Kykkelikokos Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Til dere som prøver: Er dere bekymret for å spontanabortere hvis dere blir gravide? Jeg er litt bekymret fordi jeg har hørt at det er ganske vanlig i starten av svangerskapet..
Smusse Skrevet 3. juni 2007 #3 Skrevet 3. juni 2007 SA er ikke noe jeg er redd for. Er mer redd for at vi ikke skal få til å bli gravid i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #4 Skrevet 4. juni 2007 Ja. Ikke så mye pga at jeg da ikke lengre er gravid (tenker litt i retning “naturen ordner opp”) , men om noe går såpass galt under SA en at jeg må kontakte lege eller legevakt. Avskyr leger og lignende, og å måtte gå gjennom GU uten engang å få noen “belønning” i form av et barn er ikke noe jeg ser frem til. Men heldigvis ordner kroppen opp i de aller fleste tilfellene, spesielt når det er tidlig.
Gjest =tentacle= Skrevet 5. juni 2007 #5 Skrevet 5. juni 2007 Ja. Ikke så mye pga at jeg da ikke lengre er gravid (tenker litt i retning “naturen ordner opp”) , men om noe går såpass galt under SA en at jeg må kontakte lege eller legevakt. Avskyr leger og lignende, og å måtte gå gjennom GU uten engang å få noen “belønning” i form av et barn er ikke noe jeg ser frem til. Men heldigvis ordner kroppen opp i de aller fleste tilfellene, spesielt når det er tidlig. Skjer det, bør du uansett til kontroll for å se at alt er ute. Rester som ligger igjen kan gi blødninger og infeksjon. Infeksjon kan gi arr og sammenvoksninger og gjøre at du ikke blir gravid igjen. En kort sjekk betyr mye mindre leger og undersøkelser enn en utredning for barnløshet gjør senere.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2007 #6 Skrevet 6. juni 2007 Skjer det, bør du uansett til kontroll for å se at alt er ute. Rester som ligger igjen kan gi blødninger og infeksjon. Infeksjon kan gi arr og sammenvoksninger og gjøre at du ikke blir gravid igjen. En kort sjekk betyr mye mindre leger og undersøkelser enn en utredning for barnløshet gjør senere. De fleste SA skjer heldigvis så tidlig at de aller fleste som ikke følger pinlig nøye med på syklusen regner det som en mens som er et par dager sen, og kanskje litt “merkelig”. Selvsagt burde alle slike “merkelige menstruasjoner” undersøkes, men i praksis skjer det sjelden. Så selv om jeg vet at jeg tar en viss risiko ved å ikke gå til lege når alt virker som det ordner seg selv (saken blir annerledes om det er en sen SA, eller jeg blør over lengre tid, har uvanlig store smerter, får feber osv. Da vil det i tillegg være en reell fare for livet mitt, og ikke “kun” fruktbarheten), men faren for at jeg ender opp som ufrivillig barnløs pga at jeg ikke gjennomgår GU er en fare jeg faktisk er villig til å ta.
angelou Skrevet 7. juni 2007 #7 Skrevet 7. juni 2007 Jeg var ikke noe særlig redd for SA første gangen jeg var gravid, men det endte i nettopp det i uke 11. Denne gangen har jeg derfor vært livredd for det, men så langt så ser det ut til at alt går bra Og før jeg ble gravid var jeg bekymret for at jeg ikke kunne bli det...... Jaja - jeg er ikke normal hvis jeg ikke bekymrer meg for noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå