Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og noen kamerater diskuterte på et vorspiel her en dag om norske kvinner kunne sies å være lite feminine, vi hadde nemlig sett en del på byen som så mindre "heldige" ut...

Jenter i Norge i dag har en mannlig oppførsel i arbeidslivet og i hjemmet - hvor er det blittt av Kvinnen? Vi savner Audrey Hepurn-stilen og mer feminine kvinner her til lands. Finnes de?

Hva sier andre?

http://fjordfitte.blogspot.com/2007/02/jak...r-synet-av.html

http://www.sexhandel.no/forums/messages.cf...615DAC3D870DD97

http://debatt.aftenposten.no/item.php?Grou...7479&page=1

http://www.nationen.no/meninger/article1493469.ece

http://www.team-strommen.no/

Endret av Nigo-san
Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg lurer da på hva du mener med kvinnelighet. Og hva er mannlig oppførsel i arbeidslivet egentlig? Hvis det betyr selvstendighet og det å stå på krava, hvorfor skal det være forbeholdt menn? Jeg er av den oppfatning at svært mye av det man forbinder med typisk kvinnelig og mannlig er kulturbestemt, og at menn tilfeldigvis har lagt beslag på en del ting som like gjerne kunne vært kvinner i eie.

Når det er sagt, så liker jeg selv å kle meg feminint og pynte meg. Men å oppføre seg feminint - nei, sannelig om jeg vet hva det vil si, eller om jeg har noe lyst til det med mindre det faller seg naturlig.

Jeg leste forresten i et dameblad en gang om noen ungarske kvinner som syntes at norske kvinner kledte seg alt for lite feminint. Det kan nå være så, men jeg har knapt sett noe dummere enn det jeg traff på i Ungarn av kvinner som stavret rundt i stiletthæler, pinetrange skjørt og gjennomsiktige bluser til en hver anledning. Jeg sier ikke at disse kvinnene var dumme, men at bekledningen deres ikke falt helt i smak hos meg (eller samboer for den saks skyld).

Det andre er uansett at stiletthæler i snø ikke er det mest praktiske. Når jeg nå en gang bor i Norge, velger jeg å la noe av elegansen gå på bekostning av hva som er praktisk når det regner eller blåser som verst. Jeg syns bare det ser teit ut når jenter insisterer på å gå i høyhælte stroppestiletter og miniskjørt når det regner bortover.

Gjest Gjest
Skrevet

Kan norske kvinner skylde på klimaet når de blir feite, eser ut eller og/ forfaller? Det blir spørsmålet.

Gjest StockDama
Skrevet

Jeg bruker det jeg vil, om mannfolket ikke liket det, så er det virkelig ikke mitt problem =D

Skrevet
Kan norske kvinner skylde på klimaet når de blir feite, eser ut eller og/ forfaller? Det blir spørsmålet.

kan norske menn det ?

Gjest StockDama
Skrevet
kan norske menn det ?

touche =D

Gjest Catwoman
Skrevet
Jenter i Norge i dag har en mannlig oppførsel i arbeidslivet og i hjemmet - hvor er det blittt av Kvinnen?

Hvorfor skal vi bare være søte og kvinnelige når vi kan gjøre "mannlige" ting vi og?

Men vi kan være være kvinelige også når vi vil. Fint å ha flere

sider :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg leste forresten i et dameblad en gang om noen ungarske kvinner som syntes at norske kvinner kledte seg alt for lite feminint. Det kan nå være så, men jeg har knapt sett noe dummere enn det jeg traff på i Ungarn av kvinner som stavret rundt i stiletthæler, pinetrange skjørt og gjennomsiktige bluser til en hver anledning. Jeg sier ikke at disse kvinnene var dumme, men at bekledningen deres ikke falt helt i smak hos meg (eller samboer for den saks skyld).

Det andre er uansett at stiletthæler i snø ikke er det mest praktiske. Når jeg nå en gang bor i Norge, velger jeg å la noe av elegansen gå på bekostning av hva som er praktisk når det regner eller blåser som verst. Jeg syns bare det ser teit ut når jenter insisterer på å gå i høyhælte stroppestiletter og miniskjørt når det regner bortover.

Veldig enig. Det menn synes er god smak, f.eks på kvinner i øst europa er for meg langt fra god smak. Kanskje de ser mer feminin ut pga av klesdrakten, men stilettheler er til fest, ikke hverdags. Dessuten ødelegger det formen på foten og kan føre til skikkelig ryggproblemer om stilettheler var noe kvinner brukte hver dag.Gjennomsiktige bluser: say no more......:(

Om min mann skulle velge antrekk til meg så hadde han sikkert valgt noe som hans mor på 69 går i:) Han synes dønn kjedelige ting som bluse og skjørt med gammelt snitt er pent,mens jeg foretrekker smale bukser og en overdel som sitter som et skudd:) Mye mer kledelig.

Mener at norske kvinner kler seg bedre enn norske menn, men som vanlig så kaster ikke norske menn et blikk i speilet før de kritiserer kvinner. En flott kledd mann ser jeg ikke så ofte.

Skrevet
Veldig enig. Det menn synes er god smak, f.eks på kvinner i øst europa er for meg langt fra god smak. Kanskje de ser mer feminin ut pga av klesdrakten, men stilettheler er til fest, ikke hverdags. Dessuten ødelegger det formen på foten og kan føre til skikkelig ryggproblemer om stilettheler var noe kvinner brukte hver dag.Gjennomsiktige bluser: say no more......:(

Mener at norske kvinner kler seg bedre enn norske menn, men som vanlig så kaster ikke norske menn et blikk i speilet før de kritiserer kvinner. En flott kledd mann ser jeg ikke så ofte.

Veldig enig. Men ærlig talt: Synes virkelig folk (menn) at østeuopeiske kvinner kler seg pent? Mulig jeg er både uvitende og fordomsfull, men mitt inntrykk av en gjengs østeuropeisk kvinne er omtrent slik:

- platinableket hår

- mye blå øyensminke (jfr blå mascara og blå øyenskygge)

- lyserosa, glossy leppestift

- pels

- altfor mye blingbling

Finnes en genial Nemistripe hvor en feit, skallet mann i flekket helsetrøye sier at han er helt for silikonpupper, fordi en kvinne bør ta vare på utseendet sitt. Det oppsummerer egentlig hva jeg tenker om mennene som har sterkt behov for å rakke ned på norske kvinner. De er bare fornærmet fordi de ikke ble "tatt ut på laget". :Hehe:

• 2 uker senere...
Gjest =tentacle=
Skrevet
Jeg og noen kamerater diskuterte på et vorspiel her en dag om norske kvinner kunne sies å være lite feminine, vi hadde nemlig sett en del på byen som så mindre "heldige" ut...

Jeg er kanskje så lite "heldig" at jeg ikke har sjans på deg og kameratene dine på byen. Det kan jeg leve med :kaffe:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er kanskje så lite "heldig" at jeg ikke har sjans på deg og kameratene dine på byen. Det kan jeg leve med :kaffe:

Hm, da gjør vi som følger:

Jeg åler min stramme, slanke, yppige kropp inn i et miniskjørt.

Så tar jeg på meg en bush-up bh, selv om jeg har mine to silikonpupper pent plassert der oppe i høyden. Litt mer kløft skader ikke.. :sprettoy:

Deretter tar jeg på meg en gjennomsiktig bluse og sko med stilettheler, sminker meg og husker selvfølgelig de falske øyenvippene og den blå øyenskyggen. Mitt lange hår er of course bleket platinablondt med en liten touch av grønt og så er det ut på byn for å finne disse prakteksemplarene av noen menn.

Du slipper, jeg "vinner".Heldige meg :rødme: :ironi:

Skrevet (endret)

Klimaet her store deler av året innbyr jo ikke akkurat til tynne, gjennomsiktige, figurnære plagg og stiletthæler. Når jeg en sjelden gang ser miniskjørt og "innesko" ute om vinteren, med 10 blå og dyp snø, tenker jeg "stakkars idiot".

"Stakkars idiot" tenker jeg også når jeg ser totalt overpynta bling-bling jenter, uansett sesong og temperatur. "Less is more" gjelder nemlig ikke bare menns antrekk. Femininitet innebærer -- for meg -- eleganse, og eleganse er aldri "overstated".

At norske kvinner går på ski om vinteren, sykler i skævven om sommeren, går i allværsjakker når regnet bøtter ned, og store støvler når det er førti minus, synes jeg overhodet ikke gjør dem mandige.

Endret av Ek_Erilar
Skrevet

Jenter i Norge i dag har en mannlig oppførsel i arbeidslivet og i hjemmet - hvor er det blittt av Kvinnen? Vi savner Audrey Hepurn-stilen og mer feminine kvinner her til lands. Finnes de?

Vel - jeg ser daglig en drøss med mennesker som ser "mindre heldige" ut som du kalller det. Det er egentlig litt morsomt, for det har ingenting med hell å gjøre. Om folk behandler kroppen sin ute respekt er virkelig ikke min sak, så lenge de ikke klager over situasjonen uten å gjøre noe med den. Dette gjelder selvsagt ikke bare kvinner, men også masse menn.

Når det gjelder preferanse for klesdrakt og oppførsel kan jeg ikke skjønne annet enn at det er enklere å finne noen med ønskede kvaliteter i stedet for å irritere seg over at ikke alle ser ut som drømmekvinnen. Det finnes nok av kvinner for alle smaker!

Gjest Gjest
Skrevet

I tråder som handler om at norske menn er for lite maskuline er dere hjertens enige om at de er de. Når så spørsmålet reises om hvorvidt dere er for lite feminine er det liksom helt hårreisende

Gjest =tentacle=
Skrevet
I tråder som handler om at norske menn er for lite maskuline er dere hjertens enige om at de er de. Når så spørsmålet reises om hvorvidt dere er for lite feminine er det liksom helt hårreisende

Jeg foreslår at du registrerer deg, synd at paradokset allerede er et opptatt nick. Hva med Jeg som tror at alle KG-nickene er EN dame.

Trådstarter synes at norske kvinner er for lite feminine, definert ut fra trådstarters innlegg er feminin det samme som pyntet. Etter min mening en tvilsom definisjon.

Det bør ikke være noe problem for menn om de ikke er maskuline nok for meg, om jeg likevel ikke ser bra nok ut til at de vil ha meg. Jeg har kjæreste, så da er det i hvertfall èn dame og èn mann som har kommet gjennom noens nåløye og funnet noen, så får de som har spesiell interesse av det kave rundt og klage på det motsatte kjønn så mye dere vil.

Skrevet
Det bør ikke være noe problem for menn om de ikke er maskuline nok for meg, om jeg likevel ikke ser bra nok ut til at de vil ha meg. Jeg har kjæreste, så da er det i hvertfall èn dame og èn mann som har kommet gjennom noens nåløye og funnet noen, så får de som har spesiell interesse av det kave rundt og klage på det motsatte kjønn så mye dere vil.

Så nå når du har kjæreste har du fått den valideringen du trenger til å være den du vil være? Spiller det ingen rolle uansett sivilstatus, eller er det kun nå du ikke bryr deg?

Gjest =tentacle=
Skrevet
Så nå når du har kjæreste har du fått den valideringen du trenger til å være den du vil være? Spiller det ingen rolle uansett sivilstatus, eller er det kun nå du ikke bryr deg?

Jeg har aldri følt at jeg trenger validering fra en mann. Det er ikke et universelt behov kvinner har, selv om mange føler det slik. Jeg bare irriterer meg over grupper som syter over det de mener er mangler hos det motsatte kjønn (og undrer meg over hvorfor så mange av dem har samme skrivefeil, og skriver norske med stor N, men det er en annen sak).

Det faller meg ikke inn å mene at menn som totalt neglisjerer sin fremtoning skal forandre seg for å tekkes meg, hvorfor mener da relativt mange menn at de har rett til å være skuffet over hvordan damer på gaten eller på byen kler seg? Hvis klagerne virkelig var så attraktive selv, hadde jo vi damer lagt oss i selen for å få dem.

Skrevet
Jeg har aldri følt at jeg trenger validering fra en mann. Det er ikke et universelt behov kvinner har, selv om mange føler det slik. Jeg bare irriterer meg over grupper som syter over det de mener er mangler hos det motsatte kjønn (og undrer meg over hvorfor så mange av dem har samme skrivefeil, og skriver norske med stor N, men det er en annen sak).

Det faller meg ikke inn å mene at menn som totalt neglisjerer sin fremtoning skal forandre seg for å tekkes meg, hvorfor mener da relativt mange menn at de har rett til å være skuffet over hvordan damer på gaten eller på byen kler seg? Hvis klagerne virkelig var så attraktive selv, hadde jo vi damer lagt oss i selen for å få dem.

Bra! Innlegget ditt kunne tolkes den retningen, så jeg rettet det opp for deg. Nå var du heldig ;) Can`t be your superman though.

Jeg er forsåvidt enig i det siste du sier, hvis en kvinne virkelig liker en mann - gjør hun omtrent alt for å få mannens oppmerksomhet. Eventuelt kan mannen bare fortelle kvinnen HVA hun skal ha på seg. Enklest.

Gjest Elastica
Skrevet

At kvinners femininitet til stadighet skal knyttes til vår bekledning synes jeg er et trist utgangspunkt. Likeledes utseende.

At trådstarter forveksler det at han ikke lenger synes kvinner er feminine nok med at de ikke ønsker å underkaste seg mannens behov og ønsker, understrekes i den ene linken til sexhandel.no. For meg ser det ut som det er en enkel løsning å skylde på manglende femininitet hos det motsatte kjønn, når kvinnene de treffer ikke lenger oppfører seg som nikkedukker, slik man oftere opplevde i tidligere tider. For meg virker det som femininitet knyttes til kvinnens lyst og evne til å behage mannen, og det er etter mine begreper noe sprøyt. Hvorfor knyttes manglende femininitet til hennes tilknytning til arbeidslivet? Er en kvinne som evner å stille krav i arbeidslivet eller på hjemmebane mindre feminin? Nei, det kan umulig være riktig.

Denne diskusjonen kan bare ha noe for seg dersom man slutter å forbinde selvstendighet med manglende femininitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...