Gå til innhold

Forlater bryllupet mitt i middagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare si det ..For en Familie Jeg ..Bruden har..

Jeg har en Søster som vil ha med seg mannen sin på bryllupet-greit nok ..han er bedt.. men først vill han ikke -men nå har hun overtalt han til å være med..

Men så skal han på jobb.. vill ikke ta seg fri.

Da må de reise seg opp mitt under middagen og dra.. ikke koselig..Har sagt fra at jeg syntes dette er veldig sårene og merkelig av henne-men da får jeg til svar at -er det ikke bedre at vi ser deg gift enn ikke å komme i hele tatt-lurer nå på det?

men det jeg lurer på nå er om jeg skal spørre om de kan dra føre middagen-det er 1400kr kuveren-men det er jeg ikke villig til å spandere på henne når de skal bare ha halvparten av maten..litt kip her..he he

Det ar bare min familie som ikke ligger over på stedet vi skal gifte oss..Men resterende gjester og venner er der..litt sårende det der..

bare 8dager igjen til bryllupet..Kansje er det nerver som setter inn ..men hva mener dere..

Bire

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Klart det er sårende, men jeg hadde ikke giddet å bry meg hvis det er slik de er.

Skrevet

Synes jo det er merkelig å legge opp til å gå midt under middagen...

Det naturlige valget hadde vel vært at han kom i kirken, og hun dro alene i middagen og var der under hele middagen. Du er jo tross alt søstra hennes... Skulle tro hun kunne ta seg sammen såpass....

Skjønner at du blir lei deg... :troest:

Gjest TuttaCalcutta
Skrevet

Må søsteren din reise da? Dårlig gjort av henne det der. Men jeg hadde nok ikke bedt henne om å betale for seg...

Skrevet

Dårlig gjort av søstra di. Jeg mener at du bare lar de kjøre sitt løp, la de gå når de føler for det, men ikke be de om å gå før middagen. Da er det de som "dummer seg ut" overfor hans familie og deres venner. Vær overbærende, så ser det så mye bedre ut for dere.

Skrevet
Dårlig gjort av søstra di. Jeg mener at du bare lar de kjøre sitt løp, la de gå når de føler for det, men ikke be de om å gå før middagen. Da er det de som "dummer seg ut" overfor hans familie og deres venner. Vær overbærende, så ser det så mye bedre ut for dere.

Jeg hadde tenkt til å nevne det føre festen da..he he at de bryter opp når vi andre går tilbords..

Det er faktiskt 1400 pr snute-det er vel litt mye å betale for forettene.. ikke middagen og dessert og kake..da betaler vi 2800kr for to forretter ..neiiii-- litt dyr den da he he..

Bire

Skrevet

Søsken eller ikke søsken. Jeg hadde faktisk sagt at hvis dere ikke bryr dere mer enn å dra etter forretten kan dere la være og komme i det hele tatt.

Skrevet
Synes jo det er merkelig å legge opp til å gå midt under middagen...

Det naturlige valget hadde vel vært at han kom i kirken, og hun dro alene i middagen og var der under hele middagen. Du er jo tross alt søstra hennes... Skulle tro hun kunne ta seg sammen såpass....

Skjønner at du blir lei deg... :troest:

Signerer denne!

Synes godt du kan si ifra. Har jo også litt å si for bordplasseringen.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er faktiskt 1400 pr snute-det er vel litt mye å betale for forettene.. ikke middagen og dessert og kake..da betaler vi 2800kr for to forretter ..neiiii-- litt dyr den da he he..

Bire

Selvom det er en del penger, så er det vel alikevel en relative beskjeden sum i forhold til hele budsjette deres?

Skrevet

Sett de på enden. Jeg satt ved siden av en som måtte gå midt i middagen en gang, og det var kjedelig å bli sittende alene.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor HUN må gå fordi HAN skal på jobb?

Det naturlige ville være, som andre har nevnt, at han er med i kirka, og hun går alene til middag/fest, ettersom han må jobbe.

Skrevet

Det naturlige ville være, som andre har nevnt, at han er med i kirka, og hun går alene til middag/fest, ettersom han må jobbe.

Enig i dette.

Skrevet

Uff, det kommer til å se trasig ut med en tom plass ved bordet.. Enig i hva Malama sier, må virkelig HUN gå for at han skal på jobb??

Skrevet

Eh, faktisk kanskje to tomme plasser ved bordet!

Gjest Gjest
Skrevet

Helt enig i dette. Men er vel liten vits i å diskutere det siden de tydligvis har bestemt seg...

Skrevet

Det med prisen er en ting, men det kan hende dere kan få betale for bare forrett med drikke til 2 personer.

Argumentet hennes om at det er bedre at hun er med for å se du blir gift holder ikke akkurat vann. Hun kan fint se deg bli gift, for det skjer i kirken. Men det er respektløst å gå fordi mannen hennes ikke vil ta seg fri.

Om han ikke vil være med er vel det OK, men jeg syns hun kan vise såpass respekt og bli for din sin skyld.

For ikke å tenke på de gjestene som blir sittende ved tomme stoler resten av middagen.

Skrevet

Skikkelig dårlig gjort av søsteren din! Jeg skjønner heller ikke hvorfor hun ikke kan være igjen i bryllupet selv om mannen skal på jobb? Jeg hadde aldri forlatt min brors bryllup fordi min mann måtte jobbe.

Syns også egentlig at din søster da kunne tenke litt på at dere betaler i dyre dommer for middagene og finne en bedre løsning selv.

Skrevet

Jeg hadde ikke spandert 2 bordplasser, bordkort, program, osv til 2 stk som har tenkt til å gå midt i middagen.

Det går rett og slett ikke an. De kan ikke komme å forvente å få forrett for så å reise seg og gå.

Føler med deg i dilemmaet, hadde en del rare oppførsler i bryllupet mitt også som jeg ble veldig sliten av.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg hadde ikke spandert 2 bordplasser, bordkort, program, osv til 2 stk som har tenkt til å gå midt i middagen.

Det går rett og slett ikke an. De kan ikke komme å forvente å få forrett for så å reise seg og gå.

Føler med deg i dilemmaet, hadde en del rare oppførsler i bryllupet mitt også som jeg ble veldig sliten av.

Jeg ser ikke dette poenget med penger, det er da virkellig bare en dråpe i "bryllups budsjett havet". Men det er utrolig frekk av dem å bare stikke innom til mat, stikker man kun innom så drar man etter kirken.

Plasser dem ved enden av bordet så slipper dere at det blir tomt etter dem.

Skrevet
Jeg ser ikke dette poenget med penger, det er da virkellig bare en dråpe i "bryllups budsjett havet". Men det er utrolig frekk av dem å bare stikke innom til mat, stikker man kun innom så drar man etter kirken.

Plasser dem ved enden av bordet så slipper dere at det blir tomt etter dem.

Hvis man skulle tenkt sånn om alt..

"Hva så om buketten koster 1000,- kr mer, det blir jo dyrt uansett!"

"Hva så om skoene mine ble litt dyre, alt er jo dyrt uansett!"

Osv, osv..

Det er sikkert ikke pengene som er problemet her.

Jeg skjønnner henne godt jeg. Hvis broren min hadde sagt at han kom til å reise seg å gå midt i middagen fordi kjæresten hans skulle jobbe, så tror jeg nesten jeg hadde bedt han om å bli hjemme! For meg tyder det på at gjestene ikke egentlig har så veldig lyst til å være der i utgangspunktet, og jeg har ihvertfall ikke lyst til å bruke 2500,- på folk som ikke har lyst til å komme, og som i tillegg går halvveis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...