Gå til innhold

Invitere barn?

Fremhevede innlegg

Skrevet
At de ikke fikk lov til at barnevakten kunne komme inn i lokalet så hun kunne amme, høres utrolig smålig ut. Jeg skjønner ikke at du ikke greier å se det selv?

Når det gjelder omstendigheten rundt saken ellers, er vi desverre ikke tankelesere, så vi må jo nesten tolke ting ut i fra det du forteller oss.. og jeg fikk ikke akkurat mye positivt ut av dette innlegget ditt.

...og jeg må innrømme jeg har litt problemer med å forstå at noen mødre ikke forstår at noen mennesker blir veldig brydd av amming. Det går an å trekke seg litt tilbake akkurat da, og reskektere de andre rundt bordet.

Nei, dere er ikke tankelesere. Men det blir litt for dumt å bare anta utifra sin egen tolkning (noen her med god fantasi i tillegg), og bruke det imot vedkomne...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen har vel sagt at hun skal sitte foran alle og amme? Det stod at barnevakten skulle komme inn i lokalet. Jeg går ut i fra at lokalet har mer enn kun et rom? Trådstarter mente at svigerinnen måtte forlate lokalet og gå over på hotellet for å amme. Skulle likt å sett røykere gå 75 meter og over på et annet hotell for å røyke.. Poenget her er vel at det lages problemer fra trådstarters side, ut av noe som ikke burde vært noe problem.

Hva er det jeg har antatt som ikke har stått der da?

Skrevet

Til opplysning er jeg ikke trådstarter. Bare kom med denne situasjonen som et eksempel. Og hvem som skaper problemer i dette tilfellet, er det delte meninger om. Hvis de har lyst til å komme, greier de å gå til hotellet, hvor barnet faktisk har en barnevakt hos seg.

Hvis de får komme med barnet for amming så ender det med at det blir der hele kvelden, for de respekterer ikke vårt ønske. Så det med å gi lillefingeren går bare ikke. Har ikke noe med å ha all oppmerksomheten å gjøre at vi ikke vil ha småbarn, liker egentlig ikke å stå i sentrum. Vi vil ikke ha forstyrrelser, fra et barn vi vet gråter hvis hun ikke blir holdt på med hele tiden.

Bryllupet vårt er forøvrig en voksenfest, med lang middag og alkohol. Yngste middagsgjest er 14 år.

Skrevet
Ingen har vel sagt at hun skal sitte foran alle og amme? Det stod at barnevakten skulle komme inn i lokalet. Jeg går ut i fra at lokalet har mer enn kun et rom? Trådstarter mente at svigerinnen måtte forlate lokalet og gå over på hotellet for å amme. Skulle likt å sett røykere gå 75 meter og over på et annet hotell for å røyke.. Poenget her er vel at det lages problemer fra trådstarters side, ut av noe som ikke burde vært noe problem.

Hva er det jeg har antatt som ikke har stått der da?

Du skriver selv at du må tolke... Hvis man trenger flere opplysninger bør man spørre før man går til angrep. I "gifteklar" sin situasjon er det tydeligvis en laaang bakenforliggende historie som ingen her kjenner til.

Den var for øvrig ikke ment mest til deg!! Jeg skriver at "noen her har god fantasi"...

Skrevet

Tror du har misforstått hva jeg mente med ordet tolke :)

Skrevet
Ingen har vel sagt at hun skal sitte foran alle og amme? Det stod at barnevakten skulle komme inn i lokalet. Jeg går ut i fra at lokalet har mer enn kun et rom? Trådstarter mente at svigerinnen måtte forlate lokalet og gå over på hotellet for å amme. Skulle likt å sett røykere gå 75 meter og over på et annet hotell for å røyke..

Det er jo heller ikke sikkert at det er andre egnede rom i lokalet enn det hvor gjestene oppholder seg. Der vi skal ha selskapet vårt er det faktisk ikke det, uten at det er noe problem for oss da det ikke er noen aktuelle barn i den alderen uansett.

Røykere blir send ut de. Hvis man skal følge den tråden så er det kanskje greit å sende en ammende mor utendørs også? Eller 75 meter til et triveligere sted? Det er jo ikke akkurat snakk om å sende noen i utlendighet. 75 meter - det tar ikke mer enn et par minutter å gå dit engang :) Ikke forstår jeg en mor som heller vil sitte i et selskapslokale og amme enn å sitte i ro og fred på et hotellrom heller da men..

Skrevet

Jaja. Vi er alle forskjellige.

Jeg synes ikke det er spesielt delikat å se på amming, men jeg ville aldri i livet funnet på å gjøre det til et problem slik at jeg jaget moren ut for å amme ungen hver 3. time når barnevakten har mulighet til å komme med ungen. Jeg ønsker at gjestene mine skal føle seg velkomne, og sørger derfor for å tilrettelegge ting for dem, heller enn å gjøre ting vanskeligere enn det trenger å være.

Dette med at de ville tatt hele hånden hvis de fikk lillefingeren burde heller vært spesifisert i første innlegget hennes. Det er vel heller det som er problemet, enn selve ammingen.

Gjest Emera
Skrevet
Jeg har i hvert fall ikke sagt eller ment at jeg vil ha oppmerksomheten, langt derifra.

Ja, jeg glemte å skrive i innlegget at det ikke var deg som trådstarter jeg henviste til her. Det var noen lenger nedi tråden som mente at denne ettåringen kom til å ta oppmerksomhet fra bruden, og det gikk visstnok ikke an.

Skrevet
Til opplysning er jeg ikke trådstarter. Bare kom med denne situasjonen som et eksempel. Og hvem som skaper problemer i dette tilfellet, er det delte meninger om. Hvis de har lyst til å komme, greier de å gå til hotellet, hvor barnet faktisk har en barnevakt hos seg.

Hvis de får komme med barnet for amming så ender det med at det blir der hele kvelden, for de respekterer ikke vårt ønske. Så det med å gi lillefingeren går bare ikke. Har ikke noe med å ha all oppmerksomheten å gjøre at vi ikke vil ha småbarn, liker egentlig ikke å stå i sentrum. Vi vil ikke ha forstyrrelser, fra et barn vi vet gråter hvis hun ikke blir holdt på med hele tiden.

Bryllupet vårt er forøvrig en voksenfest, med lang middag og alkohol. Yngste middagsgjest er 14 år.

Hva syns du at en på 7 år kommer? jeg som er brud og tante ,ønsker at hun på 13 og han på 7 år kan komme.

Gjest Piper
Skrevet

Bryllupet deres er IKKE en voksenfest, for dere har da invitert en 14 åring. Om du ikke helt har fått med deg det, så er IKKE en 14 åring voksen. Derfor har dere ikke en voksenfest, men en fest for de dere ønsker å feire dagen med. Noe dere ikke ønsker med dette barnet, siden barnet ikke engang kan få mat under den tiden.

Dere vil rett og slett ikke legge opp noe som får disse til å føle seg velkommen, men prøver å få det til at det er deres feil alt sammen. Det er slik jeg tolker dine innlegg, for du er virkelig ikek hjelpsom mot disse menneskene. Men det må være flott å kunne gi de litt tilbake nå, siden det tross alt er deres dag.

For å si det slik, du er ikke det spor bedre enn de, og har rett og slett latt deg synke ned på deres nivå. Så nå kan du sette i gang og kritisere deg selv også, på samme måte som du kritiserer de.

Skrevet
Bryllupet deres er IKKE en voksenfest, for dere har da invitert en 14 åring. Om du ikke helt har fått med deg det, så er IKKE en 14 åring voksen. Derfor har dere ikke en voksenfest, men en fest for de dere ønsker å feire dagen med. Noe dere ikke ønsker med dette barnet, siden barnet ikke engang kan få mat under den tiden.

Dere vil rett og slett ikke legge opp noe som får disse til å føle seg velkommen, men prøver å få det til at det er deres feil alt sammen. Det er slik jeg tolker dine innlegg, for du er virkelig ikek hjelpsom mot disse menneskene. Men det må være flott å kunne gi de litt tilbake nå, siden det tross alt er deres dag.

For å si det slik, du er ikke det spor bedre enn de, og har rett og slett latt deg synke ned på deres nivå. Så nå kan du sette i gang og kritisere deg selv også, på samme måte som du kritiserer de.

:sur:

Skrevet

Disse diskusjonene om barn på bryllupsfest tar jo helt av. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at det er de som inviterer som inviterer og ikke hele resten av verden? Og nei, det er ikke automatikk i at alle barn skal få være med for alle selv om det er det for noen.

Skrevet

Hvis de er under 6 mnd synes jeg det er en selvfølge at de får være med hvis foreldrene ønsker. Men de fleste foreldrene skaffer vel barnevakt.

Gjest Gjest_MinniMus_*
Skrevet

Til dere som mener denne ettåringen bør bli invitert:

Jeg lurer litt på hvorfor en mors meninger betyr mer enn andres når det gjelder barn i bryllup.

Hvorfor betyr det at moren til barnet blir lei seg for at barnet ikke blir inkludert mer enn hensynet til brudeparet og alle de andre gjestene for øvrig?

Jeg vil tro de fleste andre gjestene setter pris på en hyggelig kveld med god mat og vin uten unødvendige støymomenter.

Endel av vennene våre har barn, og de setter pris på en kveld som kjærester uten barn og i godt selskap. Det ønsker de selv, og det tror jeg har utrolig godt av!

Jeg håper på et ordentlig svar, de som føler for å gi meg kjeft nå ber jeg heller la være.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at noen på død og liv må invitere en 1åring. Jeg har skrevet at for meg ville det vær en selvfølge. En ettåring klarer seg hos en barnevakt.

Skrevet
Disse diskusjonene om barn på bryllupsfest tar jo helt av. Hvorfor er det så vanskelig å akseptere at det er de som inviterer som inviterer og ikke hele resten av verden? Og nei, det er ikke automatikk i at alle barn skal få være med for alle selv om det er det for noen.

Hva men de to som er 7år og 13 år da? :sarkasme::forvirret:;)

Gjest lillelou
Skrevet

Hvis det var en familiefest brudeparet ønsket, ville jeg invitert barn, men sørget for at de ble sendt hjem/til barnevakt rett etter kakene var ferdig,i det minste. For de fleste gjester er det ganske slitsomt med sukkerhøye og trøtte unger som freser rundt og lager "show". Og i det festen går fra å være "hyggelig middagsselskap ++" til å være "partyparty" syns jeg man har krysset en linje hvor unger ikke hører hjemme.Heller ikke en 13åring.

Skrevet
Hva men de to som er 7år og 13 år da? :sarkasme::forvirret:;)

Det får også det enkelte brudepar avgjøre da det kommer an på hva slags feiring de har lagt opp til. Vi har et par niåringer pluss noen eldre ungdommer i vårt selskap. Der skal de to minste hjem etter kaffe og kaker. Det er fordi det passer oss og selskapet vi har lagt opp til.

Gjest Gjest_lund_*
Skrevet
Det får også det enkelte brudepar avgjøre da det kommer an på hva slags feiring de har lagt opp til. Vi har et par niåringer pluss noen eldre ungdommer i vårt selskap. Der skal de to minste hjem etter kaffe og kaker. Det er fordi det passer oss og selskapet vi har lagt opp til.

Takk for tipse

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...