Gå til innhold

Kaffegjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når det er vanlig å invitere kaffegjestene? Vi skal ha vielsen kl.14 og middag kl. 17. Høres 20:30 fornuftig ut, eller er det for seint å invitere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet
Lurer på når det er vanlig å invitere kaffegjestene? Vi skal ha vielsen kl.14 og middag kl. 17. Høres 20:30 fornuftig ut, eller er det for seint å invitere?

Jeg ville ikke hatt kaffegjester...

Skrevet
Jeg ville ikke hatt kaffegjester...

Tror 20.30-21.00 er en fin tid å invitere kaffegjester på.

Jeg synes det er dumt hvis de er nødt til å vente på at middagen skal bli ferdig, og en bryllupsmiddag varer noen timer..

Skrevet

Var kaffegjest i et bryllup og det vil jeg aldri mer være.

Vi ble ikke mottatt i det hele tatt, følte oss fullstendig utenfor og fikk vel knapt hilst på brudeparet de første timene. Heldigvis hadde vi kaffegjester møttes på forhånd og spist en bedre middag på egenhånd.

Skrevet

I et spe forsk på å unngå en lang og kjedelig diskusjon om kaffegjester, skal jeg bare svare på det du spør om ;)

Synes det er greit å invitere til kaffe rundt 20. Det viktigste er å huske å ta godt i mot dem, og inludere dem i resten av selskapet!

Skrevet
I et spe forsk på å unngå en lang og kjedelig diskusjon om kaffegjester, skal jeg bare svare på det du spør om ;)

Synes det er greit å invitere til kaffe rundt 20. Det viktigste er å huske å ta godt i mot dem, og inludere dem i resten av selskapet!

Begynner å bli trøtt nå...

Det var jo egentlig det jeg tenkte og skrive også.

Takk til deg! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal til kaffe kl 22.... Så skal du absolutt ha kaffegjester så er kl 20 en helt grei tid.

Skrevet

Vi har middag kl. 16. Kaffegjestene er invitert til kl 20

Gjest Blondie65
Skrevet

Et sted mellom 20 og 21 er vanlig.

Det er viktig at de blir ønsket velkommen - som flere har sagt her, og tilbudt noe å drikke. I brylluper jeg har vært har det hendt at kaffegjestene har måttet vente, men siden vi ble godt mottatt med drikke og en representant for vertskapet kom ut for å si fra at det var en liten forsinkelse men at vi var hjertelig velkommen så følte vi også at vi var det.

Skrevet

Det bør jo regnes minimum 3 timer på middag, så jeg synes det høres greit ut jeg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg var kaffegjest i bryllup ble vi invitert til klokken 19, til en middag som skulle begynne klokken 17. Men da vi ankom ble vi sittende i over en time å vente på at middagen skulle bli ferdig. Det var litt kjedelig, men vi fikk heldigvis noe å drikke mens vi ventet. Så 20:30-21 høres ganske rimelig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...