Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg og barna s far har eneomsorg for hvert vårt barn. jeg tjener ca 240 000 i året, og han tjener ca 350 000 i året. Skal han betale meg bidrag....hvor mye, noen som raskt regner ut slikt...prøvde på nav sine sider...men ga opp..
rangi Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Hvis dere har delt omsorg for to felles barn skal ingen av dere betale barnebidrag.
Gjest lillebøll Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Det spørs jo på mange ting. Hvor gamle barna er, egen inntekt på barn, hvor mye hver har barna osv..
Gjest allium Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Hvis dere har delt omsorg for to felles barn skal ingen av dere betale barnebidrag. Jo, det kan det godt hende at de skal. De skal betale bidrag til hverandre. Hvis det ene bidraget blir høyere, kan man avtale at bare den ene betaler mellomlegget. Jeg ser ikke problemet med å bruke navs bidragsveileder. Det er bare å taste inn inntekter og samværsmengde, så skulle bidraget komme ut. En gang pr. barn.
Far til 2 Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Jo, det kan det godt hende at de skal. De skal betale bidrag til hverandre. Hvis det ene bidraget blir høyere, kan man avtale at bare den ene betaler mellomlegget. Jeg ser ikke problemet med å bruke navs bidragsveileder. Det er bare å taste inn inntekter og samværsmengde, så skulle bidraget komme ut. En gang pr. barn. Enig med allium. Foreldrene "betaler bidrag til hverandre", me det kan avtales private avtaler som kjører over dette. Og NAV's bidragsveileder gir et helt vgreit overslag tror jeg. Ulempen er at en må bruke den 2 ganger istedenfor 1 for å få frem bidragets størrelse.
rangi Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Min samboer har to barn med sin ekskone, og de har delt omsorg. En uke hos hver av foreldrene, og eldste er folkeregistrert på mor, yngste på far. Det er stor forskjell på inntekten deres, men ingen av dem betaler bidrag til hverandre. Mor får barnetrydg for eldste, far for yngste osv.
Helen Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg og eksen min har delt omsorg 50/50 hver. Vi betaler ikke bidrag til hverandre selv om jeg vet at han tjener en god del mer enn meg. Siden faren er alene har sønnen vår adressen sin hos far hele tiden så han får skatteklasse 2, jeg er gift og har barn med min mann så jeg har ingen skattemessige fordeler derfor lar jeg far ha de. (Vanligvis har barna da adressa ett år hos hver av foreldrene.) Vi får begge to barnetrygd, han fullt mens jeg har halv pga at jeg har mann og barn med han.
Gjest allium Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Det er jo ingen som sier at man MÅ følge reglene til NAV. Man kan gjerne avtale noe annet. Men ber man NAV om bidragsfastsettelse, får begge bidrag til hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå