Gjest gjest mucca Skrevet 1. juni 2007 #1 Del Skrevet 1. juni 2007 Heia! Jeg er ansatt i en statlig etat hvor det er bestemt at mitt arbeidsfelt/område skal flyttes til Oslo på lengre sikt. Det skal gjøres ved vacanser (ledig stilling etter ansatte som slutter). Jeg har arbeidssted på en helt annen kant av landet og det er ikke aktuelt for meg å flytte til Oslo. For tiden er vi to ansatte her på kontoret som jobber med samme arbeidsområde, men hvis en av oss slutter, så vil de flytte den ledige stillingen til Oslo hvor leder har kontorsted (vi har fjernledelse). Har jeg da grunn til å frykte at min stilling kan tvangsflyttes til Oslo?? fordi man ønsker å samle arbeidsfeltet på samme kontorsted. Denne situasjonen med fjernledelse er et resultat av en omorganisering i etaten, inntil nå har jeg hatt min leder på stedet. Det med fjernledelse blir en utfordring og jeg ser ikke bort ifra at min kollega finner seg en annen jobb om et par år. Jeg er veldig bekymret for om jeg kan risikere at min stilling da blir tvangsflyttet til Oslo Jeg trives utrolig godt i denne etaten og det blir fullstendig krise hvis jeg står uten jobb om et par år!! Vet dere noe om hva som er vanlig praksis i staten når det gjelder tvangsflytting for kun en enkelt stilling ???(vi kjenner jo alle til tvangsflyttingen av sjøfartsdirektoratet blant annet), ikke en masseflytt av stillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleLy Skrevet 3. juni 2007 #2 Del Skrevet 3. juni 2007 Jeg vet ikke så mye om problemstillingen, men det finnes sikkert informasjon fra fornyings- og administrasjonsdepartementet for eksempel.. de har blant annet en veileder om omdanning av statlige selskaper.. det blir muligens noe litt annet.. men det var vel FAD som var ansvarlige da alle etatene ble flyttet/desentralisert for et par år tilbake med Norman i spissen? Så mulig det er informasjon å finne fra den gang?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå