Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. mai 2007 #1 Skrevet 31. mai 2007 Jeg skal i flere dåper i sommer og lurer rett og slett på om det faktisk finnes noen type klær eller farger man skal holde seg unna der. Har jo forstått at grønne og røde og hvite og svarte og korte klær er forbudt i bryllup, er det noe tilsvarende for dåp? Eller er for eksempel hvit kjole tillatt?
Gjest Marillia Skrevet 31. mai 2007 #2 Skrevet 31. mai 2007 De brudene som var så skrekkelig opptatt av at bryllupsgjestene ikke skal ha på seg grønne, røde, hvite, sorte eller korte klær, har nå flyttet all fokus på babyen sin. Du kan trygt ha på deg penklær i alle farger. Fra spøk til alvor, så lenge man har på seg pene klær og pynter seg litt, så er vel det bra nok? På mitt hjemsted brukes det mye bunad, men kanskje ikke alltid om sommeren. Da kan man i stedet ha på seg en søt sommerkjole.
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2007 Bunad hadde løst mange verdensproblemer, men dessverre har jeg ikke dette vidunderplagget. Jeg får prøve å lete frem en kjole, men kunne godt tenkt meg å bruke en hvit jeg har, om det er lov.
Gjest Marillia Skrevet 31. mai 2007 #4 Skrevet 31. mai 2007 Jeg hadde ikke reagert om noen kom i en hvit sommerkjole, men du kan jo bare sånn for å være sikker; ha litt tilbehør med farge. Forøvrig er det jo mange som mener man må dekke skuldrene i kirken, så det kan jo være greit å ha et sjal med farge da
Leo Skrevet 31. mai 2007 #5 Skrevet 31. mai 2007 Bunad hadde løst mange verdensproblemer, men dessverre har jeg ikke dette vidunderplagget. Å nei, ikke hvit kjole! Da kan noen finne på å forvekse deg med dåpsbarnet og hvordan tror du barnet ville reagere på det??? Neida... De barnedåpene jeg har vært i har vært "casual". Det betyr ikke at man stiller i joggedress, men at man tar på seg pene klær som om man skulle på søndagsmiddag til "bestemor på Vinderen". En hvit, pen sommerkjole kan ikke jeg forstå annet enn at er antrekk mer enn godt nok!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #6 Skrevet 31. mai 2007 Takk for svar. Jeg får se det litt an, spesielt i den ene dåpen, om jeg bruker en hvit kjole, eller om jeg går for noe mer nøytralt. Jeg vil jo ikke risikere å havne i døpefontenen. Og skuldrene skal jeg jammen meg dekke godt inn i kirken.
Gjest Frysepulver Skrevet 31. mai 2007 #7 Skrevet 31. mai 2007 Jeg ville kanskje unngått svart i en så hyggelig anledning som dåp, men de fleste tenker ikke på det. Ellers mener jeg det er fritt frem. Man pynter seg, tar ikke jeansen liksom, men utover det kan man gjøre som man vil
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2007 #8 Skrevet 31. mai 2007 Eneste jeg hadde unngått er helsort (og da sliter jeg litt om jeg blir bedt i dåp, får heldigvis et par måneders varsel før det blir aktuelt...) pga at det er en farge så mange forbinder med sorg. Hvitt, rødt, eller for den slags skyld regnbuefarget eller pene jeans hadde jeg ikke reagert på. Men det er godt mulig jeg er litt sær
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2007 OK, så svart er kanskje ikke så lurt det altså. Dumt, for jeg elsker egentlig svart. Men det jeg i hvert fall har skjønt nå, er at man egentlig ikke pynter seg sååå mye til en dåp. På en skala fra 1 - 7, hvor én er joggedress og syv er smoking, så pynter man seg kanskje rundt 4?
-Simba- Skrevet 31. mai 2007 #10 Skrevet 31. mai 2007 Har jo forstått at grønne og røde og hvite og svarte og korte klær er forbudt i bryllup, er det noe tilsvarende for dåp? Hvorfor ikke rødt og grønt? Kan skjønne hvit og svart, men ikke rødt og grønt..
Gjenglemt sykkellås Skrevet 31. mai 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. mai 2007 Grønn dikta jeg egentlig bare opp, men etter å ha vært på KG en stund har jeg lært at om man har rød kjole på seg, betyr det at man har hatt et seksuelt forhold til brudgommen. Også er det visstnok et eller annet om at kun brudens mor kan gå med rød (?) kjole. Jeg husker ikke helt hvordan det der var, jeg. Har også lest det noe mer fantasifulle om at man ikke kan bruke rødt fordi det er djevelens farge.
-Simba- Skrevet 31. mai 2007 #12 Skrevet 31. mai 2007 HAHA! Nei nå tror jeg må ut å shoppe meg noen røde kjoler til bryllupene som jeg skal i! Rød er jo favorittfargen, godt jeg ikke har vist om det!
Gjest lillebøll Skrevet 31. mai 2007 #13 Skrevet 31. mai 2007 Haha, så jevelen er svigermor og hun har knullet brudgommen? Hatt både hvitt og svart i dåp og ingen har reagert. Ca 4 på en skala ja, menn møter jo i dress.
ToveM Skrevet 31. mai 2007 #14 Skrevet 31. mai 2007 Normalt pent kledd vil jeg si. Har en svigerinne som omtrent kom kledd som om hun skulle i galla selskap, og sminket deretter i en av barnedåpene mine, det ble liksom litt i overkant, men så er det en meget spesiell dame og da
Nemesis Skrevet 31. mai 2007 #15 Skrevet 31. mai 2007 Grønn dikta jeg egentlig bare opp, men etter å ha vært på KG en stund har jeg lært at om man har rød kjole på seg, betyr det at man har hatt et seksuelt forhold til brudgommen. Også er det visstnok et eller annet om at kun brudens mor kan gå med rød (?) kjole. Jeg husker ikke helt hvordan det der var, jeg. Har også lest det noe mer fantasifulle om at man ikke kan bruke rødt fordi det er djevelens farge. Hehe.. Da har jeg hatt mange forhold med brudgommer, for jeg har brukt rød kjole i tre brylluper til nå!
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. mai 2007 #16 Skrevet 31. mai 2007 (endret) Grønn dikta jeg egentlig bare opp, men etter å ha vært på KG en stund har jeg lært at om man har rød kjole på seg, betyr det at man har hatt et seksuelt forhold til brudgommen. :hoho: Så tragisk! Endret 31. mai 2007 av Bøllefrøet
Gjest Meep Skrevet 31. mai 2007 #17 Skrevet 31. mai 2007 De brudene som var så skrekkelig opptatt av at bryllupsgjestene ikke skal ha på seg grønne, røde, hvite, sorte eller korte klær, har nå flyttet all fokus på babyen sin. Du kan trygt ha på deg penklær i alle farger.
Gjest Marillia Skrevet 1. juni 2007 #19 Skrevet 1. juni 2007 Strengt tatt skal du ikke ha hvitt (brudens farge), sort (sorgens farge), rødt (betyr at du har pult brudgommen) eller grønt (da lokker du underjordiskene til bryllupet). Jeg visste jeg hadde lest en plass at man heller ikke kunne ha grønn kjole i bryllup! Muligens er det eneste trygge å holde seg helt unna alt som heter bryllup!
Gjenglemt sykkellås Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #20 Skrevet 1. juni 2007 Underbevisstheten min må ha visst at grønt heller ikke er lov. Klart man lokker underjordiske vesener frem da. Jeg tør ikke tenke på konsekvensene av bruk av de andre fargene vi har glemt er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå