Lina Linnea Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 jeg har de siste ukene mistet unormalt, ekstremt mye hår!! ..når jeg dusjer, børster det, eller tar ut en strikk faller det av store dotter med hår!! Hjelp!! begynner å få litt angst her nå!! noen som kan tenke seg hvorfor? og noen som har råd for å bekjempe problemet??
Liskat Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Du røyter? Jeg har perioder der jeg mister veldig mye hår, men er ikke skallet enda. Men hvis problemet er veldig ille, så skader det ikke å ta en tur til legen for å undersøke om det kan være noe galt fatt.
Gjest Tweek Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Kan være du er i "byttefase". Man mister rundt 100 hår hver dag men det vokser ut nye hele tiden. Men hvert 6-7 år så har håret da et slags utskiiftningsfase ettersom et hår holder i 6-7 år. Så hvis du er 18/21, 24/28 osv så er det nok derfor
Lina Linnea Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2007 Har du nylig hatt kyssesyke? ja, hadde det fra februar-mai.
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 2. juni 2007 #7 Skrevet 2. juni 2007 jeg har de siste ukene mistet unormalt, ekstremt mye hår!! ..når jeg dusjer, børster det, eller tar ut en strikk faller det av store dotter med hår!! Hjelp!! begynner å få litt angst her nå!! noen som kan tenke seg hvorfor? og noen som har råd for å bekjempe problemet?? Søsteren min hadde samme problemet... skjønner godt at du er redd, men spiser du mye usunt eller aldri nesten frukt? Det er høyst sannsynlig at du mangler vitaminer.. begynn med det og ikke slutt med engang i allefall, ta det en lang stund feks. vitaminbjørner eller sana sol eller tabletter. Jeg syns det er enklere med vitaminbjørner eller sana sol fordi det er liksom ikke en tablett som er ett or k å ta etterhvert.. men hver sin smak - det er ikke bare for barn Så skal du se at du blir mye bedre! Prøv å spis mer frukt og sunnere mat Hjelper ikke dette, må du gå til lege, men det hjalp søsteren min
Lina Linnea Skrevet 3. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. juni 2007 Tusen takk for gode råd! Har nok sikkert litt vitaminmangel etter å ha vært syk, så får bare hive innpå vitaminer og frukt fremover og håpe at det hjelper! Og takk gud for at jeg i utgangspunktet hadde veldig tykt hår
Starkitten Skrevet 3. juni 2007 #9 Skrevet 3. juni 2007 Begynn ihvertfall å ta b-vitaminer. Er de som er for hår, hund og negler hvis jeg ikke tar feil. Jeg begynte plutselig å miste mye hår på denne tiden i fjor og begynte å få litt panikk og gikk til legen. I følge prøvene var alt helt normalt. Jeg begynte å hive innpå med b-vitaminer og tok ølgjær, men det siste sluttet jeg med siden det smakte forferdelig (og det var for mye karbohydrater i det og jeg gikk på low karb diett) Anyway, jeg røytet veldig mye i mange mnd, men nå de siste mnd har det stabilisert seg, så jeg tror noe slikt som det Tweek sa... Lykke til
Lola83 Skrevet 3. juni 2007 #10 Skrevet 3. juni 2007 jeg har de siste ukene mistet unormalt, ekstremt mye hår!! ..når jeg dusjer, børster det, eller tar ut en strikk faller det av store dotter med hår!! Hjelp!! begynner å få litt angst her nå!! noen som kan tenke seg hvorfor? og noen som har råd for å bekjempe problemet?? http://www.hairtransplantnetwork.com/Hair-...nts/rogaine.asp
Gjest Tweek Skrevet 3. juni 2007 #11 Skrevet 3. juni 2007 Anyway, jeg røytet veldig mye i mange mnd, men nå de siste mnd har det stabilisert seg, så jeg tror noe slikt som det Tweek sa... Lykke til Jeg gjorde det i høst og da var jeg i byttafase/nettopp tatt mislykka permanent. Da mistet jeg masse hår og tømte vel sluken i dusjen minst en gang i uka. Men nå har det vært osm normalt en stund.
Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2007 #12 Skrevet 5. juni 2007 En gang i uken? Jeg tømmer sluket hver gang jeg dusjer.. Jeg har riktignok ganske langt og helt svart hår da..
Elbereth Skrevet 5. juni 2007 #13 Skrevet 5. juni 2007 Begynn ihvertfall å ta b-vitaminer. Er de som er for hår, hund og negler hvis jeg ikke tar feil. Lykke til Er det derfor hunden min har røyta så fælt? Må snarest gi henne b-vitaminer
Gjest Advena Skrevet 5. juni 2007 #14 Skrevet 5. juni 2007 Jeg mistet også veldig mye hår etter kyssesyken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå