Bentebent Skrevet 9. mars 2003 #1 Del Skrevet 9. mars 2003 Kjæresten min har i løpet av de siste to dagene fått et rødt utslett på albuene, hendene, magen og litt i ansiktet. Utslettet er i form av røde prikker noen plasser, og store røde områder andre plasser. Det klør litt, men er ikke så veldig vondt. Bare når genseren gneger mot området. Er det noen som vet hva dette kan være? Bør han dra til lege, eller finnes det noen salver han kan få reseptfritt? Bentebent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2003 #2 Del Skrevet 9. mars 2003 Av reseptfrie salver kan han prøve Hydrokortison. Dersom det ikke gir seg bør han nok oppsøke lege. Da kan han få sterkere salve og finne ut nærmere hva det er. Dette bør i alle fall tas på alvor. Jeg hadde et søskenbarn som plutselig ble full av psoriasis på kroppen, han måtte på sykehus for å få fiksa det. Dette er bare et eksempel på hva som kan skje...men følg med i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 10. mars 2003 #3 Del Skrevet 10. mars 2003 Har han kanskje hatt atopisk eksem som barn? Dette kan enkelte ganger blusse opp igjen når man er eldre. Det gjorde det litt hos meg. På apoteket får du kjøpt 1% hydrokortisonkrem reseptfritt. Det høres derimot som om han trenger noe sterkere. Jeg fikk resept på 3% krem som heter Flutivate (tror jeg). I tillegg bør han bruke en ekstra fet krem (f.eks. Locobase - fåes også på apoteket) fordi slik eksem gjerne oppstår fordi huden er for tørr. (Noe den fort kan bli om vinteren). Ta en tur til legen, så blir det nok fort bedre. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 10. mars 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 10. mars 2003 Takk for svar. Han har ikke hatt noe eksem tidligere, og huden virker ikke spesielt tørr, men han skal prøve å komme inn til legen. Det ser litt ut som psoriasis, bare uten skorpene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 16. mars 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 16. mars 2003 Det viste seg å være elveblest. Det gikk over med litt syrtec og alo vera salve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå