #4 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Kommer an på når du vil reise... ser at feks Sterling har billige reiser til Biarritz nå i sommer. Man kommer seg tur - retur for under fem hundre kr. Man kan få dobbeltrom til rundt fire hundre kr pr natt, så da kommer du under tusen lappen pr pers for et par netter iallefall. Men det blir jo alltid en del tillegg i transport til flyplass osv - slik andre her nevner. (men de har reiser kun fra Oslo da, så da blir det vel ikke helt slik du hadde tenkt deg...) Endret 3. juni 2007 av *Annie*
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #5 Skrevet 4. juni 2007 I Spania er det mulig å skaffe dobbeltrom til 35€ i alle fall, og i en del andre land også. Let først frem de billige flybillettene. Deretter søker du etter rimelig overnatting. Et alternativ hadde kanskje også vært å møtes på halvveien i Norge (hvis dere begge bor i Norge) og leie en hytte noen dager. Problemet er ofte å finne billige billetter hvis en av dere ikke bor i nærheten av Gardermoen ellerTorp.
gustav Skrevet 4. juni 2007 #6 Skrevet 4. juni 2007 heisann! For et par dager siden bestilte vi billetter t/r Oslo-Amsterdam i sommer for alle oss tre til totalt 1350 kr! på sterlingticket.com. Dette var altså inklusive alle mulige skatter/avgifter/gebyrer og så billig har vi faktisk aldri gjort det før Hadde tenkt å kjøre ned til svigers i sommer, men til 450 kr pr pers er det jo ingen tvil om reisemåte Vet ikke om de fortsatt har ledige billigplasser (når flyselskapene legger ut slike superbillige billetter, er det bare en viss andel av setene, drøyer du en dag med å bestille, har prisen mange ganger fordoblet seg). Finner du slike tilbud så klarer du faktisk både fly og 1 hotellnatt til rundt 1000lappen. I Amstedam klarer du fint dobbeltrom for 75-100 euro pr natt om du leter litt. Bare vær oppmerksom på beliggenhet -at det ikke er i RedLight og at det er rimelig sentralt. Søk på ratestogo.com (fra 3 uker før avreise), venere.com, hotels.nl og hotels.com. Mange skryter av hotwire.com, de har jeg ikke prøvd. Ellers forsøk norwegian.no eller ryanair.com, vi har klart billetter t/r London (Stansted) for to hundrelapper. Tog inn til byen 300 kr kommer i tillegg. Men det ville det også gjort fra Heathrow.. Buss billigere. Så rimelige turer er ikke veldig vanskelig å få til. Med 2 overnattinger bør du regne fra 1200 kr og oppover. Men å samordne billigbilletter fra to forskjellige steder i norge høres litt utfordrende ut.. Uansett: god tur, dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå