Gjest Bellatrix Skrevet 3. juni 2007 #21 Skrevet 3. juni 2007 Jeg synes dere overdriver veldig. Ungene er 15 og 13 år. De er altså ganske store. Hvorfor skal ikke de få uttrykke følelsene sine? De skal få lov til å uttrykke følelsene sine, men det er ikke alt som passer i et underholdningsprogram for barn.
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. juni 2007 #22 Skrevet 3. juni 2007 I utgangspunktet så syns jeg ikke noe om teksten. Men det er mest fordi det er et program for barn. De som sang så ut til å være gamle nok til at jeg syns det må være lov til å skrive sinte tekster. Syns på en måte at det også er fint med en motvekt til alle de søte jentene i rosa kjoler som synger om vennskap og blomster. Jeg syns det ble bedre når de forklarte at det var en sang om urettferdighet, ikke mobbing. Selv om man var redde for at mobbere kunne plukke ut noen av strofene, tja jeg vet ikke. Er dette bare et av de tilfellene hvor de voksne tar av og barna ikke skjønner hva det er snakk om?
Rosalie Skrevet 3. juni 2007 #23 Skrevet 3. juni 2007 Man må se på målgruppen for programmet. Den er hele familien - altså barn fra 4-5 årsalderen. Og da har ikke "Du skal dø" eller djevletegn noe der å gjøre. Sangen hadde passet på type "Midt i Smørøyet", eller på Hausmania. Ikke på et barneshow. Ja, de sm spilte var 13-15 år, men det spiller ingen rolle, siden målgruppen for programmet ikke er kun barn fra 13 år og oppover.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #24 Skrevet 3. juni 2007 Trommisjenta er en gutt... Han heter Esben. Jeg synes det er drøyt at en 13 år gammel gutt sitter og viser djeveltegn hver gang han fanges opp av kamera på MGP junior, med småunger som ivrige tilskuere hjemme i sofaen. Jeg er vanligvis ikke mye prippen av meg, men dette er tross alt et program med barn, for barn, på statskanalen. Møkkasanger. Møkkakonsept. Gutt... hehe, syntes det var noe merkelig med "jenta", ja. Var utrolig provoserende å se i alle fall, det med djeveltegnene.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2007 #25 Skrevet 3. juni 2007 Hvis noen er sinte på noe, synger man ikke at de skal se seg i speilet og se hvor stygge de er. Dette er mobbing. Hadde det gått på en situasjon som gjorde de sinte, en helt annen ting. Men dette er mobbing. Grusom mobbing.
Gjest Miss Cutie Skrevet 3. juni 2007 #26 Skrevet 3. juni 2007 For en møkkasang. Helt forferdelig. Barn skal ikke synge sånn.
ceca Skrevet 3. juni 2007 #28 Skrevet 3. juni 2007 så ikke junior grand prix, pga barna ikke var hjemme, men hørte sangen på linken nå. Syntes teksten var forferdelig, og punk eller ikke, dette er et program som retter seg mot barn. Synes det er rart at foreldrene godtok at barna sendte inn den teksten som et forslag, Og at NRK i det hele tatt har latt dem bli med, Er sjokkert , mildt sagt. Om ikke forldrene var vettuge nok til å skjønne hvordan teksten kunne / ville bli oppfattet så burde NRK gjort det. Ogen lik type sang burde aldri vært med i junior grand prix. Ikke voksen grandf prix heller synes jeg. Mine barn pleier å få cd til junior grand prix, men i år får de den ikke om den sangen er med ( noe den sikkert er) og det skal jeg grundig forklare dem hvorfor jeg er så streng på det. (og ja - vi har opplevd mobbing på ene ungen vår, og det har jeg nulltoleranse på. )
Gjest altaværing Skrevet 6. juni 2007 #29 Skrevet 6. juni 2007 så ikke junior grand prix, pga barna ikke var hjemme, men hørte sangen på linken nå. Syntes teksten var forferdelig, og punk eller ikke, dette er et program som retter seg mot barn. Synes det er rart at foreldrene godtok at barna sendte inn den teksten som et forslag, Og at NRK i det hele tatt har latt dem bli med, Er sjokkert , mildt sagt. Om ikke forldrene var vettuge nok til å skjønne hvordan teksten kunne / ville bli oppfattet så burde NRK gjort det. Ogen lik type sang burde aldri vært med i junior grand prix. Ikke voksen grandf prix heller synes jeg. Mine barn pleier å få cd til junior grand prix, men i år får de den ikke om den sangen er med ( noe den sikkert er) og det skal jeg grundig forklare dem hvorfor jeg er så streng på det. (og ja - vi har opplevd mobbing på ene ungen vår, og det har jeg nulltoleranse på. )
Gjest altaværins som digge tre små pøn Skrevet 6. juni 2007 #30 Skrevet 6. juni 2007 tre små pønkere e drit bra... den sangen e ikke om mobbing... men, uansett ka slags musikk trur du ongan dokkers høre på til vanlig uansett...jo der ha vi hip hop foreksempel masse folk som rappe om mord,voldtekt,sex og dop....den hær sangen e ikke nokka særli anderledes enn de sangan du høre på sjøll...den e bare på norsk... å så klart Esben e en gutt,det ser jo alle,,,,voksne må slutte å være så naiv å tru at alle unga har det så bra ,å ikke ser på anna enn barne tv ,å ikke høre på anna en rosa helikopter,,,,min lillebror e 6 år å høre på forferdeli musikk... Som foreksempel en sang som handle om en 1.klasse som drep en unge for å få rødmaling.....så vosne å foreldra :GROW UP!.... dere va nu ikke så mye bedre sjøll når dokker va ung... å foresten foreldran dæmmes e kjempe stolt...dæm har fådd stipent på 10.000 krona,,,pluss 15.000 krona vær fra melodi grand prix....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå