Pearl Skrevet 10. mars 2003 #1 Skrevet 10. mars 2003 Hei. Kan dere med erfaring på dette feltet forklare meg hvordan det fungerer og hvilke tester som er mest nøyaktig?? :blunke:
Mistyen Skrevet 10. mars 2003 #2 Skrevet 10. mars 2003 Jeg kjøpte en EL-tester gjennom Kvinneguiden, og den fungerte på samme måte som en Gravitest. Tisse på pinne....lese resultat. Jeg sitter her med stor mage, så den virket jo
Pearl Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2003 Takk, Misty. Jo, jeg har forstått at det er noe lignende graviditets testene, men er det kun en pinne å tisse på eller er det flere oppi en slik pakke. Jeg med min lange syklus må jo ha ti stykker for en måned i tilfelle. Hva koster de?? Finnes det flere på markedet, noen som har prøvd de på apoteket eller anbegaler dere den på KG før disse??
Mistyen Skrevet 10. mars 2003 #4 Skrevet 10. mars 2003 Jeg kjøpte denne graviditetspakken her , der var det hvertfall fem el-tester.
Gjest Marlena ikke innlogget Skrevet 10. mars 2003 #5 Skrevet 10. mars 2003 Jeg kjøpte 10 EL tester fra snartgravid.com for jeg har veldig ustabile sykluser. På dag 10 (flaks) hadde jeg EL og nå er jeg 20 uker på vei i morgen. Hurra. Lykke til....
@lfakrøll Skrevet 10. mars 2003 #6 Skrevet 10. mars 2003 Persona tester anbefales - 8 stk. koster 130 kr. ca. Jeg har også lange sykluser...kjøpte 24 tester jeg til samme pris som 5 Clearplan. Og enklere å lese av var de også..... Testet i to sykluser og fikk treff på dag 21.....så de virker... Har ikke lykkes å bli gravid, men det har litt andre årsaker....
Pearl Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2003 Tusen takk, snille dere. Jeg tenkte at hvis det ikke funker denne måneden så skal jeg prøve en slik test neste måned. Men kjære dere, når dere snakker om dager ut i syklussen er dag 1, første dag av siste mens eller 1 dag etter siste mens?? Sist mnd var det 37 dager mellom mensen, det vil si 41 dager hvis mens dagene teller. Når kan jeg forvente en eventuell eggløsning da?? Idag er det 10 dager siden mensen sluttet, kanskje det er nå eggløsning er og ikke om en uke som jeg har trodd???
@lfakrøll Skrevet 10. mars 2003 #8 Skrevet 10. mars 2003 Man regner sykluslengde inkl. mensdagene. Den dagen du får mensen er altså dag nr. 1 Og EL inntreffer som regel 10-16 dager før mens. Utfra hva du forteller så vil jeg tro at du har EL rundt dag 20 som meg...har nemlig ca. 36 dagers sykluser jeg.... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2003 #9 Skrevet 10. mars 2003 Jeg har forsøkt 2 typer EL-tester: en kjøpt på SnartGravid.com og så Clearplan. Disse er hhv. lite pålitelig (leste jeg på snartgravid.com etter å ha kjøpt dem....mange mente at de ikke fikk utslag på denne testen selv om de fikk utslag på andre tester) og dyr (over 300,- for 5 Clearplan tester). Jeg har ustabile sykluser og må dermed bruke mange tester for å dekke alle mulige alterntative (bruk korteste syklus som utgangspunkt), så det kan bli en dyr affære dette her! Ellers er bruksanvisningene veldig bra, så kjøp, les og test! Jeg har ennå ikke fått utslag, så enten tester jeg feil dager eller så har jeg ingen eggløsning (disse to månedene jeg har testtet).... Lykke til!
ny dag Skrevet 11. mars 2003 #10 Skrevet 11. mars 2003 Jeg begynte å bruke Clear Plan sine tester forrige måned, og har begynt igjen denne måneden (begynte i går). Jeg har tenkt å bruke testene fra tidligst 10 dag etter første dag i forrige menstruasjonsdag. Jeg har bare hatt 2 blødninger siden jeg slutten med p-piller, og min fortige syklus var på 27 dager (da passer det å begynen å teste for EL på dag 10 nå). Ee på dag 11 i dag men fikk neg. res. på test i morges. "Resultatstreken" på testpinnen er svakere enn "teststreken", noe som ifølge bruksanvisnnigen indikerer at EL ikke vil inntreffe innen de neste 24-36 timene. Når du får dette res. står det at man skal fortsette å teste daglig. Men det er jo dyrt å drive å teste sånn Kan man heller teste annenhver dag? Erfaringer? Jeg hadde håper at dene syklusen skulle være lik den forrige, dvs. relativt kort (27 dager), men det er jo ikke i det hele tatt sikkert at den er det... og da er det stress/dyrt å teste!!! Blir også litt feil fokus å drive å teste for man vil jo gjerne at det skal skje "naturlig" - ikke sant? Men jeg er ganske utålmodig. Jeg testet på CP-testen også forrige måned, men har begynt å lure på om jeg tolket et neg. res. som et positivt ett? Jeg tar meg i å tenke om resultatsreken var svakere enn teststreken ..osv. Kanskje jeg ikke har fått igjen EL etter p-slutt? Er det noen som har noen tilbakemeldinger på dette med EL og hvor sikker man kan være på at man har dette/er tilbake på "riktig spor"? Forrgie måned hadde jeg masse "graviditetssymptomer", var bl.a. konstant kvalm og dritsur/-hissig... Mens nå er jeg ganske blid og fornøyd. Selv mener jeg at jeg hadde sympomer på EL/at EL var på vei i helgen med stikking og murring - mest på høyre side...men test i går og i dag er altså negativ :-? Dettte gjør meg forvirret. Noe andre som føler det slik også?
ny dag Skrevet 12. mars 2003 #11 Skrevet 12. mars 2003 Mer fra meg: Som jeg skrev på en annen "link" her inne: Har vært å kjøpt ny pakke med EL-tester i dag + en graviditetstest - begge deler fra HennesHelse fra Nycomed, som var en del billigere enn CP og CB som jeg har brukt til nå. Er inne i tredje prøveperiode, som jeg har skrevet om tidligere her inne i forumet. Tok en av de nye EL-testene i kveld, som har røde og ikke blå streker (og som faktisk fraråder å teste på morgenurin, noe som er det motsatte av CP-testen - hm..). Jeg fikk opp to streker som jeg mener er like sterke, noe som ifølge bruksanvisningen indikerer et neg. res. - men at eggløsning ikke er så langt unna (?) Litt forvirrende, men EL er nok rundt hjørnet. Har ihvertfall en del symptomer på det. Så sånn ligger jeg an i løypen. PS: Pearl: HennesHelse: EL-testen kostet 280 kr. for 5 stykker (CP-testene med 5 stk. koster 340).
Pearl Skrevet 13. mars 2003 Forfatter #12 Skrevet 13. mars 2003 Takk for det Ny dag. Hvis ingenting skjer denne måneden, tenkte jeg at jeg skulle kjøpe Persona testen. Den koster 124,- på apoteket i nærheten, de bestiller den for meg, så får vi se hva som skjer da. Jeg begynner å få det travelt hvis jeg skal klare det innen juni, men det hadde jo vært kjempe typisk at denne gang skal det ta kjempe lang tid, jeg blir vel ikke gravid før neste år en gang. Uff, bare litt pesimistisk tidlig på morgens kvisten.
LilleMille Skrevet 14. mars 2003 #13 Skrevet 14. mars 2003 Hei! Jeg har vært hos lege idag som anbefalte eggløsningstestene på det sterkeste! Han sa også at hvis du teller dager fra første menstruasjonsdag til denne testen blir positiv vil antall dager være så å si konstant i påfølgende måneder. Samme hvor kort/lang syklus man har. Jeg har ihvertfall tenkt til å stole på det! Lykke til!! Ü LilleMille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå