Sarke Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg skal i navnefest til min nevø. Hva er aktuelle gaver? Jeg er helt blank på ideer....
Gjest _Leela_ Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Pleier å gi samme type gave som jeg ville gitt i en dåp jeg. Min niese fikk et gullhjerte med navnet gravert inn (var faktisk ikke så ille dyrt). Så typiske gaver er vel smykker, tallerken med sølvskje, rammer med påskrift det første smil ol, smykkeskrin, sånne søte skrin til den første tanna, innramma bilder, penger, bøker (pent innbudne bøker feks med eventyr). Det jeg prøver og tenke på er at den lille skal ha glede av det litt i ettertid også.
Sarke Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2007 Hva ville dere ha tenkt om å få et kort hvor det står at det nå blir plantet 6 trær i Kenya som skal hjelpe menneskene som lever der? Er det en ok gave? Samfunnsnyttig i hvert fall. Og miljømessig en god ting. Vet foreldrene er opptatt av slikt.
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2007 #5 Skrevet 1. juni 2007 Vi har ofte gitt sekk i dåps-/navnedagsgave. Minste størrelsen til Haglöfs, Bergans el. Det vil han ha glede av i mange år, uansett om han begynner i barnehage eller ikke.
Annie Skrevet 1. juni 2007 #6 Skrevet 1. juni 2007 Hva ville dere ha tenkt om å få et kort hvor det står at det nå blir plantet 6 trær i Kenya som skal hjelpe menneskene som lever der? Er det en ok gave? Samfunnsnyttig i hvert fall. Og miljømessig en god ting. Vet foreldrene er opptatt av slikt. JEg ville nok ikke gitt det til noen, men om foreldrene er opptatt av sånne ting så hvorfor ikke? Jeg hadde nok kjøpt en "dåpsgave".
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2007 #7 Skrevet 1. juni 2007 Hva ville dere ha tenkt om å få et kort hvor det står at det nå blir plantet 6 trær i Kenya som skal hjelpe menneskene som lever der? Er det en ok gave? Samfunnsnyttig i hvert fall. Og miljømessig en god ting. Vet foreldrene er opptatt av slikt. Jeg hadde ikke gitt dette, men hva med et medlemskap i Skiforeningen, turistforeningen el. hvis du ikke vil gi en ting.
Gjest Skrevet 1. juni 2007 #8 Skrevet 1. juni 2007 Hvis foreldrene ville blitt glade for en tre gave så gir du dem det. Sånn som jeg ville blitt mye mer glad hvis noen ga penger til dyrebeskyttelsen enn og gi meg gaver som bare blir lagt bort og glemt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå