Elze Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Hvor mye gir man egentlig i konfirmasjonsgave? Jeg har ikke vært i konfirmasjon siden lillebroren min ble konfirmert på 80-tallet, så er ikke helt oppdatert for å si det mildt. Konfirmanten er stesønnen til broren til mannen min, altså min og mannens stenevø hvis det er noe som heter det :-) Vi tenkte først å gi 500 kroner, men har kommet på en gave vi synes passer, og den koster 300 kroner. Vil gi en pengesum i tillegg, men er usikre på summen. Jeg synes 500 kr pluss en gave til 300 blir mye, men mindre enn en 500-lapp virker litt knuslete synes jeg. Jeg har bare møtt denne gutten 3 ganger, mannen min har heller ikke noe nært forhold til ham egentlig. Hva gir dere andre i konfirmasjonsgave til ikke veldig nær slekt?
CeeCee Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Synes 500,- i gave er passe siden dette er en stenevø. Han vil jo uansett få gave av sine biologiske onkler og tanter, så deres gaver blir på en måte en "bonusgave"
Noldus Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Jeg syns også 500 er en fin sum! Fikk selv noe slikt av mine "ste tanter/onkler" da jeg konfirmerte meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå