Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 <55-åringen kom hjem fra byen natt til søndag og fant kona i senga sammen en naken mann. Det ble en dyr affære.> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140134 Hva synes dere? Fortjente mannen bot? Var det greit å slå den utroe kona og elskeren hennes i dette tilfelle?
Gjest Bodillen Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Jeg tenkte umiddelbart på sangen "Den uheldige mannen" da jeg leste dette. Men, nei, det er uansett ikke greit å slå, selv om jeg godt kan forstå at han gikk fra konseptene.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Jeg skjønner godt at han fikk lyst til å slå, men vold er aldri greit. Han fortjente boten, synes jeg.
Gjest =tentacle= Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 <55-åringen kom hjem fra byen natt til søndag og fant kona i senga sammen en naken mann. Det ble en dyr affære.> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=140134 Hva synes dere? Fortjente mannen bot? Var det greit å slå den utroe kona og elskeren hennes i dette tilfelle? Nei, det er ikke greit. Det er greit å bli hissig, og det er greit å kontakte advokat for skilsmisse. Han fikk ikke bot for å ferske dem, men for å banke to mennesker.
Kykkelikokos Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Jeg lurer egentlig på hvorfor han ringte politiet. Hva forventet han at de skulle gjøre? Gi han et klapp på skulderen og arrestere elskeren til kona?
Badlands Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Stakkars fyr. Og kona og elskaren hennar ville jo ikkje bøteleggje mannen, dei fekk berre små skader, men politiet gjorde det likevel. Surt, surt. Når det er sagt er jo ikkje vald løysinga på noko altså. Men eit svik i form av utruskap svir gjerne mykje meir enn eit slag i andletet, så det blir litt absurd i mine augo å straffe mannen. Slik utruskap skulle vore kriminelt det òg!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #8 Skrevet 2. juni 2007 Dette er et typisk eksempel på at samfunnet blir mannsfiendelig når feministene får bestemme. En hver mann er troendes til å bruke vold i slike situasjoner. Og så lenge det ikke var snakk om mer enn litt juling, er tolv tusen i bot helt hinsides en hver maskulin rettsoppfattning. Man skal ikke reise langt sørover før det er akseptert å drepe i slike situasjoner.
Gjest Rasputin Guevara Skrevet 2. juni 2007 #9 Skrevet 2. juni 2007 jeg synes eller han burde glede seg at kona hadde en hobby
Annie Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Jeg skjønner at han slo, og syns det var feil med boten! 1
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #11 Skrevet 4. juni 2007 Så dere mener at vold er aldri greit for det er jo så brutalt, men utroskap det er ikke så farlig???
Wildy Skrevet 4. juni 2007 #12 Skrevet 4. juni 2007 Forskjellen ligger i hva som er ulovlig, ikke hva som er moralskt riktig. Det er mange ting man kan gjøre som er bedritne mot de man er glad i, men ikke ulovlig.
Annie Skrevet 4. juni 2007 #13 Skrevet 4. juni 2007 Men det er lov å bruke skjønn. Burde være lov i hvertfall.
Gjest lazuli Skrevet 4. juni 2007 #14 Skrevet 4. juni 2007 Det er opplysninger som ikke kommer frem i denne saken. For det første tror jeg ikke det ville vært normalt å ringe politiet om det bare hadde vært for at han hadde gitt de en omgang juling. Tror kanskje han har foretatt seg noe som ikke kommer frem, politiet vil jo heller ikke gi informasjon om hvorfor han fikk bot.
Betsy Skrevet 4. juni 2007 #15 Skrevet 4. juni 2007 Synes det er fullt forståelig at mannen reagerte som han gjorde, men likevel ikke akseptabelt. Dog synes jeg politiet godt kunne sett gjennom fingrene her og spart seg for å gi mannen bot.
Gjest lazuli Skrevet 4. juni 2007 #16 Skrevet 4. juni 2007 Dog synes jeg politiet godt kunne sett gjennom fingrene her og spart seg for å gi mannen bot. Vi vet ikke hvorfor han fikk bot.
Gjest DyneTryne Skrevet 4. juni 2007 #17 Skrevet 4. juni 2007 Jeg synes det passet seg her. Det er i slike tilfeller "gud" ga oss evnen til å knytte neven. Virker som de fleste her mener det ikke er ok. Hva hadde dere gjort da? Sagt "Du, jeg tror du må gå hjem, for meg og min kone skal ha en lang og kjedelig prat." Nei, jeg hadde gått helt texas og slått dem til helvete >:--(
Gjest lazuli Skrevet 4. juni 2007 #18 Skrevet 4. juni 2007 Selvfølgelig syns de fleste at det ikke er ok. Vold løser ingen ting, det bare skaper mer uhygge. Men, jeg tror de fleste har forståelse for at slikt skjer i affeksjon.
Gjest DyneTryne Skrevet 4. juni 2007 #19 Skrevet 4. juni 2007 Ja, men avogtil må man se forbi "akseptabelt" og skjønne "forståelig". Vi er jo ikke roboter heller, som kan programmeres til å reagere rolig (bortsett fra avataren din, mener jeg ;D )
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #20 Skrevet 4. juni 2007 Det var berettiget harme, å til de av dere som ikke ville slått, dere er bare ikke troverdige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå