Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har sett på en leil til 8500, den er stor og strøken og ligger rett ved der jeg vil bo. men tør jeg ut med 8500,- ???!

Hadde tenkt meg mer i gaten 6000-7000.

har en liten jobb hvor jeg tjener ca 4000 i mnd (før skatt)

jeg bør vel ha adresse hos moren og faren min først, for en mellomstasjon.

jeg bor med eksen nå, men skal flytte ut. har ikke så mange midler tildepositum heller før vi får solgt leil.

hjelp meg

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest- ts
Skrevet

jeg er helt enig med deg. jeg vil ikke bo meg ihjel. men denne var perfekt på mange måter.

Jeg regnet litt på det nå, og det kan bli trangt ja.

jeg har ikke begynt å søke om overgangsstønad enda.

men det kan jeg vel bare søke om nå, men da må jeg vel vise til at jeg bor et annet sted først (?)

er ikke helt sikker på hva jeg får, siden jeg også har en jobb. trives veldig godt på denne jobben foressten og håper å fortsette med det. men det blir ikke mer enn jeg klarer.

Jeg vil jo helst ikke oppi den summen, men denne var så perfekt i både beliggenhet og alt.

det dukker ikke opp så mange i det området heller. men jeg får bare lete litt videre.

noen fler som har en kommentar?

Skrevet

Hvis du får full overgangsstønad kan det jo hende (til tross for jobben din) at du får bostøtte. Har du undersøkt det?

Gjest Gjest
Skrevet

Vanlig overgangsstønad er på 9.600,- pr måned. Den reduseres med 40 øre for hver krone man tjener utenom, så med en inntekt på 4.000,- vil man få ca 8.000,- i overgangsstønad. Så kommer dobbel barnetrygd på 1.940,- i tillegg, og evt barnebidrag eller bidragsforskudd. Og stønad til barnetilsyn, som utgjør 67% av utgiftene man har til dette.

Jeg leier for 4.300,- pr måned, og det er hva jeg klarer med omtrent samme økonomien som du beskriver.

Skrevet

Ikke dobbel barnetryd,men utvidet, altså en ekstra. Om man har 2 barn får man ikke barnetrygd for 4 liksom.

Du kan også søke om bostøtte hos husbanken når du har fått fast plass å bo.

jeg leier et hus hvor jeg betaler 3800, det er det hva jeg greier. Men jeg har ikke hatt jobb i tillegg heller da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...