Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du. For det første: du er selvfølgelig hjertelig velkommen til å poste her selvom du er hankjønn :)

Jeg må si at det som utenforstående er vanskelig å sette seg inn i hva som egentlig har hendt, hvorfor hun oppfører seg som hun gjør. Vet det ikke er dette du håper å høre, men personlig synes jeg det høres ut som om hun ikke er interessert. Kanskje hun fikk litt panikk de gangene du ville snakke ut, at hun var redd for å såre deg, evt. ville unngå konfrontasjon, og derfor følte at det var enklere å være avvisende. Uansett grunn har hun oppført seg umodent og respektløst ovenfor deg ved ikke å ville snakke med deg når du har følt behov for det.

Til syvende og sist er det jo ingen andre en henne som kan gi deg svar på hvorfor ting er blitt som de har blitt. Håper hun tar til vettet og snakker ordentlig med deg.

Skrevet

At hun ikke er intressert er vel det jeg har tatt utgangspunkt i, og det jeg får ta utgangspunkt i fremover.

Mye av grunnen til at jeg er så frustrert over dette er at hun to/tre måneder før dette begynte å skje fortalte meg det at hun hadde følelser for meg, men at det ikke passet nå. Men hun ville at vi skulle være nære venner slik at hun kunne bli godt kjent med meg. Da hadde hun vel kjent meg i 2/3 måneder. Så alt dette startet vel etter ca 5/6 måneder. Selvfølgelig at hun hadde følelser for meg den gangen er jo ingen forpliktelse til å inngå i noe forhold. Såpass forstår jeg. Men når man er med hverandre så godt som hver dag, og det er underforstått at det er gjensidige følelser involvert, så syntes jeg det er utrolig frustrerende å bli sperret ute. Hele greia bunner vel ut i at etter et halvt år ville jeg ha mer enn bare vennskap. Etter så lang tid begynner man å bli følelsesmessig knyttet. Samtidig som jeg forstod at jeg ikke kunne tvinge henne til gå inn i et forhold. Så jeg ville ha litt avstand, litt rom, men det førte bare til en masse rot som jeg ikke har vært i stand til å håndtere.

Jeg vet det ikke er særlig mer råd man kan gi , jeg svarer vel mest fordi det er greit å få satt litt ord på ting

Gjest Gjest
Skrevet

Vanskelig, men hun virker ikke interessert. Sorry. Du kan prøve å vise henne hva du har skrevet her nå, men jeg tror dama er trist fordi hun på en måte savner deg, men hun har gått videre. Du må også glemme, men vær helt ærlig, først. Et brev, kanskje?

Vet ikke hvem av dere som er kort-tenkte, men noen ganger går forhold i dass.

Gjest Gjest
Skrevet
At hun ikke er intressert er vel det jeg har tatt utgangspunkt i, og det jeg får ta utgangspunkt i fremover.

Mye av grunnen til at jeg er så frustrert over dette er at hun to/tre måneder før dette begynte å skje fortalte meg det at hun hadde følelser for meg, men at det ikke passet nå. Men hun ville at vi skulle være nære venner slik at hun kunne bli godt kjent med meg. Da hadde hun vel kjent meg i 2/3 måneder. Så alt dette startet vel etter ca 5/6 måneder. Selvfølgelig at hun hadde følelser for meg den gangen er jo ingen forpliktelse til å inngå i noe forhold. Såpass forstår jeg. Men når man er med hverandre så godt som hver dag, og det er underforstått at det er gjensidige følelser involvert, så syntes jeg det er utrolig frustrerende å bli sperret ute. Hele greia bunner vel ut i at etter et halvt år ville jeg ha mer enn bare vennskap. Etter så lang tid begynner man å bli følelsesmessig knyttet. Samtidig som jeg forstod at jeg ikke kunne tvinge henne til gå inn i et forhold. Så jeg ville ha litt avstand, litt rom, men det førte bare til en masse rot som jeg ikke har vært i stand til å håndtere.

Jeg vet det ikke er særlig mer råd man kan gi , jeg svarer vel mest fordi det er greit å få satt litt ord på ting

Du kan jo lese litt om manipulering og manipulasjonsteknikker, så kan du lese litt om personlighetsforstyrrelser, f.eks borderline.

Forstyrrelser som handler om å påføre andre ens egne uhåndterbare følelser mm.

Eller kom deg vekk, og vær glad du ikke er gift eller har barn med henne.

Beskrivelsen din passer bra på en manipulerende persson det vil være svært vanskeligt, om ikke umuligt å ha et stabilt forhold til.

Alt du sier tyder på at hun ikke er i stand til å ha varige og stabile forhold.

Sjekker du med hennes venner finner du kanskje et mønster av ustabilitet.

Skrevet

:hallo:

For meg så virker det som denne dama har lyst til å "bruke" deg når det passer henne...Hun gir deg blanda signaler når dere tilbringer mye tid sammen og på en måte har følelser for hverandre som du skriver. Og at hun ikke vil prate med deg når du føler det er viktig for å finne ut av hvor dere står hen...

Jeg ville muligens bare gått videre nå...Du har sendt brev og forklart deg og fått ut noe av det du sitter inne med, men når dere er i samme rom etter dette og hun er totalt overlegen deg, da ville jeg tolket det som over.

Det er jo hun som skal ta kontakt med deg, når det er du som har sendt henne brev, synes nå jeg da.

Håper du finner ut av dette, ikke morsomt med slike situasjoner.

Lykke til.

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Mange ganger kan det være svært smigrende å ha en person nær seg som gir en positiv oppmerksomhet og som har sterke følelser for en. Det er vel ingen tvil om at dere hadde god kjemi og at hun likte deg svært godt -spørsmålet blir jo heller på hvilken måte hun liker deg. Ser for meg ut som hun likte å ha deg litt på gress; dvs hun likte å deg rundt seg, likte å ha muligheten for at det kunne bli noe, men var egentlig ikke interessert nok til at det skulle bli noe. Hun vet nok godt hvor landet ligger og vet nok at du hadde følelser for henne. Når du har gjort dette klart for henne bør hun også være voksen nok til å forstå at et så nært forhold som dere hadde ikke var et bra sted for deg å være ettersom du ville mer og hun tydeligvis ikke ville.

Slik jeg ser det har du prøvd å forklare hvor landet ligger. Du har gitt henne muligheten flere ganger til å komme deg i møte og du har brukt de fleste tenkelige kanaler for å få henne i tale. Du har sparket ballen over på hennes banehalvdel, og det er opp til henne hva hun vil gjøre med den; fortsette spillet eller avslutte. Når hun ikke velger å ta kontakt, selv når dere er i samme rom er det enten en måte å avslutte spillet på eller en manipulerende måte å tukle med tankene dine på. Hadde hun hatt noen genuin interesse av å etablere et forhold med deg tror jeg hun hadde tatt kontakt. Du har gitt henne mer enn nok av muligheter. Hadde jeg vært i dine sko ville jeg gått videre og forsøkt å legge det bak meg. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...