Gjest Gjest_Plupp_* Skrevet 2. juni 2007 #1 Del Skrevet 2. juni 2007 Skall bake en kake så står det jeg skall ha 80 gram stivelse i fyllet. Men HVA ER STIVELSE?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 2. juni 2007 #2 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Stivelse, ja. Det kan være gelatin (animalsk), pektin (vegetabilsk). Eller det kan være potet eller maismel, mye stivelse i det og. Eller rett og slett egg, det kan og fungere som stivelse. Rart det ikke var spesifisert? Men siden det er kakefyll, er vel gelatin eller pektin veien å gå. Finner det i matvarebutikken. Endret 2. juni 2007 av Pax Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Plopp Skrevet 2. juni 2007 #3 Del Skrevet 2. juni 2007 Ja det er rart det ikke står. Men det står att man skall sikte det sammen med melet, så prøver med potet eller mais mel så får vi se... Kaken ser hvertfal veldig god ut på bilden!! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 2. juni 2007 #4 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg villle prøvd potetmel, spesielt hvis det er en litt eldre oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 2. juni 2007 #5 Del Skrevet 2. juni 2007 Om du legger ut oppskriften Gjest_Plupp_*, så kansje vi kan gi deg et mer konkret råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_plupp_* Skrevet 9. juni 2007 #6 Del Skrevet 9. juni 2007 Til biskuit deigen: 6 eggeplommer 180 g sukker 3 ts vaniliesukker 6 eggehviter 120 g mel - 80g stivelse Sånn står det i boken, å så skall man sikte mel å stivelse over eggeplommene. Men siden mel å stivelse står på samme rad å ikke etter hverandre som allt annet er så satser jeg på at det er potetmel da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå