Kitsune Skrevet 1. juni 2007 #1 Skrevet 1. juni 2007 Skjønner ikke hvorfor. Er det noen som kan forklare meg hvorfor man gjør dette? Det høres jo absolutt ut som noe engelsk/amerikansk..
Kitsune Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2007 Fant forklaringen, den var jo ok. Men strengt tatt er det jo ingen tradisjon her på berget. Bare trengte å vite hvorfor folk "stresset" med å finne disse tingene. Penny er jo ikke norsk valuta, akkurat. Da bruker jeg heller tiden min på å stresse med andre ting, kanskje lage en egen familietradisjon som mine døtre/sønner i fremtiden kan få? Det ville jeg syntes var fint!
Malama Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Det ER amerikansk/engelsk, og sånnsett ikke en norsk tradisjon... Jeg er usikker på om jeg skal gjøre det eller ei. Jeg HAR noe nytt (kjolen bl.a) og noe gammelt (arvet perleøredobber av mamma som jeg skal bruke) og noe lånt (låner nrudekrona mamma heklet da hun skulle gifte seg) men ikke noe blått da. (dvs, min forlover ble "instruert" på ene brudekjolebutikken vi var om at hennes oppgave er å skaffe meg et blått strømpebånd, så det dukker kanskje opp) Men, jeg har ingen penny eller sixpence, og er høyst usikker på om jeg har lyst til å gå omkring med en mynt i skoen hele dagen selv om jeg skulle klare å oppdrive en (eller, så har jeg vel lest at man likegjerne bruker en norsk femtiøring?) Jeg er ikke overtroisk, så det ville i så fall bare vært for gøy da. For egentlig liker jeg jo det det står for. Noe gammelt for å minnes, noe nytt for det nye livet etc.
Gjest Veronica Mars Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 (endret) Edit: det burde vel ligge i den andre tråden... Endret 1. juni 2007 av Veronica Mars
Malama Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Vet ikke helt om jeg skal gjøre det ennå, kanskje bare for gøy. Tenkte å låne mammas blå safirøredobber, men man skal jo helst låne fra noen som har vært lykkelig gift, og hun har jo vært skilt to ganger. Kjolen er ny, så det er jo ordnet. Men hvis ikke de øredobbene er gamle vet jeg sannelig ikke hva jeg skulle bruke i stedet. Har en gullklokke jeg arvet fra mormor, men siden jeg skal ha mye sølvfarvet på meg passer det kanskje ikke helt. Hmm... Hehe, ja, låne fra lykkelig gift er vel egentlig noe av poenget ja. (men hun kan jo ha vært MIDLERTIDIG LYKKELIG gift i en periode før hun bøe skilt? ) Mine foreldre har vært lykkelig gift i 32 år en ukes tid før jeg gifter meg, så jeg tenker å låne av mamma kvalifiserer. Men si meg: Alle som ønsker å gjennomføre dette: Hva gjør dere med en penge i skoen? Hva er poenget med å imprtere en skikk fra utlandet om man dropper den siste av fem linjer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå