Gjest jente22 Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Bare lurte på en ting: Har du satt deg inn i hvilke kosmetikk- merker som tester på dyr? Slutter du å kjøpe et merke, om du veit at det er testet på dyr? Jeg føler nemlig at det er så mange som bare "lukker øynene" for dette problemet, eller, jeg VEIT at det er mange som gjør det... Hvorfor?? Forsøk på dyr foregår jo på helt grusomme måter, og når det gjelder sminke o.l. så er det jo strengt tatt ikke nødvendig...det er flere sminkemerker som ikke er testet på dyr. F.eks. nivea, clarins og bodyshop. Hvordan kan mennesker klare å bare "lukke øynene" for dette? Bryr de seg ikke? Huff, nei, det er altfor få i dagens samfunn som virkelig bryr seg....føler at de fleste bare er opptatt av seg selv og sitt eget ego jeg; "så lenge JEG ser bra ut" osv.... Er du en av dem? Hvorfor?
Gjest Gjest_mina_* Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Body Shop tester ikke sine produkter på dyr, men de bruker da jaggu ingredienser/stoffer som er testet på dyr...
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Aldri. Bruker for det meste mineralsminke og dr hauschka pga at jeg føler meg noenlunde trygg på at de har en ok praksis der.
Tabris Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Overhodet ikke. Nå bruker jeg ikke sminke lenger, men passer på å kjøpe hygieneprodukter og lignende som ikke har blitt testet på dyr.
Lola83 Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Så lenge man spiser kjøtt fra et dyr som har blitt drept så kan man bruke make up som har blitt testet på dyr også. Det er min mening ang. saken
Tabris Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Så lenge man spiser kjøtt fra et dyr som har blitt drept så kan man bruke make up som har blitt testet på dyr også. Det er min mening ang. saken Jeg er egentlig dypt uenig i dette, og vil være så frekk at jeg vil påstå det høres mer ut som en ansvarsfraskrivelse enn et gjennomtenkt argument. Det er en forskjell på å bruke dyr til mat, og å la dyr gå gjennom smertefulle og unødvendige forsøk for at vi skal få noe så unyttig og unødvendig som sminke. Når det er sagt, så synes jeg både forsøksdyr og husdyr lever under så forferdelige forhold at jeg hverken spiser kjøtt eller kjøper sminke fra dem.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Så lenge man spiser kjøtt fra et dyr som har blitt drept så kan man bruke make up som har blitt testet på dyr også. Det er min mening ang. saken Det synst jeg blir litt rart å si. Ett dyr som brukest i forsk lider noe sinnsykt, og må leve med skadene den blir påført lenge etterpå. Her er noen bilder som viser tilstanden til de stakkars dyrene som blir testet på(sterke bilder). rotte rotte2 ape Og det finnes mange flere der de kom fra!
ehv61 Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Aldri i verden.Får jeg greie på at noe er testet på dyr,blir jeg helt kvalm. jeg er 100%sikker på at sminke og hudpleien jeg bruker IKKE er testet på dyr.
Gjest StockDama Skrevet 31. mai 2007 #9 Skrevet 31. mai 2007 har nok sminke som er testet på dyr, men det er relativt gammel sminke...øyenskygger og slikt, det nye byttes ut i mer "dyrevennlige" produkter.
Gjest Meep Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Så lenge man spiser kjøtt fra et dyr som har blitt drept så kan man bruke make up som har blitt testet på dyr også. Det er min mening ang. saken Det blir for dumt. Skal man spise kjøtt så har man ikke noe valg, da må man spise kjøtt som er fra døde dyr. Men når de kommer til sminke og hygiene-produkter så finnes det masse på markedet som ikke er testet på dyr, her har du et valg! Ren ansvarsfraskrivelse. Selv prøver jeg så godt jeg kan å bare kjøpe produkter som ikke er testet på dyr. Forøvrig spiser jeg ikke annet kjøtt enn sjømat heller.
Gjest Frysepulver Skrevet 31. mai 2007 #11 Skrevet 31. mai 2007 Hvem er det som ikke tester på dyr da? Vet stort sett bare om Body Shop jeg... Bruker kun ett produkt derfra, resten er Chanel, Christian Dior, Clinique osv.
Gjest Meep Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 dyretesting.no Gå inn her, klikk på det første punktet i listen og klikk på linken i testen som kommer opp, så får du opp en liste over produkter du bør og ikke bør bruke
Gjest Frysepulver Skrevet 31. mai 2007 #13 Skrevet 31. mai 2007 dyretesting.no Gå inn her, klikk på det første punktet i listen og klikk på linken i testen som kommer opp, så får du opp en liste over produkter du bør og ikke bør bruke Det står "Disse produsentene må vi gå ut fra at tester på dyr" Hva baserer de sine antakelser på?
Liskat Skrevet 31. mai 2007 #14 Skrevet 31. mai 2007 Jeg bruker tydeligvis noen merker som tester på dyr.
Tabris Skrevet 1. juni 2007 #15 Skrevet 1. juni 2007 Det står "Disse produsentene må vi gå ut fra at tester på dyr" Hva baserer de sine antakelser på? De sender ut spørreskjema til alle bedriftene som står listet opp, hvor de skal svare på hvorvidt de tester på dyr, eller om deres underleverandører gjør det. De som ikke har svart på skjemaet setter de som "må vi gå ut fra" - hvis jeg har forsått det riktig.
Gjest Catwoman Skrevet 1. juni 2007 #16 Skrevet 1. juni 2007 Også de som har svart tilstrekkelig - og som unngår spørsmål som går på produkttesting. Om de ikke har noe å skjule burde det vel ikke være noe problem å svare heller? Men det kan jo også være noen av de på den gule listen faktisk er helt ok.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2007 #17 Skrevet 1. juni 2007 Ja, jeg bruker kosmetikk som er testet på dyr, og det gjør meg ingenting. Jeg synes f.eks. det er verre med klær som er sydd av barnearbeidere som jobber på luselønn og uten sosiale goder.
Hobgoblin Skrevet 1. juni 2007 #18 Skrevet 1. juni 2007 Jeg forsøker å unngå produkter testet på dyr, og klarer det med ett unntak: Jeg liker så godt L'Oreal-mascara... Men skal ta meg sammen, og teste mascara fra flere merker som ikke tester også.
Lola83 Skrevet 1. juni 2007 #19 Skrevet 1. juni 2007 Jeg forsøker å unngå produkter testet på dyr, og klarer det med ett unntak: Jeg liker så godt L'Oreal-mascara... Men skal ta meg sammen, og teste mascara fra flere merker som ikke tester også. Må dere gi dere folkens, dere torturerer dyr hele dagen, haha, bare dere ser det ikke. Bare du setter rumpa di ned i sofaen så torturerer du og dreper millioner med dyr..for og ikke snakke om når du legger deg i sengen. Herregud, så lite opplyste folk er. Skaff dere National Gegraphic og begynn og følg litt med i verden.
Mediocre Skrevet 1. juni 2007 #20 Skrevet 1. juni 2007 Må dere gi dere folkens, dere torturerer dyr hele dagen, haha, bare dere ser det ikke. Bare du setter rumpa di ned i sofaen så torturerer du og dreper millioner med dyr..for og ikke snakke om når du legger deg i sengen. Herregud, så lite opplyste folk er. Skaff dere National Gegraphic og begynn og følg litt med i verden. Det var jo en riktig så bastant påstand må jeg si.. Vil påstå det er forskjell på å ta livet av dyr for så å bruke dem til noe (mat) , og torturere dem mens de er i live.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå