Gå til innhold

Grønnsakssuppe

nirvana

Anbefalte innlegg

Mens jeg gikk på barneskolen tilbrakte jeg alltid onsdag ettermiddag hos et eldre ektepar. Jeg løp ærender for dem og til gjengjeld fikk jeg middag der. Alltid grønnsakssuppe med grove rundstykker! :)

Nå har jeg tenkt å prøve meg på egenhånd. Jeg har sjelden tid til å lage middager, så jeg planlegger å lage en diger porsjon og fryse den i små porsjoner.

Hvordan går jeg frem for å lage dette? Jeg husker potet, gulrot, kålrabi og purre. Og så mener jeg at det var sukkererter og gryn av noe slag oppi. Det var kjøtt også, men det ønsker jeg ikke å bruke selv. Er det noen grønnsaker som ikke passer i denne suppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

]Mens jeg gikk på barneskolen tilbrakte jeg alltid onsdag ettermiddag hos et eldre ektepar. Jeg løp ærender for dem og til gjengjeld fikk jeg middag der. Alltid grønnsakssuppe med grove rundstykker!  :)  

Nå har jeg tenkt å prøve meg på egenhånd. Jeg har sjelden tid til å lage middager, så jeg planlegger å lage en diger porsjon og fryse den i små porsjoner.  

Hvordan går jeg frem for å lage dette? Jeg husker potet, gulrot, kålrabi og purre. Og så mener jeg at det var sukkererter og gryn av noe slag oppi. Det var kjøtt også, men det ønsker jeg ikke å bruke selv. Er det noen grønnsaker som ikke passer i denne suppen?

Åhh.. Bruk grønnsakene du liker selv! Grønnsakssuppe som er hjemmelagd er SUPERGOD! :D

Ikke glem å kjøpe buljong til kraften da:)

Bortsett fra det, er det meste greit tenker jeg...

EN ting til.. Husk at grønnsakene har forskjellig koketid.. Du finner sikkert en oppskrift på www.matprat.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...