Chic' Wilma Skrevet 2. juni 2007 #1 Skrevet 2. juni 2007 Er det noen andre som har merket er viss agressivitet og merkelige innspill fra id folket i det siste? Da tenker jeg ikke på de som bruker id og er fornøyd med det men forhandlere, hudpleiere osv. Jeg var og fikk nappet bryn hos en tilfeldig hudpleier igår, har aldri vært i akkurat den salongen før. Hun begynte å skulle selge med id og jeg svarte (som alltid) at jeg bruker et annet merke (kissme fordi som ikke har fått med seg det )). Hun la ut på den monologen om id. Kort oppsummert gikk det på hvor bra og rent id var og hvor skrekkelige merker som Everyday, Kissme, Isadora ol var (ikke det at jeg tror hun hadde hørt om noen av dem bortsett fra Isadora da.) Ser også rundt på forskjellige forum at hudpleierne har vært spesielt aktive i det siste. Er det Isadora som skremmer dem tro? Noen andre med lignende erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #3 Skrevet 2. juni 2007 Det er nok prisene de er redd for :-D Hvor mye koster egentlig Isadora? Så i en annen post at noen sa 150kr for en mindre størrelse med kost, men hvor lite er det og hvordan er kosten?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2007 #4 Skrevet 2. juni 2007 Det er en mini utgave av vanlig foundation pudder og kabuki børsten. Foundation pudderet er like stor som øyeskyggen dvs 1 gr. Vanlig pris for foundation pudderet som er 8 gram (tror jeg) er rundt 195 kr og 140 kr for kabukibørsten (hvis jeg ikke tar helt feil...).
Gjest Fam utlogget Skrevet 2. juni 2007 #5 Skrevet 2. juni 2007 Jeg kjøpte min Isadora mineral makeup tidlig i mai en gang..om ikke før (husker ikke , lenge siden). Men, jeg betalte 150,- for foundation og 140 for en stor kost. Øyenskygge rundt 70,-
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #7 Skrevet 3. juni 2007 Leste på et annet forum at Isadora inneholdt blåsyre. (hehe)
Gjest Tanita Skrevet 3. juni 2007 #8 Skrevet 3. juni 2007 Jeg tror på ingen måte at Isadora er noen trussel og at det er gurnnen til at hudpleiere og salonger informerer kundene om ID.
Gjest Frøken Titt Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Jeg tror på ingen måte at Isadora er noen trussel og at det er gurnnen til at hudpleiere og salonger informerer kundene om ID. Det tror jeg er ganske riktig. Jeg tror også hudpleieren har rett, trådstarter, uten at jeg er en ekspert, men er det ikke en kjent sak at billig-merker inneholder mer "skit" enn hva hudpleieprodukter gjør?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er iallefall veldig glad for at det finnes alternativer til ID. ID var noe av det verste jeg noensinne har hatt i ansiktet. Fargen var veldig naturlig og fin, men det stakk og klødde og jeg endte opp med svære tørre flekker i ansiktet etter den.
Gjest hudpleier Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er iallefall veldig glad for at det finnes alternativer til ID. ID var noe av det verste jeg noensinne har hatt i ansiktet. Fargen var veldig naturlig og fin, men det stakk og klødde og jeg endte opp med svære tørre flekker i ansiktet etter den. ID er et helt rent produkt, så du SKAL ikke ende opp med hudproblemer etter den. Jeg vil heller tro at du har brutk den feil, eller at du reagerer på andre produkter du bruker. Anbefaler deg å ta en tur innom hudpleier for en ordentlig hudanalyse slik at du får produkter tilpasset din hud.
venus* Skrevet 3. juni 2007 #12 Skrevet 3. juni 2007 (endret) ID er et helt rent produkt, så du SKAL ikke ende opp med hudproblemer etter den. Jeg vil heller tro at du har brutk den feil, eller at du reagerer på andre produkter du bruker. Anbefaler deg å ta en tur innom hudpleier for en ordentlig hudanalyse slik at du får produkter tilpasset din hud. Det er slike svar som gjør at hudpleiere kan få dårlig rykte.. Man kan fint få allergiske reaksjoner om produktet er aldri så "rent". Mange reagerer feks på Bismuth Oxychloride i ID. Så man bruker den ikke feil (og hvordan skulle det i såfall vært..) hvis man får reaksjoner. Edit; ordfeil. Endret 3. juni 2007 av venus*
Gjest lillebøll Skrevet 3. juni 2007 #13 Skrevet 3. juni 2007 ID er et helt rent produkt, så du SKAL ikke ende opp med hudproblemer etter den. Jeg vil heller tro at du har brutk den feil, eller at du reagerer på andre produkter du bruker. Anbefaler deg å ta en tur innom hudpleier for en ordentlig hudanalyse slik at du får produkter tilpasset din hud. Man kan faktisk reagere på rene produkt. Ikke alle tåler alt, selv ikke rene produkter.
Chic' Wilma Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. juni 2007 Det er mulig å være allergisk mot alt som er i mineralsminke til og med mica. Derfor finnes det også merker som har kommet med mica fri produkter. Bismuth, sink, oksyder, alt kan framkalle allergiske reaksjoner. Det er mye bedre for huden enn ingredienser i vanlig sminke men kan like fullt gi reaksjoner. Når det gjelder mineralsminke gjelder heller ikke reglene om at dyrt er bra og billig dårlig. Billigere merker som kissme og purelux har faktisk renere ingredienser enn id og så man ikke glemme at id er sykt overpriset i Norge og det er vel der frykten for Isadora ligger. Mange vegrer seg for å bestille på nett eller handle i utlandet men et 'billigmerke' som Isadora vil nå bredt og helt sikkert plukke mange eksisterende og potensielle id kunder. Kanskje blir id også nødt til å sette ned prisen ))
Gjest StoreSky Skrevet 3. juni 2007 #15 Skrevet 3. juni 2007 Hva menes med "isadora effekten"?? At isadora er billig i forhold til andre produkter..? Og hva menes med rene produkter...? *grønn på dette* ps. forøvrig kan man reagere på ALT, også hjemmelaget ansiktsmaske, ganske enkelt fordi noen er allerisk mot feks apelsin, kokos, melk (youghurt) etc.
Gjest Gjest Wilma Skrevet 3. juni 2007 #16 Skrevet 3. juni 2007 Isadora effekten var et tilfeldig ord jeg brukte for å beskrive hvordan jeg tror endel hudpleiere ol som selger id er redde for Isadora. Hovedsaklig pga den store prisforskjellen. Høres litt skummelt og Pelican Brief ut. )) Rene blir vel som regel brukt om produkter som ikke inneholder fyll stoffer, parabener, preservativer osv osv...
Gjest Frøken Titt Skrevet 3. juni 2007 #17 Skrevet 3. juni 2007 Jeg er iallefall veldig glad for at det finnes alternativer til ID. ID var noe av det verste jeg noensinne har hatt i ansiktet. Fargen var veldig naturlig og fin, men det stakk og klødde og jeg endte opp med svære tørre flekker i ansiktet etter den. ID passer ikke for alle har jeg lest både her inne og hørt andre si. Spesielt de med sensitiv hud/tørr hud reagerer på den. Tror det er fordi den inneholder sink. For meg er den perfekt, nettopp pga innholdet av sink, fordi jeg har fet hud.
Gjest Frøken Titt Skrevet 3. juni 2007 #18 Skrevet 3. juni 2007 Billigere merker som kissme og purelux har faktisk renere ingredienser enn id og så man ikke glemme at id er sykt overpriset i Norge og det er vel der frykten for Isadora ligger. Hvordan da? hva inneholder de (ikke?) som ID har eller ikke har? Ja, ID er overpriset her, men det er jo pga toll o.l. Tror ikke ID senker prisen pga syke tollpriser her til lands. Hadde vært noe, da.
Gjest Gjest Wilma Skrevet 3. juni 2007 #19 Skrevet 3. juni 2007 ID passer ikke for alle har jeg lest både her inne og hørt andre si. Spesielt de med sensitiv hud/tørr hud reagerer på den. Tror det er fordi den inneholder sink. For meg er den perfekt, nettopp pga innholdet av sink, fordi jeg har fet hud. Hvis sink var problemet med id burde disse brukerne også reagere på andre merker da sink er en viktig bestanddel i de fleste mineralmerker. Uansett hvordan man vrir og vender på det er det som regel Bismuth som gjør at man får røde flekker, klør, svir osv. Har sett mye rare påstander både rundt på forum og fra hudpleiere. Alt fra at bismuth reaksjoner er propaganda fra små mineralmerker til at grunnen til reaksjon er at du har kjøpt falske produkter på ebay :-D
Fam Skrevet 3. juni 2007 #20 Skrevet 3. juni 2007 Er foundationen drøy, Fam utlogget? Hei! Ja den er drøy, men kanskje ikke fult så drøy som I.d. Dvs, om du er ute etter et veldig dekkende resultat så skal det bittelite mer til for at det skal dekke like mye som I.d.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå