Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken modell bruker du, og hvor fornøyd er du?

:perebrus: i bytte mot erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har Braun Silkepil og er veldig fornøyd med den. :)

Skrevet

Venner du deg til smerten etterhvert? Går det kjempesakte sånn at den napper ut ett og ett hår, eller "høvler" man liksom over?

Skrevet

Ja, man blir litt nummen etter hvert. Jeg synes ikke det er vondt i det hele tatt da, nesten så det er godt (som å klø seg når man klør hehe), mens andre synes det gjør så vondt at de ikke greier. kanskje lurt å prøve en venninnes epilator først? Så du ikke gjør et bomkjøp mener jeg...

Går over relativt raskt, bruker vel ca 3. min på hver legg.

Skrevet

Har desverre ingen venninner som er tøffe nok, men har til gjengjeld kjente i elektrobutikker så kan få til en god pris, så taper ikke så voldsomt mye i det minste.

Hvordan er det i forhold til voksing? Både i forhold til smerten og til hastigheten?

Hvor lang tid tar det før håret vokser ut igjen egentlig? Har den braun silkepil sånn isdings som skal lindre smerten? Er det bare tøys og tull? :ler:

Jeg har allerede bestemt meg for å kjøpe, har bare ikke bestemt modell enda, og så er jeg jo helt grønn på dette her, så hjelper å høre litt erfaringer!

Skrevet

Det er ikke kjølehode på den. Fulgte med en sånn vott til å legge i fryseren, men det gjorde bare mer vondt med den mener nå jeg, så den har jeg kastet. Smerten er vel omtrent som med voksing, kommer an på hvor hårsår du er hehe. Det blir forresten mindre vondt for hver gang, sånn som med brynnapping.

Det tar like lang tid før håret vokser ut som med voksing. Trenger ikke epilere oftere enn annen hver uke for å holde det pent (men jeg er lys da).

Voks er noe klin synes jeg, epilering er mye enklere og "rensligere". Og så er det en engangskostnad. :-D

Ellers viktig å strekke huden godt der du holder på, og å smøre huden etterpå.

Skrevet

Jeg har Panasonic ES2044. Den funker :)

Skrevet

Jeg har også Braun Silk Epil, synes den er veldig bra. Gjorde ganske vondt i starten, men nå går det helt fint. Har samme erfaring med den isvotten som Hu i Svingen, den hjalp ikke noe særlig..

Med den epilatoren følger det også med forskjellige "hoder", en med litt mindre pinsetter for nybegynnere og en for de litt mer erfarne.

(får jeg :perebrus: nå? :sjenert: )

Skrevet (endret)
(får jeg :perebrus: nå? :sjenert: )

Hehe, SELVFØLGELIG!!!

:perebrus: :perebrus: :perebrus: :perebrus: :perebrus: til alle!! Og det er mer der de kommer fra, so keep'em coming! :)

Hvorfor gjorde det mer vondt med isvott? :klø:

Endret av Rainbow Brite
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, de første gangene er det ganske vondt. Veldig vondt vil jeg si faktisk. Leggene mine var røde i noen dager etter første gang. (Nå har jeg mørke og relativt kraftige hår...) Særlig bak på leggene husker jeg det var vondt!

MEN! Ikke gi opp. Etter å ha brukt den en del ganger gjør det ikke vondt lenger. Ikke behagelig akkurat, men definitivt ikke vondt! Jeg epilerer gjerne 1 gang i uken da hårene vokser i ulike faser.

HUsk at etterhvert gjør det mindre vondt fordi det ikke er like mange hår!

Husk å skrubbe huden ca dagen før og jevnlig ellers for å hindre inngrodde hår. (men det er jo ikke noe større problem enn med barbering...)

Jeg har silk epil smooth, braun!

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor gjorde det mer vondt med isvott? :klø:

Det gjør sikkert mer vondt fordi huden trekker seg sammen når den blir kald, dermed blir 'hårgangene' eller hva jeg skal kalle dem, trangere og håret sitter mer fast. Jeg synes det er best å epilere etter dusjen, for da er huden mer 'avslappet'.

Skrevet (endret)

Braun her også.

Du kan holde :perebrus: for deg selv. I drive ;)

Endret av Alou
Skrevet (endret)
Braun her også.

Du kan holde :perebrus: for deg selv. I drive ;)

Jeg fører alkoholfri :perebrus: også! ;) (og valgfritt innhold for den saks skyld :ler: )

Men er det ikke meningen at isdingsen kommer ETTER nappingen?

Best å epilere etter å dusjet altså, bør man ha tatt peeling på forhånd også da, eller blir det litt too much for huden på en gang? Men huden er jo litt klam etter å ha vært i dusjen da, man bør kanskje vente litt?

:sjenert:

Endret av Rainbow Brite
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg fører alkoholfri :perebrus: også! ;) (og valgfritt innhold for den saks skyld :ler: )

Men er det ikke meningen at isdingsen kommer ETTER nappingen?

Best å epilere etter å dusjet altså, bør man ha tatt peeling på forhånd også da, eller blir det litt too much for huden på en gang? Men huden er jo litt klam etter å ha vært i dusjen da, man bør kanskje vente litt?

:sjenert:

Ja, der sier du noe, det tenkte jeg ikke på. Jeg bare gikk ut fra at isvotten skulle brukes først, jeg har en mindre fancy sak fra Philips som jeg ikke husker navnet på, som det ikke følger isvott med :)

Ja, huden er småklam etter dusjen, men jeg synes det funker best da uansett. Men det er sikkert en smakssak.

Skrevet (endret)

Denne har jeg http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...s%3Dnb%26sa%3DN

Det var ikke akkurat behagelig å bruke den første gangen, men det var ikke så fælt at jeg ikke greide det. Synes det er en helt grei måte å bli kvitt hår på, jeg:) Eneste er at jeg må gå over flere ganger for å få med alt, ellers står det igjen ett hår her og der.

Ei venninne av meg syntes derimot det var så grufullt vondt å bruke epilator (lånte min) at hun ikke greide det ... og hun har født ... vet at det sikkert er en annen smerte, men likevel

Endret av Knøttet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...