LadyInRed Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 jeg har kun vært til gu en gang, hos fastlegen for noen år siden. det var kun en standard undersøkelse, jeg hadde ingen problemer. da tok hun en celleprøve, og sjekket med hånden at alt var ok. har på forumet lest at mange tar innvendig ultralyd ved GU, det ble ikke gjort på meg. nå er det tid for ny undersøkelse. hvorfor tas det ultralyd ved GU? bør jeg be om innvendig ultralyd, eller foretas det kun dersom man har spesielle problemer?
Gjest Veronica Mars Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 Innvendig ultralyd foretas kun dersom det er noe spesielt ja, det er ikke noe man trenger så lenge alt ser normalt ut.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #3 Skrevet 31. mai 2007 Innvendig UL er det endel som tar etter å ha brukt hormonprevensjon i en periode for å se om det har dannet seg cyster. Sjelden å ta det før man begynner, selv om det egentlig er lurt.
LadyInRed Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2007 Innvendig UL er det endel som tar etter å ha brukt hormonprevensjon i en periode for å se om det har dannet seg cyster. gjelder dette og p-piller?
Helen Skrevet 31. mai 2007 #6 Skrevet 31. mai 2007 Innvendig UL er det endel som tar etter å ha brukt hormonprevensjon i en periode for å se om det har dannet seg cyster. Sjelden å ta det før man begynner, selv om det egentlig er lurt. Jeg tok ikke innvendig UL før jeg var gravid med mitt fjerde barn, da fikk jeg det innvendig pga de ikke så noe hjerteslag på vanlig måte, dette var på den ordinære UL. Jeg hadde tidligere gått på p-pilla i mange år også har jeg hatt hormonspiral i flere år uten at jeg hadde tatt innvendig UL for det. Så jeg tror ikke det er vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå