Furstina Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Jag har två barn som ska på kalas/bursdagsfest till en tvååring. Säg som exempel att jag hade tänkt att köpa en present/gåva för ca 100 kr om bara ett av barnet var bjudet. Hur hade ni gjort när båda barnen är bjudna? Köpa TVÅ gåvor för 100 kr st? Köpa EN gåva för 200 kr eller EN för 100 kr? De är inget stort problem jag är bara nyfiken på hur ni skulle ha gjort
Brukernavn Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Jeg hadde nok også gått for en for 100 tipper jeg.
Wildy Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Det er rett som det er at begge mine jenter skal i samme bursdag og da kjøper vi en gave fra begge. På skolen har foreldrene blitt enig om at gaver skal koste maks 50,-. Siden gaven er fra begge jentene kjøper jeg da en ting til rundt hundrelappen.
Gjest Elastica Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 To gaver for litt mindre enn det du pleier å gi - hvis du synes to gaver for den vanlige summen blir for mye.
jomfrua Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Jag har två barn som ska på kalas/bursdagsfest till en tvååring. Säg som exempel att jag hade tänkt att köpa en present/gåva för ca 100 kr om bara ett av barnet var bjudet. Hur hade ni gjort när båda barnen är bjudna? Köpa TVÅ gåvor för 100 kr st? Köpa EN gåva för 200 kr eller EN för 100 kr? De är inget stort problem jag är bara nyfiken på hur ni skulle ha gjort For det første så hadde jeg glemt hele verdien (disse 100 kronene som alle voksne her er helt opphengt i). Jeg har nemlig erfaring med at små barn, det de blir mest glad for - er det mest glorete og puslete......... det er sikkert en erfaring jeg ikke er alene om. Det handler ikke om penger. Bestemmer man seg for å kjøpe noe ordentlig (klær f.eks. så bruker man penger) - bestemmer man seg for å kjøpe gledeleke......så finner man noe veldig billig. Poenget er vel å glede bursdagsbarnet. Dessuten så føler jeg at nær familie får dyrere presanger enn andre venneri periferien. Jeg har to barn som er ganske jevnaldrene. Det er viktig at begge barna har noe å gi og få følelsen av å gi gave........det er min priortet ovenfor mine barn. Dette gitte barnet er 2 år........... to glorete gledeleker hadde gjort susen for bursdagsbarnet. Men jeg føler her inne at den største trusselen for å glede ett barn med billig gave er de voksne rundt her som er så pris og verdi bevisste - og det er virkelig ett tankekors!!
CeeCee Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 To gaver for litt mindre enn det du pleier å gi - hvis du synes to gaver for den vanlige summen blir for mye. Enig, jeg kunne kjøpt to gaver for 50,- pr. stk., men det var ikke et alternativ i hovedinnlegget.
CeeCee Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 For det første så hadde jeg glemt hele verdien (disse 100 kronene som alle voksne her er helt opphengt i). Jeg har nemlig erfaring med at små barn, det de blir mest glad for - er det mest glorete og puslete......... det er sikkert en erfaring jeg ikke er alene om. Det handler ikke om penger. Bestemmer man seg for å kjøpe noe ordentlig (klær f.eks. så bruker man penger) - bestemmer man seg for å kjøpe gledeleke......så finner man noe veldig billig. Poenget er vel å glede bursdagsbarnet. Dessuten så føler jeg at nær familie får dyrere presanger enn andre venneri periferien. Jeg har to barn som er ganske jevnaldrene. Det er viktig at begge barna har noe å gi og få følelsen av å gi gave........det er min priortet ovenfor mine barn. Dette gitte barnet er 2 år........... to glorete gledeleker hadde gjort susen for bursdagsbarnet. Men jeg føler her inne at den største trusselen for å glede ett barn med billig gave er de voksne rundt her som er så pris og verdi bevisste - og det er virkelig ett tankekors!! Jeg tror jeg hadde fått problemer med å finne noe billig, "glorete" juggel til en 2-åring. Det meste man får som er billig er ikke egnet for barn under tre år pga. smådeler osv. Hadde nok kunne funnet en ball, badeleker e.l. da, og håpet h*n ble glad for det.
Furstina Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. juni 2007 Beloppet på 100 kr var bara ett exempel. Jag brukar sätta 100 kr som en riktlinje eller maxgräns för mig själv när jag är ute och letar efter pressenter till barnens vänner. Vad slutsumman blir är inte så viktigt (för mig), det är vad barnet får. Jag vill köpa något som gläder barnet, gärna något pedagogiskt (en bok, leklera, ett puzzel eller liknande). Undran var egentligen så som: Köpa EN gåva eller TVÅ? Ska jag köpa dubbelt (en dyrare present eller två) så mycket eftersom det är två barn?
CeeCee Skrevet 1. juni 2007 #13 Skrevet 1. juni 2007 Beloppet på 100 kr var bara ett exempel. Jag brukar sätta 100 kr som en riktlinje eller maxgräns för mig själv när jag är ute och letar efter pressenter till barnens vänner. Vad slutsumman blir är inte så viktigt (för mig), det är vad barnet får. Jag vill köpa något som gläder barnet, gärna något pedagogiskt (en bok, leklera, ett puzzel eller liknande). Undran var egentligen så som: Köpa EN gåva eller TVÅ? Ska jag köpa dubbelt (en dyrare present eller två) så mycket eftersom det är två barn? Jeg hadde kjøpt to gaver dersom jeg hadde funnet to ting som tilsammen hadde kostet det beløpet jeg hadde avsatt, slik at begge hadde fått overlevert en gave. Som sagt tidligere er det ikke lett å finne noe til 50 kr. til en toåring. Hadde jeg ikke funnet noe hadde jeg kjøpt en gave til til 100 kr. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er, men er det ene barnet veldig lite kan det jo hende de ikke bryr seg så mye om selve overleveringen av gaven, så da kan kanskje den eldste få overlevere den? To gaver betyr jo også to bursdagskort, og de koster jo også penger....
Kykkelikokos Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 Jeg ville kjøpt én gave. Trossalt er det snakk om en 2åring, som ikke vil bite seg merke i om hun/han én eller to gaver. Han/hun får helt sikkert nok gaver utenom
CeeCee Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 Jeg ville kjøpt én gave. Trossalt er det snakk om en 2åring, som ikke vil bite seg merke i om hun/han én eller to gaver. Han/hun får helt sikkert nok gaver utenom Det har du nok helt rett i, men hva med barnet/ barna som skal gi gaven? Det er noe i det å lære barna gleden ved å gi andre noe ala "Den største gleden en kan ha, er å gjøre andre glad." Dersom barna begge er store nok til å forstå den gleden synes jeg begge skal få gi noe.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. juni 2007 #17 Skrevet 1. juni 2007 Det har du nok helt rett i, men hva med barnet/ barna som skal gi gaven? Det er noe i det å lære barna gleden ved å gi andre noe ala "Den største gleden en kan ha, er å gjøre andre glad." Dersom barna begge er store nok til å forstå den gleden synes jeg begge skal få gi noe. Signerer! Hadde tenkt å si akkurat det samme: det er viktig for barna som gir også. Jeg har selv to barn som av og til inviteres i samme selskap. De har SELVFØLGELIG med seg hver sin gave. I selskaper vi arrangerer selv har jeg opplevd begge deler: en litt større gave fra søsken sammen eller to gaver (en fra hver). Tror det er jevt for barn å gi en gave som er fra seg, så jeg kjøper alltid en gave fra hver. Og de er gjerne med og bestemmer. Prisen varierer derfor litt:-)
Furstina Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #18 Skrevet 1. juni 2007 Det löste sig i butiken Det blev ett puzzel på 6 bitar för ca 50 kr och en bok för att lära färger för 80. Inte att pengarna var det viktiga här - det var att hitta en bra gåva. Och jag gillar puzzel men 50 kr tyckte jag för lite. Jeg hadde kjøpt to gaver dersom jeg hadde funnet to ting som tilsammen hadde kostet det beløpet jeg hadde avsatt, slik at begge hadde fått overlevert en gave. Som sagt tidligere er det ikke lett å finne noe til 50 kr. til en toåring. Hadde jeg ikke funnet noe hadde jeg kjøpt en gave til til 100 kr. Nå vet jeg ikke hvor gamle barna dine er, men er det ene barnet veldig lite kan det jo hende de ikke bryr seg så mye om selve overleveringen av gaven, så da kan kanskje den eldste få overlevere den? To gaver betyr jo også to bursdagskort, og de koster jo også penger.... Jag brukar inte köpa födelsedagskort. Ibland skriver jag bara namn och "til-fra" direkt på paketet efter som kort brukar försvinna. Eller använder ett fint vanligt postkort. Det har du nok helt rett i, men hva med barnet/ barna som skal gi gaven? Det er noe i det å lære barna gleden ved å gi andre noe ala "Den største gleden en kan ha, er å gjøre andre glad." Dersom barna begge er store nok til å forstå den gleden synes jeg begge skal få gi noe. DET var ett bra argument för TVÅ gåvor. Det ska jag komma ihåg framöver. Lillasyster är ju bara 7 månader så för hennes del märker hon nog inte av paketöverlämningen. Jag gör det dock enkelt för föräldrarna och barnet som ska öppna många paket och slår in båda sakerna i samma paket. Två saker från två barn till ett födelsedagsbarn. Tack för fina inspel och tankar.
CeeCee Skrevet 1. juni 2007 #19 Skrevet 1. juni 2007 Det löste sig i butiken Det blev ett puzzel på 6 bitar för ca 50 kr och en bok för att lära färger för 80. Inte att pengarna var det viktiga här - det var att hitta en bra gåva. Och jag gillar puzzel men 50 kr tyckte jag för lite. Jag brukar inte köpa födelsedagskort. Ibland skriver jag bara namn och "til-fra" direkt på paketet efter som kort brukar försvinna. Eller använder ett fint vanligt postkort. Smart å bruke vanlige postkort! Skal prøve å huske det til neste gang Det er så mange fine! DET var ett bra argument för TVÅ gåvor. Det ska jag komma ihåg framöver. Lillasyster är ju bara 7 månader så för hennes del märker hon nog inte av paketöverlämningen. Da tror jeg ikke lillesøster får med seg så mye nei.. Hehe! Jag gör det dock enkelt för föräldrarna och barnet som ska öppna många paket och slår in båda sakerna i samma paket. Två saker från två barn till ett födelsedagsbarn. Tack för fina inspel och tankar.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2007 #20 Skrevet 1. juni 2007 Eg hadde kjøpt to gaver dersom mine barna mine skulle i selskap. Det er ei glede for barnet å gi gava også. Trur nok at dersom vi berre hadde med ei gåve, så hadde den som ikkje fekk overrekke gåva blitt skuffa. Her vi bur pleier vi å gi barna gaver for ca kr. 70,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå