Gå til innhold

jeg føler at han er så kontrollerende og streng

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

kjæresten jeg har vært sammens med i 4m er utrolig streng syns jeg.

som for eksempel i dag.

jeg hadde besøk av ei venninne som sov over på gjesterommet.

planen var at vi skulle ta oss en bytur og møte en kamerat av henne.

vi dro ikke på byen men kameraten hennes kom til meg i steden og han kom klokka 02.

jeg fortalte helt vanlig om hva som hadde skjedd.

hva vi gjorde og alt sånt.

kjæresten min blir veldig rar i stemmen og spør meg spørsmål på spørsmål slik at det nesten føltes som jeg avla et avhør.

jeg ble helt satt ut av alle spørsmålene, og hvis jeg forteller om ting (spesielt hvis det er gutter med i bildet) blir han kort, og litt sur, men nekter for at han er sur.

så blir jeg plutselig beskyldt for å ha hatt med en annen gutt her også. en eks av meg.

han trodde jeg hadde møtt han, for takket være facebook skrev jeg og eksen min sammen der.

jeg spurte enkelt og greit om han skulle ut. fortalte at jeg hadde sendt han melding og han skrev tilbake på facebook at jeg hadde sendt melding. den hadde han ikke mottatt og sendte meg det nye nummeret sitt der.

ut av det trodde han at han hadde vært her.

jeg forstår at han reagerer litt når det er ekser, men jeg virkelig hater når han spør på en sånn kontrollerende måte.

han nekter for at han gjør det og unnskyldte seg, men fortsatte så med 100 spørsmål på rappen.

det var nesten så jeg følte at jeg måtte ha med klokkeslett om når ting hadde skjedd på sekundet.

han er ganske streng, og sier han er klar over at han kan være litt "pappa" innimellom og at han burde skjerpe seg.

men uff. jeg føler at jeg snart er på nippet til å lyge til han.

fordi han er såpass streng.

det er ikke akkurat som jeg er den feste-jenta heller. hadde en fest nå med ei venninne og har festa da to ganger på de fire månedene vi har vært sammen.

sist vi var på fest dro vi halv tolv.

han ville at jeg skulle hjem. og han klarte å lite ut av seg før vi dro at han ikke ville at alle skulle se sånn på meg (han er litt sjalu).

hvordan skal jeg få han til å bli litt mindre streng?

jeg blir fly forbanna når noen tar den tonen ovenfor meg, så det ender jo med skikkelig krangling. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest aleksander
Skrevet

Det er klart at kjæresten din har problemer med å gi deg tillitt. i et rolig og avslappet forhold skal man kunne stole helt og fullt på hverandre. Jeg har altid valgt og stole på Kjærestene mine, selv om de drar på fest uten meg, eller f.eks på kino med en guttevenn. Den eneste måten å få dette til å gå over er å virkelig ta tak i problemet. Man må snakke sammen, og man må snakke sammen rolig. Spør ham hvorfor han er så usikker på deg. blir han virkelig sint, og kjefter på deg så må du bruke hans usikkerhet mot ham. Han er tydeligvis overbeskyttende og veldig glad i deg, men han er muligens så redd for at du skal gå fra ham at an ikke klarer å stole på deg. Jeg kjenner mange som har vært i samme situasjon. Men kansje du kan prøve å si til ham hva du føler for ham slik at han forstår at du ikke ville finne på å være utro osv.

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

takk for svar aleksander.

han sier i det ene øyeblikket at han stoler på meg, og jeg er 100% ærlig med han.

i sine tidligere forhold har begge to gått i fra han til fordel for en annen gutt, så jeg kan jo forstå han, men det er veldig slitsomt for meg, og jeg føler meg so m en stor stygg ulv selv om jeg ikke har gjort noe galt.

jeg skal prøve å snakke med han om dette senere i kveld.

men han vet godt hva jeg føler for han.

takk for svar. det hjalp på.

Skrevet

Det er slitsomt med sjalue kjærester so skal spørre og grave hele tiden.

Tror du bare må si klart ifra til han at sånn vil du ikke ha det.

Skrevet

Slik oppførsel hadde jeg ikke akseptert.

En er kjærester, ikke noe man eier.

Gjest Blondie65
Skrevet
i sine tidligere forhold har begge to gått i fra han til fordel for en annen gutt, så jeg kan jo forstå han, men det er veldig slitsomt for meg, og jeg føler meg so m en stor stygg ulv selv om jeg ikke har gjort noe galt.

Jeg tåler ikke sjalusi selv. For meg er det "goodbye" stemning med en gang. Det er umulig å forsvare seg mot og det er umulig å oppføre seg slik at sjalusi ikke blir trigget dersom man skal ha et sosialt liv.

Du får si fra til han at du ikke er hans eks'er. Du har venner av begge kjønn og det kommer du alltid til å ha. Du kommer aldri til å holde på med noe som helst bak ryggen hans, men hvis du hele tiden skal bli stilt i 3. grads forhør ødelegger det forholdet. Du får si til han at han har avholdt sitt siste 3. grads forhør - neste gang han begynner med det går du bare.

Jeg forstår at han er usikker. Jeg forstår også at han er blitt kraftig brent tidligere. Men han må ikke la det gå utover deg.

Skrevet

Jeg har hatt en slik sjalu kjæreste selv, som skulle kontrollere hva jeg hadde på meg- hvem jeg fikk være med og hvordan jeg skulle oppføre meg. Jeg fikk helt avsmak av han jeg, og det resulterte i at jeg forelsket meg i en annen gutt som klarte å la meg være meg selv.

Det kommer sjelden noe godt ut av slike sjalusiforhold, si til han at han får sjerpe seg- eller så går du.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Vet du hvorfor han ble forlatt de andre gangene, bedrev han da også forhør av sine kjærester? Har han begynt med sjalusi og forhør fordi han ble forlatt eller ble han forlatt pga. forhørene? Det er en vesentlig forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...