Gjest Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 (endret) Var ute og handlet en del ting til leiligheten i går og overførte dermed mine 11500 sparepenger til brukskonto for sikkerhetskyld. Kom hjem i går og overføre disse tilbake til sparekonto ettersom jeg kune brukte rundt 6000 kr. Sjekker da kontoen min som normalt og det står at jeg har et gjenstående beløp på 177 kr, når jeg før jeg dro hadde 7195. Tenkte kanskje jeg hadde brukt mer enn jeg trodde, men gikk over alt av kvitteringer og sjekket at det stemte med det som sto på oversikten over beløpene på nettbanken. Men nei da, ifølge DNB Nor skal jeg ha kun 177 kr igjen. Noen som har vært borti og bare miste penger der? De kan da umulig ha lagt inn et overføringsgebyr på rundt 1000 kr. Endret 2. juni 2007 av Gjest
lulle Skrevet 2. juni 2007 #2 Skrevet 2. juni 2007 Vet at når jeg har betalt for hotell har de "reservert" et større sum en det hotellet kosetet. Dermed blir disponiblet beløp redusert. De trekker bare det korrekte beløpet. En terori hos deg kan være at om du har handlet på en fredag, blir ikke beløpene trukket før mandag, kanskje banken reserverer et beløp i tillfelle du skal overtrekke kontoen...??? Bare spekulasjoner fra min side.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Får håpe det og at det retter seg opp til mandag, grusomt ergelig siden jeg ikke får overføre penger fra sparekonto til bruskonto i dag pga nettbanken er nede. Utrolig ergelig, og blit gøy og se hvordan de skal forklare det om pengene ikke er der på mandag igjen.
Gjest Madeline Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Det kan være at du har handlet noe tidligere i uka som først ble trukket ut i går. Ikke alle steder har online-terminal og noen steder der du bruker visadelen (f.eks taxi) kan det ta en stund før beløpet blir trukket fra konto. Har du nettbank? I tilfelle kan du gå inn der i morgen (DnBNOR har planlagt nedetid i nettbanken i dag) og se hva som har gått ut. Det er også mulig å ringe kundeservice og få de til å se hva som har gått ut av konto. Jeg tviler på at banken har trukket deg for mer enn du har brukt. Du kan ha fått reservert et beløp hvis du tastet feil kode eller fikk en feilmelding når du brukte kortet. Slike reservasjoner vil falle bort av seg selv etter noen dager. Har du ikke tid til å vente på at reservasjonen blir borte, kan du kontakte banken og få den fjernet.
Gjest Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Men på det brevet jeg fikk så står det et beløp som går over til neste måned, ting som er fra før denne datoen kan vel ikke bli trekt senere? Alle stedene jeg har handlet er også store steder, bauhaus, ikea o.s.v og er vel sjelden de ikke har terminalen sin online..
Gjest Madeline Skrevet 2. juni 2007 #6 Skrevet 2. juni 2007 Men på det brevet jeg fikk så står det et beløp som går over til neste måned, ting som er fra før denne datoen kan vel ikke bli trekt senere? Du mener på kontoutskriften? Har du handlet noe i f.eks. mai mnd. og det ikke har blitt trukket med en gang, vil du oppleve at det blir trukket i juni og kommer på kontoutskriften for juni. Min erfaring er at spesielt taxi, flybiletter, restaurantregning, handel på nett ol. blir trukket ut av konto alt fra dager og faktisk opp til flere uker etter handelen. Som regel står disse beløpene som reservert fram til de trekkes endelig ut, men ikke alltid. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det ikke så godt å si nå, men i morgen er det jo bare å logge på nettbanken og se der. Jeg er temmelig sikker på at det er en logisk forklaring på avviket og at det ikke er banken som har tatt penger fra deg. I følge nettsidene til DnBNOR har også kundeservice åpent fra kl. 15.
Gjest Madeline Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 Nettbanken til DnBNOR er oppe og går igjen. Så da er det bare for trådstarter å logge seg på og se hva som har gått ut fra konto.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 (endret) Nå har jeg gått gjennom transaksjonen mine flere ganger og sjekke at alle som står på kontoutskrift også har blitt trekt før. Det står at det har blitt trekt og ikke reservert slik som det står på noen ting. Har nå tatt det beløpt jeg da hadde igjen og skal fortsatt stå igjen med over 1000 kr, gud så irriterende. Får vel ringe kundeservice etterhvert og se om de kan finne ut hva som har skjedd feil. Endret 3. juni 2007 av Gjest
Gjest Madeline Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Nå har jeg gått gjennom transaksjonen mine flere ganger og sjekke at alle som står på kontoutskrift også har blitt trekt før. Det står at det har blitt trekt og ikke reservert slik som det står på noen ting. Har nå tatt det beløpt jeg da hadde igjen og skal fortsatt stå igjen med over 1000 kr, gud så irriterende. Får vel ringe kundeservice etterhvert og se om de kan finne ut hva som har skjedd feil. Når du ser på transaksjonene, er det noen som du ikke kjenner til? Hvis det ikke er det, så stemmer det nok at du kun har igjen 177,-. Ta beløpet som du hadde inne på konto siste dagen i mai (se kontoutskrift for å finne ut hvilket beløp det var) og trekk fra alle postene som har gått ut av konto denne mnd. Da er jeg rimelig sikker på at du kommer fram til at det beløpet som står nå stemmer.
Gjest Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Har regnet flere ganger og det stemmer fortsatt ikke, men i følge dama på kundeservicen så stemmer det. Vet ikke om de har gjemt et beløp på nettbanken eller no jeg..
Gjest Madeline Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Det er nok ingen beløp som er gjemt. Siden du også har fått bekreftet fra kundeservice at tallene stemmer og du ikke ser at det har gått ut ukjente beløp, er nok alt i orden. Du får finne fram kontoutskriften for mai + se på alle posteringene fra juni en gang til. Alle beløp som har gått ut og inn av kontoen din står der og da er det bare å finne fram kalkulatoren og regne. Skulle du finne et eller flere beløp som du vet du ikke har tatt ut, må du kontakte banken din med en gang slik at de kan finne ut om det kan være en svindelsak. Kjenner du til alle beløpene, er det bare å innse at det er du som har brukt såpass mye penger at det kun er igjen 177,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå