Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Overskriften ble kanskje litt klønete... men det e ren ting jeg har tenkt på.

Når man pynter seg - sånn pynting når man skal i selskap. Så finnes det egentlig få pynta klær som er særlig varme. Noe ihvertfal jeg sliter litt med på den kaldeste tida, fordi jeg alltid er så frysen av meg. Men man blir gjerne varm i et selskap likevel da.

Vi damer/jenter kommer gjerne i kjoler uten armer,

menn går jo alltid i dress (at ikke noen snart finner på et alternativ til dressen) og der er det jo langermet skjorte og dressjakke - og en dressjakke er el ganske varm? den ser sånn ut.

Så der kommer damene med bare armer og menn med to varme lag på overkroppen - og menn er ofte varmere av seg av natur og.

Er ikke det egentlig ltt temperaturkræsj? Flere som har tenkt på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rosin
Skrevet

Ja, en del av selskapstøyet med bare ermer og tynne stropper passer kanskje ikke så godt i vårt klima. Å fryse er noe av det verste jeg vet, så jeg unngår klær som blir ubrukelige med mindre man er i en badstu.

Forøvrig så kan en tynn ullsinglet vere et alternativ under mange plagg. Iris har blandt annet med tynne stropper.

Skrevet

Man kan også bruke store ullskjal eller mindre skjal i halsen. Jeg har ofte på meg fine skjorter som er åpne i halsen og topper/gensere med litt utringning med et fint heklet sjal i halsen. Det varmer veldig mye mer enn man skulle tro og man er likevel pyntet uten å måtte pakke seg inn i tykke gensere. Jeg har også noen tynne ullcardigen(disse er så tynne at de nesten er gjennomsiktige, men varmer godt) som jeg bruker over fine singletter slik at disse syntes, men jeg er enda varm.

Man kan også gå i bukser, med tykke strømpebukser under, og støvletter med plass til tykke sokker i. Nå er det heldigvis sommer så nå kan også vi frysepinner pynte oss uten å måtte planlegge så mye om at vi ikke skal fryse.

Men å pyte seg har ikke bare med klærne å gjære da, men met et fint smykke/øredobber og et stilig belte. Jeg syntes altid folk er så fine og pyntet når de har litt lange øredobber på seg, men det er kansje bare for at jeg ikke kan bruke øredobber selv da.

Om folk vil pynte seg i små kjoler og korte skjørt så er det fint for dem, men dette er for meg selvpinng og det gidder jeg ikke.

Skrevet

Vi kvinner kan da også gå i dress. F.eks en dress med innsvinget jakke og en glitrende topp. Eller drakt. Jeg har to drakter, synes det er pent. :) Eller en maskulin variant; Dress og slips. Det er bare med på å understreke det feminine synes jeg, og kan se skikkelig sexy ut. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...