^me^ Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Kjøreplan: 0900-0945: Frokost med forlovere 1000-1130: Frisørtime: husk tiara og å ha klær som ikke må over hodet 1200-1330: Sminking og påkledning sammen med forlovere (Husk å ta bilder) 1430-1445: Siste finpuss, forlover sjekker at kysten er klar, møte pappa 1500-16.00: Vielse 15.45-16.00: vi mingler litt utforbi kirken og drar sammen i forskjellige biler til destinasjonen. 16.30-18.00: vi tar bilder med fotografen utforbi destinasjonen, først alene så med familie og forlovere 16.30-18.00: Gjestene serveres champagne, mocell og snacks, gjestebok og bordplan legges frem 18.00: pakkeåpning 18.30: Toastmaster ber gjestene gå til bords - ønsker gjestene velkommen 19.00-21.00: Middagen serveres 21.00: taler, toastmaster informerer om hva som skjer videre 21.30: desserten settes på bordet 22.00: strekke på beina - pause 22.30 : Første dans og avtagelse av strømpebånd, musikken begynner 23.00 : Kaffe avec, kake serveres. 0100 : vi stikker 02.00: slutt noe vi bør gjøre annerledes? fotografen blir med oss til destinasjon og toastmaster er oxo spillemann..
♥Mirella♥ Skrevet 1. juni 2007 #2 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har ikke vært i mange bryllup, så jeg er ingen ekspert, men jeg skal svare likevel, om ikke annet for å dytte deg opp igjen;) Først noen spm: Hva skal dere gjøre mellom 13.30 og 14.30? Blir det mange gjester/mange taler? Jeg fikk nemlig litt følelsen av at festen blir over før den har begynt når middagen serveres så sent...? Men kommer som sagt an på størrelsen på bryllupet. En annen ting er at jeg ville begynt pakkeåpningen litt tidligere, kan ta litt tid å få system i det ser jeg for meg.. Kanskje kl 17?
kathrine79 Skrevet 1. juni 2007 #3 Skrevet 1. juni 2007 Er det vanlig at brudeparet åpner gavene selv? Vi har i hvert fall alliert oss med gaveåpnere som gjør dette mens vi er hos fotograf. Så tar det ikke så lang tid fra vielse til middag...
♥Mirella♥ Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Er det vanlig at brudeparet åpner gavene selv? Vi har i hvert fall alliert oss med gaveåpnere som gjør dette mens vi er hos fotograf. Så tar det ikke så lang tid fra vielse til middag... Vet ikke om det var til meg eller TS, men det er nok vanlig med sånne gaveåpnere. Jeg tenkte kanskje bare de som får oppgaven kunne få en halvtime til sjampis og snacks sammen de andre gjestene før de begynner på gavene...
kathrine79 Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Vet ikke om det var til meg eller TS, men det er nok vanlig med sånne gaveåpnere. Jeg tenkte kanskje bare de som får oppgaven kunne få en halvtime til sjampis og snacks sammen de andre gjestene før de begynner på gavene... Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok. Så de skal nok rekke å nyte velkomstdrink når vi har ankommet de også Viktig at gjestene venter så kort tid som mulig syns jeg.
Rosalie Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok. Så de skal nok rekke å nyte velkomstdrink når vi har ankommet de også Viktig at gjestene venter så kort tid som mulig syns jeg. Jeg har vært gaveåpner i bryllup selv. Vi var tre stykker, og vi jobbet fort sammenhengende i de 2.5 timene vi hadde til disposisjon fra vi kom til lokalet og til middagen begynte. Da var vi ikke helt ferdige.
♥Mirella♥ Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok. Så de skal nok rekke å nyte velkomstdrink når vi har ankommet de også Viktig at gjestene venter så kort tid som mulig syns jeg. Men de skulle jo til fotograf 16.30, hva mener du? At pakkeåpnerene skal begynne 16.30 og ta velkomstdrink etter at de er ferdige?
kathrine79 Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har vært gaveåpner i bryllup selv. Vi var tre stykker, og vi jobbet fort sammenhengende i de 2.5 timene vi hadde til disposisjon fra vi kom til lokalet og til middagen begynte. Da var vi ikke helt ferdige. Mange gjester? La merke til i forrige bryllup vi var i var det 90 gjester, og 2 gaveåpnere. De brukte 1,5 time...
Chiquita Skrevet 1. juni 2007 #9 Skrevet 1. juni 2007 Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok. Det kan faktisk ta mye lengre tid dersom man skal gjøre det ordentlig. Det å "rive av papiret" blir jo litt overdrevet. I bryllup blir ting gjerne gjort med litt stil. Jeg ville latt pakkeåpnerene starte med en gang de/dere ankommer destinasjonen. Så slipper de stress i allefall... For det tar tid for å få gjort dette "idiotsikkert" og ordentlig
Rosalie Skrevet 1. juni 2007 #10 Skrevet 1. juni 2007 Mange gjester? La merke til i forrige bryllup vi var i var det 90 gjester, og 2 gaveåpnere. De brukte 1,5 time... Tja... 110, kanskje..? Men mye gaver. Også en god del gaver fra "utenforstående". Og slikt kan man ikke gardere seg mot. I tillegg til at gaveesker etc. skulle tas vare på, slik at man hadde noe å pakke gavene i, slik at de ikke ble ødelagte på vei fra lokale og hjem til brudeparet. I et annet bryllup jeg var i i fjor, var det mulig å levere gaver kvelden før bryllupet, og dette pakket da brudens foreldre opp og registrerte. Men gaveåpnerne hadde nok å gjøre allikevel - de brukte nok et par timer tre stykker...
kathrine79 Skrevet 1. juni 2007 #11 Skrevet 1. juni 2007 Det kan faktisk ta mye lengre tid dersom man skal gjøre det ordentlig. Det å "rive av papiret" blir jo litt overdrevet. I bryllup blir ting gjerne gjort med litt stil. Jeg ville latt pakkeåpnerene starte med en gang de/dere ankommer destinasjonen. Så slipper de stress i allefall... For det tar tid for å få gjort dette "idiotsikkert" og ordentlig Mente selvfølgelig ikke "rive av papir" bokstavlig. Men det blir litt annerledes enn på julaften for eksempel, når man gjerne titter litt på gavene, og takker for den hvis den man har fått den av er tilstede. Har ikke tenkt å holde igjen gaveåpnerene, de kjører sitt eget løp. Til TS: ut i fra dette er vel en halv time med gaveåpning litt lite...
kathrine79 Skrevet 1. juni 2007 #12 Skrevet 1. juni 2007 Men de skulle jo til fotograf 16.30, hva mener du? At pakkeåpnerene skal begynne 16.30 og ta velkomstdrink etter at de er ferdige? Jeg bestemmer ikke kjøreplanen til TS, den må de legge opp selv. Jeg bare sier hva jeg syns, det var det TS ba om :icon_smile:
^me^ Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2007 det med gaveåpning og slik blir INGEN problem skjønner dere uanz..vi blir bare 22 stk i bryllupet. vi skal bare ha nærmeste familie siden det er så få gaver da, så klarer vi nokk og pakke opp alt selv.. ellers?
Pasha Skrevet 1. juni 2007 #14 Skrevet 1. juni 2007 skal dere ikke ha noen taler under middagen? men alle etter?
Rosalie Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 det med gaveåpning og slik blir INGEN problem skjønner dere uanz..vi blir bare 22 stk i bryllupet. vi skal bare ha nærmeste familie siden det er så få gaver da, så klarer vi nokk og pakke opp alt selv.. ellers? Oki, da var vel ikke det noe problem, nei.
^me^ Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #16 Skrevet 1. juni 2007 skal dere ikke ha noen taler under middagen? men alle etter? er ikke så glad i og bli avbrutt midt i middagen mange ganger..vi skal ha koldtbord å da går gjestene fra bordet et par ganger og og fyller på tallerkenene sine... bedre og ha en tid for festligheter og taler og slik etter middagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå