Gjest MinnieMus Skrevet 7. juni 2007 #61 Skrevet 7. juni 2007 Morsom tråd Morsomt med catfight mener du?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2007 #62 Skrevet 7. juni 2007 Vi ønsket ikke andre barn i vårt bryllup. Dette var vår dag, og det var oss og våre barn som skulle være i sentrum. Det var et meget bevist valg. Vi var ikke interisert i sutrete og masete unger, som ville ødelegge vår dag. Dette ønsket ble godtatt av alle, og ingen bare TOK med seg barna sine. Alle vi hadde bedt kom, og det var ingen sure miner. Nei, EN dag i livet må det kunne være lov å ha alt fokus på seg selv. Ikke bli irritert over skriking og masing under taler og sanger. Det hadde ødelgat mye for meg....
Gifteklar:) Skrevet 7. juni 2007 #63 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er enig i at brudeparet må få legge føringene for sitt eget selskap... Min samboers bror og kone kommer ikke i vårt bryllup fordi deres 6 måneder gamle barn ikke er invitert. De hadde skaffet hotellrom 75 m unna, og barnevakt som skulle være sammen med barnet, men nektet å komme når barnevakten ikke kunne komme inn i festlokalet med barnet for at moren skulle amme osv. Det ble for langt å gå 75 m, det kunne bli dårlig vær (bryllupet er 21.07.), eller barnet kunne ha en"dårlig dag"... Og de "stoler" ikke på mobiltelefon som kommunikasjonsmiddel akkurat denne dagen. Deres avgjørelse om å ikke komme er helt grei, det er jo opp til dem. Men, de sørget for å kjefte oss opp (vi var umulige, dumme, "fjottete", vanskelige, kranglete og uvitende), når vi kom innom for å høre om de kom (svarfristen hadde gått ut). Deretter kommanderte de oss til å GÅ! Hyggelig å invitere folk til bryllupsfest... Kanskje like greit at de ikke kommer når de oppfører seg sånn mot oss.
Amadea Skrevet 7. juni 2007 #64 Skrevet 7. juni 2007 De hadde skaffet hotellrom 75 m unna, og barnevakt som skulle være sammen med barnet, men nektet å komme når barnevakten ikke kunne komme inn i festlokalet med barnet for at moren skulle amme osv. Jeg er i grunnen enig med din fremtidige svoger og svigerinne om at dere var litt kranglete og vanskelige her jeg da...
Bente:) Skrevet 7. juni 2007 #65 Skrevet 7. juni 2007 Skjønner ikke poenget jeg når noen hardnakket holder på det om å "være i sentrum"... er man ikke det som brudepar da? Uansett om det er barn eller ikke i nærheten?? Hadde det vært "brudeparets dag, vi bestemmer", da hadde vi stukket av og giftet oss! Så lenge vi velger bryllup og fest i nærmiljøet, så er det for å lage en flott dag for gjestene også! Vi tenker ihvertfall masse på hvordan vi skal lage dagen best mulig for de inviterte! Er det slik at de som er anti-unger-i-bryllup irriterer seg over hvordan en ett årings bordmanerer er eller?
Gjest Piper Skrevet 7. juni 2007 #66 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er enig i at brudeparet må få legge føringene for sitt eget selskap... Min samboers bror og kone kommer ikke i vårt bryllup fordi deres 6 måneder gamle barn ikke er invitert. De hadde skaffet hotellrom 75 m unna, og barnevakt som skulle være sammen med barnet, men nektet å komme når barnevakten ikke kunne komme inn i festlokalet med barnet for at moren skulle amme osv. Det ble for langt å gå 75 m, det kunne bli dårlig vær (bryllupet er 21.07.), eller barnet kunne ha en"dårlig dag"... Og de "stoler" ikke på mobiltelefon som kommunikasjonsmiddel akkurat denne dagen. Deres avgjørelse om å ikke komme er helt grei, det er jo opp til dem. Men, de sørget for å kjefte oss opp (vi var umulige, dumme, "fjottete", vanskelige, kranglete og uvitende), når vi kom innom for å høre om de kom (svarfristen hadde gått ut). Deretter kommanderte de oss til å GÅ! Hyggelig å invitere folk til bryllupsfest... Kanskje like greit at de ikke kommer når de oppfører seg sånn mot oss. Jeg hadde ikke giddet å si noe til dere, for klarer dere ikke å forstå noe slikt så er dere ikke akkurat noen av de mest opplyste. Forferdelig å få et lite barn inn i lokalet, for at barnet skulle få mat. Og vanskelige er bare forbokstaven, så kanskje det er like godt at de ikke kommer for å feire dagen til slike mennesker hadde jeg ikke giddet. Og på bakgrunn av noe slikt, så hadde jeg faktisk ikke giddet å tilbringe tid med noen av dere i ettertid heller.
Gifteklar:) Skrevet 7. juni 2007 #67 Skrevet 7. juni 2007 Jeg er i grunnen enig med din fremtidige svoger og svigerinne om at dere var litt kranglete og vanskelige her jeg da... Men gir det deg rett til å kjefte på noen da? Synes ikke det er voksent. Vi synes at de var litt vanskelige også, sett fra vårt ståsted. Men klarte å forholde oss rolige... Poenget er at de har all rett til å være uenig, men det går an å oppføre seg for det.
Gifteklar:) Skrevet 7. juni 2007 #68 Skrevet 7. juni 2007 Skjønner at mange er uenige i vår avgjørelse. Er mange andre forhold som er bakgrunn for vår avgjørelse også, som er vanskelige å forklare. Trodde at det å ha barn + barnepasser på hotell veldig nært, pumpe litt melk, samt være tilgjengelig (mobiltlf) kunne løse problemet. Hadde vi gitt lillefingeren, ville de tatt hele hånda.. Så det var enten eller. Jeg må få ha egne meninger om hvordan vi vil ha det i vårt bryllup uten å bli anklaget for å være uopplyst. Det tror jeg Piper vet lite om. Det er ikke akkurat sånn at bror + kone har vært så altfor samarbeidsvillige og vennlige mot oss tidligere. Det gjør vel ikke situasjonen bedre.
venus* Skrevet 7. juni 2007 #69 Skrevet 7. juni 2007 Skjønner ikke poenget jeg når noen hardnakket holder på det om å "være i sentrum"... er man ikke det som brudepar da? Uansett om det er barn eller ikke i nærheten?? Hadde det vært "brudeparets dag, vi bestemmer", da hadde vi stukket av og giftet oss! Så lenge vi velger bryllup og fest i nærmiljøet, så er det for å lage en flott dag for gjestene også! Vi tenker ihvertfall masse på hvordan vi skal lage dagen best mulig for de inviterte! Er det slik at de som er anti-unger-i-bryllup irriterer seg over hvordan en ett årings bordmanerer er eller? Oh, dette var fint å lese opp i alt det andre. Jeg forstår at bryllup ikke alltid er en familiefest nå ja. Men jeg trodde faktisk ikke familie (i hvert fall ikke søsken) ble uvenner pga bryllupet. Triste greier..
Gjest Piper Skrevet 7. juni 2007 #70 Skrevet 7. juni 2007 Skjønner at mange er uenige i vår avgjørelse. Er mange andre forhold som er bakgrunn for vår avgjørelse også, som er vanskelige å forklare. Trodde at det å ha barn + barnepasser på hotell veldig nært, pumpe litt melk, samt være tilgjengelig (mobiltlf) kunne løse problemet. Hadde vi gitt lillefingeren, ville de tatt hele hånda.. Så det var enten eller. Jeg må få ha egne meninger om hvordan vi vil ha det i vårt bryllup uten å bli anklaget for å være uopplyst. Det tror jeg Piper vet lite om. Det er ikke akkurat sånn at bror + kone har vært så altfor samarbeidsvillige og vennlige mot oss tidligere. Det gjør vel ikke situasjonen bedre. Det kunne fint løst problemet for deg, men det er ikek sikkert problemet var løst for mor til barnet. Det er faktisk ikke alle som ønsker å pumpe, når man er så nært at barnevakten bare kan stikke innom for at mor kan gi barnet mat. Men for all del, DU må jo få ha det som DU vil i DERES bryllup, og din tilkommende er helt sikkert glad til at du styrer dette løpet for han. Regner med at det er du som styrer det, siden du sier at DU vil ha egne meninger om hvordan dere vil ha det i deres bryllup. Lurer på om du hadde vært like vanskelig, om dette gjaldt din side av slekten. Og da spesielt om det var din søster det gjaldt. Men enkelte bruder må tydeligvis bruke bryllupsdagen til å ta igjen for alt grums som har vært før, og det har du tydeligvis klart. Men for all del gjør somd ere vil, men som sagt ville jeg valgt å uteblitt om jeg ikke en gang fikk amme mitt barn på stedet. Det er ikek alltid like greit å måtte stikke av fra festen, selv om hotellet bare ligger 75 meter unna. Men ok, vanskelig er dere alle sammen, så dere er en fin og lykkelig familie.
Branna Skrevet 7. juni 2007 #71 Skrevet 7. juni 2007 Vi hadde egentlig bare invitert to barn, mine to småbrødre på ni måneder og seks år, fordi vi har så mange fettere og kusiner at det ikke blir plass til så mange gjester. Det eneste søskenbarnet som i utgangspunktet ble invitert var min kjæres fetter, som er tenåring. Men så fikk to av tantene hans babyer (én fikk tvillinger, så det blir tre spedbarn til sammen), og disse er selvfølgelig inkludert, siden de er så små at de ikke kan være borte fra moren sin en hel helg (de må dra ganske langt for å komme til bryllupet). En annen grunn til at vi ikke inviterte noen andre barn, er fordi jeg har et veldig godt forhold til enkelte av dem, synes de er flotte unger, mens de andre rett og slett er ustyrlige og bråkete, lugger og skriker. Men foreldrene til disse barna må jo ikke vite at jeg synes sånn om deres unger, derfor ville det blitt urettferdig om noens barn ble invitert, mens andres ble ekskludert. Håper bare de skjønner at dette ikke gjelder små babyer, da. Noen av mine tanter og onkler kan være litt nærtagende.
Gifteklar:) Skrevet 7. juni 2007 #72 Skrevet 7. juni 2007 Piper: Unnskyld for at jeg formulerte meg litt feil. Min tilkommende er mer bestemt enn meg på dette punktet, så dette er vi enige om. Er ingen tyrann eller "bridezilla". Tror jeg avslutter diskusjonen her. Det er tydelig at du trekker litt raske konklusjoner og kanskje er mest ute etter å "ta" oss for at vi mener noe annet enn deg. Vi vet at vi har tatt den rette avgjørelsen. Innser at det var veldig dumt å komme med dette som eksempel i denne diskusjonen, siden kun vi som er involvert kjenner til situasjonen godt nok. Hadde det vært et annet par ville det gått fint å ha barnet med i bryllupet. De andre parene vi kjenner med småbarn er glade for å få en "kjærestekveld", så fikk ikke det dilemmaet. Men mener fremdeles at brudeparet må få legge føringen for sitt eget bryllup. Og ingen sure miner om noen takker nei, så lenge de gjør det på en "normal" måte.
Gjest ghj Skrevet 7. juni 2007 #73 Skrevet 7. juni 2007 Piper: Unnskyld for at jeg formulerte meg litt feil. Min tilkommende er mer bestemt enn meg på dette punktet, så dette er vi enige om. Er ingen tyrann eller "bridezilla". Tror jeg avslutter diskusjonen her. Det er tydelig at du trekker litt raske konklusjoner og kanskje er mest ute etter å "ta" oss for at vi mener noe annet enn deg. Vi vet at vi har tatt den rette avgjørelsen. Innser at det var veldig dumt å komme med dette som eksempel i denne diskusjonen, siden kun vi som er involvert kjenner til situasjonen godt nok. Hadde det vært et annet par ville det gått fint å ha barnet med i bryllupet. De andre parene vi kjenner med småbarn er glade for å få en "kjærestekveld", så fikk ikke det dilemmaet. Men mener fremdeles at brudeparet må få legge føringen for sitt eget bryllup. Og ingen sure miner om noen takker nei, så lenge de gjør det på en "normal" måte. Selv om jeg i utgangspunktet er uenig i hva du mener om barn i bryllup, så vil jeg si at du oppfører deg modent i denne tråden... Det er ikke bare bruder som er steile, vil nok si at visse andre på motsatt side også er riiiimelig svart/hvitt i tankegangen i denne tråden. Blir nesten litt flau jeg, selv om jeg egentlig er enig med den steile..
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2007 #74 Skrevet 8. juni 2007 Piper: Unnskyld for at jeg formulerte meg litt feil. Min tilkommende er mer bestemt enn meg på dette punktet, så dette er vi enige om. Er ingen tyrann eller "bridezilla". Tror jeg avslutter diskusjonen her. Det er tydelig at du trekker litt raske konklusjoner og kanskje er mest ute etter å "ta" oss for at vi mener noe annet enn deg. Vi vet at vi har tatt den rette avgjørelsen. Innser at det var veldig dumt å komme med dette som eksempel i denne diskusjonen, siden kun vi som er involvert kjenner til situasjonen godt nok. Hadde det vært et annet par ville det gått fint å ha barnet med i bryllupet. De andre parene vi kjenner med småbarn er glade for å få en "kjærestekveld", så fikk ikke det dilemmaet. Men mener fremdeles at brudeparet må få legge føringen for sitt eget bryllup. Og ingen sure miner om noen takker nei, så lenge de gjør det på en "normal" måte.
Floja Felíz Skrevet 8. juni 2007 #75 Skrevet 8. juni 2007 Jeg er i grunnen enig med din fremtidige svoger og svigerinne om at dere var litt kranglete og vanskelige her jeg da... Ja, det høres litt hardnakket ut når de faktisk hadde gjort mye for å legge til rette for at de skulle kunne komme. De har jo tross alt innstilt seg på å betale både hotellrom og barnevakt så de kunne komme og dele dagen deres med dere. Er ikke det en bra ting da? Vi regner ikke med at de to parene som har så små barn i vårt bryllup har anledning til å komme uten dem, og hvis de hadde ordnet noe slikt hadde det vært over all forventning og jeg hadde blitt kjempeglad. Menmen, hvis du synes det er verdt konflikten så skal dere selvfølgelig stå på deres.
Gjest Emera Skrevet 8. juni 2007 #76 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har aldri hatt barnet mitt med når jeg har vært gjest i bryllup, men det har vært for min egen del. Altså at jeg har kunnet kose meg uten barn for en gangs skyld. Men å nekte en ettåring å komme fordi han ville ha tatt oppmerksomhet fra selveste bruden, eller nekte en barnevakt å komme inn i festlokalet med en baby for amming, det blir for dumt. Hvor full av seg selv går det an å bli?
Kykkelikokos Skrevet 8. juni 2007 #77 Skrevet 8. juni 2007 Jeg er enig i at brudeparet må få legge føringene for sitt eget selskap... Min samboers bror og kone kommer ikke i vårt bryllup fordi deres 6 måneder gamle barn ikke er invitert. De hadde skaffet hotellrom 75 m unna, og barnevakt som skulle være sammen med barnet, men nektet å komme når barnevakten ikke kunne komme inn i festlokalet med barnet for at moren skulle amme osv. Det ble for langt å gå 75 m, det kunne bli dårlig vær (bryllupet er 21.07.), eller barnet kunne ha en"dårlig dag"... Og de "stoler" ikke på mobiltelefon som kommunikasjonsmiddel akkurat denne dagen. Deres avgjørelse om å ikke komme er helt grei, det er jo opp til dem. Men, de sørget for å kjefte oss opp (vi var umulige, dumme, "fjottete", vanskelige, kranglete og uvitende), når vi kom innom for å høre om de kom (svarfristen hadde gått ut). Deretter kommanderte de oss til å GÅ! Hyggelig å invitere folk til bryllupsfest... Kanskje like greit at de ikke kommer når de oppfører seg sånn mot oss. Jeg skjønner godt at de kjeftet, jeg. De var sikkert utrolig skuffet og såret over behandlingen de fikk. At de ikke fikk lov til at barnevakten kunne komme inn i lokalet så hun kunne amme, høres utrolig smålig ut. Jeg skjønner ikke at du ikke greier å se det selv? Når det gjelder omstendigheten rundt saken ellers, er vi desverre ikke tankelesere, så vi må jo nesten tolke ting ut i fra det du forteller oss.. og jeg fikk ikke akkurat mye positivt ut av dette innlegget ditt.
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 8. juni 2007 #78 Skrevet 8. juni 2007 Vårt bryllup var uten tvil et "voksenselskap". Her ble det servert alkohol, middagen varte flere timer, og det var dansing til langt på natt. For oss var det overhodet ikke aktuelt å invitere nieser og nevøer, og det var heller aldri noen av foreldrene deres som mente de burde bli invitert. At andre kanskje legger opp en bryllupsfest litt annerledes, hvor det er naturlig å invitere barn, er selvsagt greit, men kom ikke her og si at jeg er egoistisk for det! For øvrig har jeg til gode å være i et bryllup hvor det er barn tilstede. Selv har jeg med glede fått barnevakt når vi har vært invitert i bryllup. Og jeg har gledet meg til en kveld med fin kjole og hyggelig selskap uten å ha en baby hengende i en pupp.
Gjest MikkeMus Skrevet 8. juni 2007 #79 Skrevet 8. juni 2007 Jeg har aldri hatt barnet mitt med når jeg har vært gjest i bryllup, men det har vært for min egen del. Altså at jeg har kunnet kose meg uten barn for en gangs skyld. Men å nekte en ettåring å komme fordi han ville ha tatt oppmerksomhet fra selveste bruden, eller nekte en barnevakt å komme inn i festlokalet med en baby for amming, det blir for dumt. Hvor full av seg selv går det an å bli? Jeg har i hvert fall ikke sagt eller ment at jeg vil ha oppmerksomheten, langt derifra. Jeg vil at alle gjestene skal få like mye oppmerksomhet. Jeg vil at de som skal holde taler får oppmerksomheten når de snakker, uten at en aktiv liten krabat som løper rundt mellom bordene med en mor i hælene som sier hysj... Barn er barn, og det syns jeg de skal få være. Jeg syns ikke de hører hjemme i en sånn anledning.
Frey Skrevet 8. juni 2007 #80 Skrevet 8. juni 2007 Jeg er enig i at brudeparet må få legge føringene for sitt eget selskap... Min samboers bror og kone kommer ikke i vårt bryllup fordi deres 6 måneder gamle barn ikke er invitert. De hadde skaffet hotellrom 75 m unna, og barnevakt som skulle være sammen med barnet, men nektet å komme når barnevakten ikke kunne komme inn i festlokalet med barnet for at moren skulle amme osv. Det ble for langt å gå 75 m, det kunne bli dårlig vær (bryllupet er 21.07.), eller barnet kunne ha en"dårlig dag"... Og de "stoler" ikke på mobiltelefon som kommunikasjonsmiddel akkurat denne dagen. Deres avgjørelse om å ikke komme er helt grei, det er jo opp til dem. Men, de sørget for å kjefte oss opp (vi var umulige, dumme, "fjottete", vanskelige, kranglete og uvitende), når vi kom innom for å høre om de kom (svarfristen hadde gått ut). Deretter kommanderte de oss til å GÅ! Hyggelig å invitere folk til bryllupsfest... Kanskje like greit at de ikke kommer når de oppfører seg sånn mot oss. Jeg er helt enig med deg selv om det selvfølgelig er synd at søsken blir uvenner over noe slikt. Men når alt er så tilrettelagt som hos dere så er det ikke nødvendig å bringe barnet inn i selskapet. Jeg hadde ikke giddet å si noe til dere, for klarer dere ikke å forstå noe slikt så er dere ikke akkurat noen av de mest opplyste. Forferdelig å få et lite barn inn i lokalet, for at barnet skulle få mat. Og vanskelige er bare forbokstaven, så kanskje det er like godt at de ikke kommer for å feire dagen til slike mennesker hadde jeg ikke giddet. Og på bakgrunn av noe slikt, så hadde jeg faktisk ikke giddet å tilbringe tid med noen av dere i ettertid heller. Forstå noe slikt? Forstå at barnet har barnevakt og er rett i nærheten slik at det er kaine problem for foreldrene å sørge for barnet uten å bringe det inn i selskapet for annen grunn enn å vise det fram? Her er det jaggu ikke brudeparet som er vanskelige! Jeg skjønner godt at de kjeftet, jeg. De var sikkert utrolig skuffet og såret over behandlingen de fikk. At de ikke fikk lov til at barnevakten kunne komme inn i lokalet så hun kunne amme, høres utrolig smålig ut. Jeg skjønner ikke at du ikke greier å se det selv? Nå er det ikke alle som synes det å legge puppen ut for alles åsyn er en kurant sak da. 75 m er ikke akkurat en langdistanse å tilbakelegge for å mate ungen. Da får ungen alt den har behov for samt at brudeparet for sitt ønske om å ikke ha barn tilstede oppfyllt. Vanskeligere er det ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå