Gå til innhold

gulvbelegg til våtrom


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest diandre

Skal pusse opp et slitent bad, og ønsker å legge belegg på gulvet. Vet det er finest/mest praktisk med fliser, men da må det mer arbeid til(hugging av gulv, legging av varmekabler) og ikke minst penger. Siden vi gjerne vil kjøpe en litt større bolig etter hvert, ønsker vi ikke å legge alt for mye penger i dette.

Men så er det disse beleggene da. Når vi går rundt og kikker har de ulike forhandlerne bare disse kjedelige ensfargede beleggene. Når vi ser på ikke-norske interiørprogrammer( feks det engelske programmet på tv Norge forrige tirsdag, der de shinet opp et hus som var til salgs), ser vi imidlertid at det finnes belegg som ser ut som fliser ol.

Er det noen her som vet hvor vi kan få fatt i slike belegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Uten å vite hvor du bor, vil jeg anbefale deg en tur innom Flisvarehuset på Alnabru i Oslo, Tlf: 22642475.

Snakk med de ang. varmekabler og fliser. Du MÅ ikke ha varmekabler under fliser.

Varmekabler koster ca 1500,- for 5 kvadrat, + overspenningsvern dersom du ikke har det og termostatbryter dersom du ønsker det. Dette legger du selv, støper 3 cm oppå, og på med flisene. Forutsetter ikke brennbart materiale i bunn.

Belegg er forholdsvis lett å legge, men du må regne med 150-200,- pr kvadrat + lim for et gjennomsnittelig belegg. Burde finne de fleste typer på Teppevarehuset eller lignende butikker.

Fliser koster ikke mer, men de finnes selvfølgelig dyrere.

Skal du selge, er det mye lettere å selge med fliser på gulvet, enn med belegg.

Lykke til :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiørland har belegg som ser ut som fliser.

(Gamle Teppeland)

Men jeg er usikker på om de har til våtrom.

Elles kan du ta kontakt med noen andre som selger gulvbelegg. Gjør et søk på nettet eller spør en rørlegger om råd. De har som regel samarbeidspartnere.

Men slikt gulvbelegg er ofte dyrt og krever perfekt underlag.

Dessuten må det sveises i skjøtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fliser kan du jo legge selv, kjempelett. Til og med jeg klarte det under vår byggeperiode på huset. Smør på flere lag med membran (det klarte jeg også!) og legg flisene oppå. varmekabler er deilig men ingen must. Når en først skal pusse opp hadde jeg ville hatt det for etterpå er det for sent. Ville hatt varmekabler uansett om jeg skulle hatt flis eller belegg er min personlige mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...