Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er desverre "velsignet" med ganske breie hofter.. Ikke sånn unormalt breie, men har litt komplekser for dette. Har ganske slank overkropp da.

Er det noen som har noen klestips til hvordan jeg kan se mer velproposjonert ut?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det sies i hvertfall at bukser som har en moderat bootcut er med på å balansere brede hofter. Drainpipes og andre smale bukser, derimot, har motsatt effekt.

Skrevet
Det sies i hvertfall at bukser som har en moderat bootcut er med på å balansere brede hofter. Drainpipes og andre smale bukser, derimot, har motsatt effekt.

Det stemmer, synes jeg. Jeg har brede hofter, og hvis jeg har for smale bukser blir jeg seende ut som en softis. For meg, som ser ut til å å en noenlunde lik kroppsform som deg Mamma Mia, er det best med trange topper og bukser som ikke er for smale nederst.

Gjest vimselot
Skrevet

Nå måtte jeg tenke, men tror du skal bruke push-ups-bh, trange trøyer/bluser og ang fargevalg, er jeg usikker. Men la gjerne trøya/blusen falle over buksa eller skjørtet. Hvis ikke, bruklbelte.

Du har ikke fortalt noen ting om hårfarve, hud osv, så farger må andre svare på eller du selv.

Har heller ikke fått info om du har lange ben. Da blir det vanskelig å bidra med råd, men du får sikkert svar.

Skrevet

Jeg har lange ben ja.. er ganske høy (175). Har mørkeblondt/brunt hår med lyse striper i, ganske lys hud. Grønne øyne.

Gjest blåkopi
Skrevet

brede hofter eller ridebukselår? brede hofter som går inn og ut der de skal (som begynner høyt nok oppe, eller hva jeg skal si) synes jeg nemlig ikke det finnes noen grunn til å kle ned. det synes jeg heller du bør være glad for å ha. :) ridebukselår er derimot greit å kamuflere litt...

Skrevet

Prøv et skjørt eller noe :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg kjenner en som er normalt slank, men har ganske brede hofter (sånn at selv jeg legger merke til det). Hun liker veldig godt å gå i bukse med lavt liv og brede belter lavt på hoftene. Jeg syns egentlig det bare understreker hoftebredden enda mer. Kan se for meg at å markere livet litt høyere opp, gjør at fokuset trekkes bort fra brede hofter.

Skrevet

Unngå belter som sitter på hoftene, det gjør nemlig saken enda verre.

Skrevet

Gå for lange topper under gensrene, og bukser med bootcut (gjerne ikke suuuperlave) . Ellers kan du jo ta et belte i livet sånn at det trekker fokus bort ifra hoftene.

Skrevet (endret)

Jeg synes brede hofter er pent, ikke noe som trenger å skjules. :)

... Ridebukselår kan også være kvinnelig og fint.

Endret av Pax
Gjest blåkopi
Skrevet
... Ridebukselår kan også være kvinnelig og fint.

så skjønt at noen synes det :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Korte rette jakker, som slutter i livet er veldig flott til brede hofter. Da får man en jevnere silluett.

Bukser som "svinger ut" nede - altså sleng - er også flott.

Unngå for all del bukser som svinger inn nede - da blir du tykk på midten.

Gensere med striper på tvers gir et inntrykk av bredere overkropp og dermed smalere hofter.

Mørke bukser og lyse topper er flaterende. Mørke farger demper og lyse farger fremhever.

Skal du ha mønster eller struktur i buksene bør dette være langsgående - ikke på tvers. Store mønstre fremhever, så det har du på toppen i så fall.

Har du en fin byste så frem med den. La det gjerne være hud synlig fra halsen og til utringningen, til jobb bruk trenger jo ikke kløften være synlig, men til festbruk er det ingen grunn til å være beskjeden. Det går selvsagt en grense her også mellom å være spennende og være billig.

Skrevet
så skjønt at noen synes det :)

Jeg vet om flere menn som digger det. :jepp: Tror kanskje ridebukselår først og fremst er et "kvinneproblem", at kvinner regner det som en skjønnhetsfeil.

Gjest Gjest
Skrevet

Tunika er det perfekte svaret ! Da kan du bruke drainpipes eller tights til. Ingen ser at hoftene dine er brede.

Jeg bruker også åpen cardigan som et svar (med en topp under selvsagt). Da ser man heller ikke hvor brede hoftene er. Pluss at man kan bruke jeans som er stramme i leggene også. Jeg synes ikke det er noe fint med bootcut..

Skrevet
Det stemmer, synes jeg. Jeg har brede hofter, og hvis jeg har for smale bukser blir jeg seende ut som en softis. For meg, som ser ut til å å en noenlunde lik kroppsform som deg Mamma Mia, er det best med trange topper og bukser som ikke er for smale nederst.

Så sant som det er sagt.

:ler: Softis. Bra uttrykk, og helt sant.

Skrevet

Fremhev livet ditt, hvis det er smalt.

Jeg har smalt liv og brede hofter, og det verste jeg kan ha på meg er lange, vide topper. Da ser det ut som om jeg er like bred som hoftene mine hele veien. Høyt liv er heller ikke særlig flatterende på en sånn figur, men det er kanskje individuelt. Innsvingte topper og jakker fungerer mye bedre, og omslagskjoler og -topper.

Moten som er nå, med lange topper, er ikke det mest flatterende, jeg trenger liksom ikke et ekstra lag med klær over hoftene for å gjøre dem enda bredere.

Drainpipes og smale bukser gir meg tønnefasong.

Men det aller stiligste er egentlig sånne smale skjørt som går litt inn ved kneet og så litt ut igjen - vet ikke hva de kalles.

Skrevet
Fremhev livet ditt, hvis det er smalt.

Jeg har smalt liv og brede hofter, og det verste jeg kan ha på meg er lange, vide topper. Da ser det ut som om jeg er like bred som hoftene mine hele veien. Høyt liv er heller ikke særlig flatterende på en sånn figur, men det er kanskje individuelt. Innsvingte topper og jakker fungerer mye bedre, og omslagskjoler og -topper.

Moten som er nå, med lange topper, er ikke det mest flatterende, jeg trenger liksom ikke et ekstra lag med klær over hoftene for å gjøre dem enda bredere.

Samme her! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...