Gjest Gjest_Issi_* Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Er det noen som vil fortelle om sine utenlandsbryllup? Vi skal gifte oss neste år, foreløpig står valgene mellom Sverige og Skottland....vi vil gifte oss på ett slott. Noen som har erfaringer, tips, råd eller kommentarer?
kathrine79 Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Er det noen som vil fortelle om sine utenlandsbryllup? Vi skal gifte oss neste år, foreløpig står valgene mellom Sverige og Skottland....vi vil gifte oss på ett slott. Noen som har erfaringer, tips, råd eller kommentarer? Hva med vinslott i Toscana, såå romantisk :-D
*Emma* Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Vi giftet oss i Florida - i regi av Disney www.disneyweddings.com Ingenting i bryllupet "sa" Disney - og det var et helt normal bryllup...bare sånn at du ikke tenker at det var Mikkemus og "tacky" opplegg. Vi hadde bryllupsplanlegger (hun fulgte m i prisen) som hjalp oss med all fiksingen. Seremonien vår var i Disneys Wedding Pavillion, med bilder etterpå tatt på stranden nedenfor. Etter seremonien ble vi kjørt til Disneys Grand Floridian Hotell hvor vi hadde champagne toast og kakeskutting. Så dro vi videre m limoen (som også var m i pakken vi betalte for) til restaurant California Grill, som ligger i øverste etasjen på Disneys Contemporary Resort. Der hadde vi leid et privat rom m servitører og bar. Restauranten har utsikt over Magic Kingdom så kl 21 så vi fyrverkeriet der fra vinduene v bordet vårt. Vi hadde åpen bar - men sluttet hele festen kl 23 for da stengte restauranten. Det var et minne for livet og jeg ville aldri byttet det bort for et "vanlig bryllup" her hjemme - selvom det var det jeg i utgangspunktet ønsker før. Vi var innstilt på å reise bare vi 4 (dvs oss 2 og barna våre) men vi var heldige og endel venner og familie ville være med så vi var 15 totalt Her er noen bilder om du er interessert: Fra seremonien og the Wedding Pavillion I paviljongen På stranden. Paviljongen til høyre, Grand Floridian i bakgrunn Kakekutting Utsikten fra restanraten Inne i restauranten
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Vi giftet oss i Florida - i regi av Disney www.disneyweddings.com Ingenting i bryllupet "sa" Disney - og det var et helt normal bryllup...bare sånn at du ikke tenker at det var Mikkemus og "tacky" opplegg. Vi hadde bryllupsplanlegger (hun fulgte m i prisen) som hjalp oss med all fiksingen. Seremonien vår var i Disneys Wedding Pavillion, med bilder etterpå tatt på stranden nedenfor. Etter seremonien ble vi kjørt til Disneys Grand Floridian Hotell hvor vi hadde champagne toast og kakeskutting. Så dro vi videre m limoen (som også var m i pakken vi betalte for) til restaurant California Grill, som ligger i øverste etasjen på Disneys Contemporary Resort. Der hadde vi leid et privat rom m servitører og bar. Restauranten har utsikt over Magic Kingdom så kl 21 så vi fyrverkeriet der fra vinduene v bordet vårt. Vi hadde åpen bar - men sluttet hele festen kl 23 for da stengte restauranten. Det var et minne for livet og jeg ville aldri byttet det bort for et "vanlig bryllup" her hjemme - selvom det var det jeg i utgangspunktet ønsker før. Vi var innstilt på å reise bare vi 4 (dvs oss 2 og barna våre) men vi var heldige og endel venner og familie ville være med så vi var 15 totalt Her er noen bilder om du er interessert: Fra seremonien og the Wedding Pavillion I paviljongen På stranden. Paviljongen til høyre, Grand Floridian i bakgrunn Kakekutting Utsikten fra restanraten Inne i restauranten Hvor dyrt blir et slikt bryllup?
*Emma* Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Tror ikke vi sparte så voldsomt mye på det akkurat. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å reise dit på ferie derfor har ikke vi regnet reise og opphold inn i bryllupsbudsjettet. Bryllupspakken vår (sermonilokale, blomster, limo, kake, champis, planlegger og sikkert noe mere) kostet ca 22.000,- For 7 retter + åpen bar på restauranten betalte vi ca 1100Nok pr pers. Fotografen kostet 4.500kr (han var der i 3 timer, vi fikk alle de 650 bildene han tok på dvd i god kvalitet, i tillegg hadde han printet ut alle i farger og satt i album - samt ca 200 av dem var gjort om til svart/hvitt og lå i en eske som vi fikk) I tillegg kommer klærne våre. (Jeg fikk kjole av min mormor - derfor er ikke den i budsjettet mitt heller og mannen leide tøy der borte, kjempe billig. Tror det var 800kr for full smoking m alt tilbehør, tilpasset på rommet og levert på hotellet.) Vi betalte nok like mye som vi ville gjort her hjemme - men vi (les mannen) ønsket ikke stort bryllup og masse styr. Derfor var dette en veldig god løsning for oss. Endret 1. juni 2007 av *Emma*
snøblomst Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 vi skal gifte oss på Hvedholm slot på Fyn nå i juli, alt som har hatt med slottet å gjøre har gått veldig bra. det vi fant ut etterhvert er at det beste er å kommunisere på mail, for da slipper man en del av frustrasjonen med at man ikke forstår hverandre osv.. dette gjelder også de tingene som slottet ikke har ansvaret for. bortsett fra det er mitt beste råd å være tidlig ute da det ofte tar litt lenger tid å finne leverandører og sånnt når det er i et annet land.. jeg har brukt noen timer på nettet kan du si men nå er vi nesten i mål og jeg prøver å bare slappe av å glede meg til at alt ordner seg av seg selv på den store dagen
*Emma* Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Jeg syns og det var greit å ta så mye som mulig av kommunikasjonen med planleggern på mail. Litt pga tidsforskjell, men mest fordi jeg syns det var greit å ha ting skriftlig...da kunne jeg bare bla det frem senere om det skulle blitt noe krangel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå