Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøreplan:

0900-0945: Frokost med forlovere

1000-1130: Frisørtime: husk tiara og å ha klær som ikke må over hodet

1200-1330: Sminking og påkledning sammen med forlovere (Husk å ta bilder)

1430-1445: Siste finpuss, forlover sjekker at kysten er klar, møte pappa

1500-16.00: Vielse

15.45-16.00: vi mingler litt utforbi kirken og drar sammen i forskjellige biler til destinasjonen.

16.30-18.00: vi tar bilder med fotografen utforbi destinasjonen, først alene så med familie og forlovere

16.30-18.00: Gjestene serveres champagne, mocell og snacks, gjestebok og bordplan legges frem

18.00: pakkeåpning

18.30: Toastmaster ber gjestene gå til bords - ønsker gjestene velkommen

19.00-21.00: Middagen serveres

21.00: taler, toastmaster informerer om hva som skjer videre

21.30: desserten settes på bordet

22.00: strekke på beina - pause

22.30 : Første dans og avtagelse av strømpebånd, musikken begynner

23.00 : Kaffe avec, kake serveres.

0100 : vi stikker

02.00: slutt

noe vi bør gjøre annerledes?

fotografen blir med oss til destinasjon og toastmaster er oxo spillemann..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært i mange bryllup, så jeg er ingen ekspert, men jeg skal svare likevel, om ikke annet for å dytte deg opp igjen;)

Først noen spm:

Hva skal dere gjøre mellom 13.30 og 14.30?

Blir det mange gjester/mange taler?

Jeg fikk nemlig litt følelsen av at festen blir over før den har begynt når middagen serveres så sent...? Men kommer som sagt an på størrelsen på bryllupet.

En annen ting er at jeg ville begynt pakkeåpningen litt tidligere, kan ta litt tid å få system i det ser jeg for meg.. Kanskje kl 17?

Skrevet

Er det vanlig at brudeparet åpner gavene selv?

Vi har i hvert fall alliert oss med gaveåpnere som gjør dette mens vi er hos fotograf.

Så tar det ikke så lang tid fra vielse til middag...

Skrevet
Er det vanlig at brudeparet åpner gavene selv?

Vi har i hvert fall alliert oss med gaveåpnere som gjør dette mens vi er hos fotograf.

Så tar det ikke så lang tid fra vielse til middag...

Vet ikke om det var til meg eller TS, men det er nok vanlig med sånne gaveåpnere. Jeg tenkte kanskje bare de som får oppgaven kunne få en halvtime til sjampis og snacks sammen de andre gjestene før de begynner på gavene... :forvirra:

Skrevet
Vet ikke om det var til meg eller TS, men det er nok vanlig med sånne gaveåpnere. Jeg tenkte kanskje bare de som får oppgaven kunne få en halvtime til sjampis og snacks sammen de andre gjestene før de begynner på gavene... :forvirra:

Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok.

Så de skal nok rekke å nyte velkomstdrink når vi har ankommet de også ;)

Viktig at gjestene venter så kort tid som mulig syns jeg.

Skrevet
Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok.

Så de skal nok rekke å nyte velkomstdrink når vi har ankommet de også ;)

Viktig at gjestene venter så kort tid som mulig syns jeg.

Jeg har vært gaveåpner i bryllup selv. Vi var tre stykker, og vi jobbet fort sammenhengende i de 2.5 timene vi hadde til disposisjon fra vi kom til lokalet og til middagen begynte. Da var vi ikke helt ferdige.

Skrevet
Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok.

Så de skal nok rekke å nyte velkomstdrink når vi har ankommet de også ;)

Viktig at gjestene venter så kort tid som mulig syns jeg.

Men de skulle jo til fotograf 16.30, hva mener du? At pakkeåpnerene skal begynne 16.30 og ta velkomstdrink etter at de er ferdige?

Skrevet
Jeg har vært gaveåpner i bryllup selv. Vi var tre stykker, og vi jobbet fort sammenhengende i de 2.5 timene vi hadde til disposisjon fra vi kom til lokalet og til middagen begynte. Da var vi ikke helt ferdige.

Mange gjester?

La merke til i forrige bryllup vi var i var det 90 gjester, og 2 gaveåpnere. De brukte 1,5 time...

Skrevet
Fotografen tar 1-1,5 time, og regner ikke med at det tar lenger tid enn det for å rive papiret av gavene og registrere hva fra hvem i en bok.

Det kan faktisk ta mye lengre tid dersom man skal gjøre det ordentlig.

Det å "rive av papiret" blir jo litt overdrevet.

I bryllup blir ting gjerne gjort med litt stil.

Jeg ville latt pakkeåpnerene starte med en gang de/dere ankommer destinasjonen.

Så slipper de stress i allefall...

For det tar tid for å få gjort dette "idiotsikkert" og ordentlig

Skrevet
Mange gjester?

La merke til i forrige bryllup vi var i var det 90 gjester, og 2 gaveåpnere. De brukte 1,5 time...

Tja... 110, kanskje..? Men mye gaver. Også en god del gaver fra "utenforstående". Og slikt kan man ikke gardere seg mot. I tillegg til at gaveesker etc. skulle tas vare på, slik at man hadde noe å pakke gavene i, slik at de ikke ble ødelagte på vei fra lokale og hjem til brudeparet.

I et annet bryllup jeg var i i fjor, var det mulig å levere gaver kvelden før bryllupet, og dette pakket da brudens foreldre opp og registrerte. Men gaveåpnerne hadde nok å gjøre allikevel - de brukte nok et par timer tre stykker...

Skrevet
Det kan faktisk ta mye lengre tid dersom man skal gjøre det ordentlig.

Det å "rive av papiret" blir jo litt overdrevet.

I bryllup blir ting gjerne gjort med litt stil.

Jeg ville latt pakkeåpnerene starte med en gang de/dere ankommer destinasjonen.

Så slipper de stress i allefall...

For det tar tid for å få gjort dette "idiotsikkert" og ordentlig

Mente selvfølgelig ikke "rive av papir" bokstavlig.

Men det blir litt annerledes enn på julaften for eksempel, når man gjerne titter litt på gavene, og takker for den hvis den man har fått den av er tilstede.

Har ikke tenkt å holde igjen gaveåpnerene, de kjører sitt eget løp.

Til TS: ut i fra dette er vel en halv time med gaveåpning litt lite... :sjenert:

Skrevet
Men de skulle jo til fotograf 16.30, hva mener du? At pakkeåpnerene skal begynne 16.30 og ta velkomstdrink etter at de er ferdige?

Jeg bestemmer ikke kjøreplanen til TS, den må de legge opp selv.

Jeg bare sier hva jeg syns, det var det TS ba om :icon_smile:

Skrevet

det med gaveåpning og slik blir INGEN problem skjønner dere uanz..vi blir bare 22 stk i bryllupet.

vi skal bare ha nærmeste familie :)

siden det er så få gaver da, så klarer vi nokk og pakke opp alt selv..

ellers?

Skrevet

skal dere ikke ha noen taler under middagen?

men alle etter?

Skrevet
det med gaveåpning og slik blir INGEN problem skjønner dere uanz..vi blir bare 22 stk i bryllupet.

vi skal bare ha nærmeste familie :)

siden det er så få gaver da, så klarer vi nokk og pakke opp alt selv..

ellers?

Oki, da var vel ikke det noe problem, nei. :ler:

Skrevet
skal dere ikke ha noen taler under middagen?

men alle etter?

er ikke så glad i og bli avbrutt midt i middagen mange ganger..vi skal ha koldtbord å da går gjestene fra bordet et par ganger og og fyller på tallerkenene sine...

bedre og ha en tid for festligheter og taler og slik etter middagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...