Gå til innhold

mit kjære barn


Gjest gotthard

Anbefalte innlegg

Gjest gotthard

maser så utrolig om jeg ikke snart skal få meg en kjæreste.

hun kommer med ideer om hvordan , kommer det ei venninde på besøk begynner hun og mase om vi skal gifte oss og få barn osv.

hennes mor spør ofte ungen om ikke pappa skal få en kjæreste snart og slikt.

jeg prøver og forklare ungen om at jeg ikke bare kan be ei bli kjæresten min , at jeg ikke er sikker på om jeg vil ha kjæreste og at når man er voksen så må man se an lit før man gifter seg og slikt , men hun forstår ikke helt dette.

i dag hadde vi en liten krangel om tv titting , mit i krangelen sier hun " du vil jo ikke få en kjæreste en gang du jo , derfor får ikke jeg noen bror som kan bo hoss meg jeg da"(mor har ny unge som bor sammen med mor)

blei tom for argumenter ei lita stønn da egentlig , prøvde igjen den gammle regla om hvordan voksne gjør slikt men trur egentli ikke det gikk helt inn...

noen råd på veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan bare le jeg... unger finner på mye rart!

Men jeg antar at ungen tar opp dette fordi moren har ny kjæreste og har fått en bror inn i huset. Slike ting opptar jo gjerne unger. Og deres verden er så mye enklere enn vår.

Jeg synes at du kan fortsette å forklare ungen at dette ikke er så enkelt jeg. Kanskje du kan ta det opp med moren også, slik at hun kan hjelpe deg å forklare det?

Har desverre ikke andre råd til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...Ja det er ikke lett...

Hvor gammel er hun ??

Det eneste du kan gjøre er å snakke med henne,

la henne forstå at du skjønner hva hun mener samtidig

som du forteller henne realiteten av dette :wink:

Jeg har selv en kamerat som er i samme situsajon..

Har vært slik i 10 år..hehe..

Men de har en humoristisk måte å se dette på nå da,

og jenta er såpass stor nå at hun forstår..

Barna spør nå om alt, og jeg mener man skal svare

på alt...Og aldri si bare fordi at... også ikke nå mer...

Men gi dem en begrunnelse på det de lurer på..

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kanskje datteren din tror du er ensom, og vil at du også skal ha noen å være glad i, og være sammen med når hun er hos mor? Uansett, hun er i en alder der "kirsten giftekniv" og slike spørsmål dukker opp :P

Fortsett å forklar henne livets realiteter på en skånsom måte.

Men ikke si som min ex gjorde til vårt barn, at "jeg har jo deg å være sammen med". Dette førte til store samvittighetskvaler hos en 4 åring som trodde pappan satt alene og savnet henne når hun ikke var der :(

Hilsen Alida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

den beste ideen hennes var når hu ba meg kjøpe cowboyklær.

"ta på deg cowboy klær og dra på en klesbutikk , der er det mange mammar og om de smiler når de ser deg så er de forelska i deg" :hoho::ler: :D

har prøvd og forklare både voksent og barnslig , men hun vil så gjerne at jeg skal få en kjæreste .

trur ikke det er pga hu mener jeg er ensom , er vel heller at hun savner en mor trur jeg da hun ikke har så mye kontakt med sin egen mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Stakkars liten :(

Kanskje hun ikke føler seg velkommen hos mor, ikke som endel av familie der, og håper på at du kan lage en slik familie hos dere :oops: Der hun kan være et fullverdig familiemedlem?

Mange barn synes samværsforeldrenes hjem er rosenrøde når samvær foregår sjeldent.

Klem fra Alida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hehe - måtte smile litt jeg også ja. Du får melde deg inn i AFFO og blir med på noen av de mange turene de arrangerer, så ser dattern din at du ikke er alene om å være alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...