Gjest TS Skrevet 2. juni 2007 #1 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg er utdannet innenfor barnehage/skole, men kan ikke lenger jobbe innenfor disse områdene pga problemer med helsen. Har dere noen gode forslag til andre jobber/omskolering jeg kan ta fatt på etterhvert? Har endel fysiske begrensninger som gjør det hele vanskelig å finne ut av.. -Det må være lite stemmebruk -Lite gåing/ståing/løfting (kan gå og stå litt altså, men ikke kun det hele dagen) Liker å jobbe med mennesker, men ser at dette kan bli vanskelig nå.. Vurderer kontor/noe innen data e.l, men hvilken utdanning kan evt værre lurt å ta? Er NKI/NKS etc. noe å satse på? Eller andre forslag til jobber hvor jeg kanskje ikke trenger så mye ekstra utdanning? Forslag/ideer mottas med takk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 2. juni 2007 #2 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Resepsjonist på hotell/kjøpesenter etc.? Stillesittende jobb, i kontakt med mennesker. Endret 2. juni 2007 av Wadjet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 2. juni 2007 #3 Del Skrevet 2. juni 2007 Takker for forslaget, hadde vært perfekt hadde det ikke vært for at jeg ikke kan jobbe med noe som medfører noe særlig stemmebruk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 2. juni 2007 #4 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Du har ikke en utdannelse som du kan videreutdanne deg til ifht administrasjon og slike ting da? Slik at du fremdeles kan bruke den utdannelsen du har i bunnen. Endret 2. juni 2007 av vimse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 2. juni 2007 #5 Del Skrevet 2. juni 2007 Mnjo.. kanskje det.. førskolelærer med videreutd innenfor skole.. men kan ikke så mye om administrasjon og kontorjobbing og sånt desverre..Har aldri sett for meg meg selv på et kontor..men når man må skifte beite så må man... Føler nok jeg trenger noe teori/utdanning innenfor det området først i tilfelle... ...og vet ikke helt hvilken retning man da skal ta.. Er egentlig åpen for noe helt nytt også dersom det er noe jeg kunne fungert bra i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juni 2007 #6 Del Skrevet 2. juni 2007 Resepsjonist på hotell/kjøpesenter etc.? Stillesittende jobb, i kontakt med mennesker. En resepsjonist på hotell står og går og bruker stemmen hele dagen. Dessuten er det direkte dårlig betalt og egner seg best for skoleungdom under utdannelse. Alt resepsjonsarbeide betyr å snakke og bruke stemmen hele dagen. Jeg tror mer backoffice som regnskap, sekretær o.l. er bedre. Der sitter man, og man kan slippe unna telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juni 2007 #7 Del Skrevet 2. juni 2007 Mnjo.. kanskje det.. førskolelærer med videreutd innenfor skole.. men kan ikke så mye om administrasjon og kontorjobbing og sånt desverre..Har aldri sett for meg meg selv på et kontor..men når man må skifte beite så må man... Føler nok jeg trenger noe teori/utdanning innenfor det området først i tilfelle... ...og vet ikke helt hvilken retning man da skal ta.. Er egentlig åpen for noe helt nytt også dersom det er noe jeg kunne fungert bra i! Snakk med en yrkesveileder på NAV - de må jo kunne gi deg innspill? Jeg synes også det er lurt å bygge videre på det du har fordi du da har en fagkompetanse i bunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nemi73 Skrevet 2. juni 2007 #8 Del Skrevet 2. juni 2007 Mest sannsynlig så har du krav på yrkesrettet attføring, og det burde du benytte deg av. Nav kan gi denne stønaden i 3 år, så sant du har krav på dette. Og som tidligere nevnt så kan du snakke med en veileder på Nav anngående yrkesvalg. De ønsker å hjelpe deg ut i jobb, og nå i dag fins det mange muligheter. Du trenger sikkert en litt variert jobb, ikke bare stillesittende. Får du litt ekstra utdannelse, vil du ha flere bein å stå på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå