Gjest Vampyra Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Hva skal man ha på seg når man skal på jobbintervju i en klesbutikk (lederstilling) burde man gå for et helt enkelt antrekk med sort bukse/skjørt og skjorte eller burde man tørre å kle seg litt etter trendene? Nå er jo tunikaer veldig populært, eller kjoler. Og burde man kle seg i butikkens klær?
Gjest Alou Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Siden det er lederstilling ville jeg gått for noe litt mer formelt enn "bare" jeans og tunika. Men kanskje ikke stivt antrekk som sort dress heller, ihf. ikke hvis du ikke skal gå med dette daglig i jobben? Kanskje en fin lin- eller dressbukse m/passende jakke og en fin topp inni. Det trenger jo ikke være sort, men like stilig og elegant er det jo med en beige/hvitt drakt nå - som det er sommer og greier. Lykke til.
Drua Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Jeg synes ikke man bør gå i butikkens klær fra topp til tå nødvendigvis, men man bør prøve å se ut som man er i butikkens målgruppe ihvertfall. Tror jeg hadde kledd meg forskjellig på jobbintervju hos for eksempel BikBok og Match Woman. Tror også jeg hadde safet litt, med ganske formelle klær i utgangspunktet, og heller spritet opp med en fin topp og kult tilbehør. Enig i at beige/hvit drakt sikkert hadde vært fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå